ارز دیجیتال

عوامل تاثیر گذار در روند صعودی ارز های دیجیتال چیست؟

1403/02/04 0

یکی از سوالات متداول که توسط بسیاری از معامله گران و سرمایه گزاران بازار های مالی از جمله ارز دیجیتال، این بود که از چه راه هایی برای تشخیص و تعیین میتوان بر حرکت بازار تاثیر مثبتی گذاشت و شاهد یک روند صعودی بود.مثل هر سرمایه ارزشمند دیگری، ارزهای دیجیتال ارزش خود را طبق مشارکت افراد به دست می‌آورند مانند درخواست (تقاضا) برای ارز دیجیتال، که مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع، بسیاری رمز ارز ها از شرکت‌های بلاک چین خصوصی به ارز یک قوی تبدیل می شوند، بنابراین ارزش چنین رمز ارز های پایه ای از شرکت پشتیبان آن، ارزش درک شده پروژه و از توانایی اجرای پروژه ناشی می‌شود. در این میان نمی توان عوامل موثر جهانی در افزایش و کاهش قیمت ارزهای دیجیتال را به حساب نیاورد. با ما همراه باشید تا موارد تعیی کننده اصلی جهانی را که بر قیمت ارزهای دیجیتال موثر هستند، مورد بررسی قرار دهیم.

ارز دیجیتال

علت وجود نوسانات در بازار های کریپتوکارنسی چیست؟

علت همه ی حرکات بازار این است که این بازار هنوز در نخستین سطح قرار دارد. اکنون بیش از یک دهه از ظهور ارزهای دیجیتال می گذرد. ولی این بازار در حال حاضر نیز در سطح نوسازی برای نسب به ایستا است. بسیاری از تریدر ها به سرمایه گذاری در قسمت های گوناگون این بازار اندیشه می کنند که به صورت کلی در هر بازارهای مالی جدیدی مانند ارز دیجیتال وجود دارد. کاربران در تلاش هستند با سرمایه گذاری در بازارهای مالی تازه تاسیس درآمد بالایی کسب کنند و درآمدی پایدار و ساده داشته باشند. به عنوان بازاری که در حال حاضر بر کاربردهای منطقی خود را تسلطی نیافته است، بازار ارز دیجیتال هنوز در سطوح مبتدی خود است. حاصل این جدید بودن نوسانات بالا در این صنعت تازه ساخت است که اثرات آزمایشاتی است که معامله گران بزرگ برای درک چگونگی حرکات قیمت ارزهای دیجیتال انجام می دهند. نوسانات در بازارهای مالی مانند ارز دیجیتال به افزایش و کاهش قیمت سرمایه های دیجیتال اشاره می کند. هیچ علتی برای ترید کردن ارز دیجیتال در مواقعی که افت یا افزایش قیمت در بازار روی نداده است، وجود ندارد. در حقیقت، این پدیده در بازارهای بزرگ مانند بازار کریپتو، سهام و خیلی مهم است. چون هدف از وارد شدن به این بازارهای مالی و معامله گری در آنها، به غیر از ذخیره ارزش، کسب سود به وسیله نوسانات قیمت است.
در این جهت وجود نوسانات و افزایش و کاهش قیمت سرمایه های دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی یک اصل اساسی و مفید است. وقتی که حرکت بازار از حد امکان گذر میکند، میزان بالا رفتن پیدا می ‌کند و معامله سرمایه گذاران با مشکلاتی رو به رو می ‌شود. در بین بازارهای مالی گوناگون، بازار ارزهای دیجیتال بالاترین حرکات قیمت را داشته اند. این حرکات بازار توانایی مرتبط بودن بخشی از آن‌ها به وقایع بین‌المللی را داشته باشند.

ارز دیجیتال

عوامل تاثیر گذار در بازار کریپتوکارنسی کدامند؟

معامله گران بسیار در طول معاملات به سمت ارزهای دیجیتال راهیابی شدند، ولی هم اکنون این بازار بالای 2.3 تریلیون دلار است که ازدست ‌داده شده است. ممکن است هنوز به این نتیجه نرسیده باشید، ولی همچنان پرخطر است. به همین خاطر معامله گران بهتر است درصد جزئی از سرمایه خود را در سبد پرتفوی خود قرار دهند. بالا رفتن و پایین آمدن ارزش بیت کوین سلطه دار بازار های مالی از جمله، ارز دیجیتال و کریپتوکارنسی، هر روز به طور میانگین حدود 5 الی 10 درصد و ارزهای کوچکتر نوسانات بالاتری داشته باشند، غیرعادی نیست؟ ولی ما در حال طی کردن یک دوره بی‌ثباتی هستیم. ارزهای دیجیتال غالباً توسط یک مرکز پشتیبانی داده نمی‌شنود، مثل بانک مرکزی کانادا ی دیگر نهاد های همانند آن که از ارزی پشتیبانی می‌کند. اگر یک دولت از یک ارز رمزنگاری شده حمایت کند، میمکن است ارزش آن بالا رود. ولی بسیاری از 20 هزار ارز دیجیتال معرفی شده در دنیا این چنین پشتیبان گیری ندارند و ارزش خود را از سایر منابع یا نهاد ها دریافت می‌کنند.

ارز دیجیتال

سخن آخر:
کریپتوکارنسی یک بازار کم تراکم مالی است، ولی بسیاری از آنها هیجان انگیز و فوق العاده به نظر می‌رسد به همین دلیل رسانه‌ها تأثیر بالایی روی روند حرکت آن دارند. یکی از مواردی که برای تحلیل تکنیکال بازارهای مورد تحلیل قرار دارد، اخباری است که از رسانه ها در مورد یک سرمایه استثنایی انتشار داده می شود. این پدیده برای رمزارزها پر سود تر و موثر است و می‌تواند نسبت به دیگر بازارهای مالی مانند ارز دیجیتال در آن‌ها زیاد باشد. با منتشر کردن یک خبر، بسیاری از معامله گران آرزوهای دیجیتال، هیجانی عمل می‌کنند و به سمت خرید دسته ای یا فروش دسته ای می‌روند. علت حرکت قیمت ارز دیجیتال هم تا حدی می‌تواند تحت‌تأثیر این مورد قرار بگیرد.

 

لینک های مفید
بالا