ارز دیجیتال

قوانین و مقررات تولید محتوا چیست؟

1402/08/14 0

در حال حاضر بیش از 900 میلیون وب‌سایت‌ فعالیت و تولید محتوا میکنند. حال حدس بزنید که چه تعدادی از آن‌ها واقعاً مفید هستند و مخاطبین خاص خود را دارند؟ چه تعدادی از آن‌ها حتی ارزش کلیک کردن ندارند و اطلاعاتی کهنه و تکراری را به خورد کاربران می‌دهند؟ اگر سایت‌ها محتوایی مناسب و مفید نداشته باشند مانند ویترین‌هایی زیبا، اما خالی‌ هستند. بدیهی است که نحوه نگارش محتوا در معرفی محصولات و اهداف کسب‌و‌کار نقش به‌سزایی دارد. بنابراین هر وب‌سایتی برای توسعه و جذب مخاطب، نیازمند محتوای جدید و استاندارد است. محتوا‌یی که مربوط به کاربرد و اهداف سایت باشد. محتوای تولید شده باید از اصولی پیروی کند که به بهینه‌سازی سایت کمک ‌کرده و نقش اساسی در جذب مخاطبین هدف داشته باشد.


قوانین عمومی:

یک سری قوانین وجود دارند که قوانین عمومی نامیده میشوند مانند قوانین کشور که در وبسایت شما باید آنهارا رعایت کنید و...

رعایت حریم شخصی:

برای مثال اگر شما دارنده وب سایتی هستید که در آن ایجاد پروفایل وجود دارد شما در برابر اطلاعات کاربران مسئول هستید و باید حریم شخصی آنها را رعایت کنید در اصل حریم شخصی کاربران همواره باید رعایت شود.

10 شاخصه کلیدی در ممتازسازی محتوا دارای ویژگی‌های مختلفی از جمله:

1) نیازها و مسائل روز و جدید مخاطبان را در حوزه‌های گوناگون و متنوع شناسایی کند

2) حاصل آورده علمی و تجربی معتبر و قابل اجراء به شکل عملی باشد

3) هماهنگ با محتواهای پیشین باشد به نحوی که با یک جهش خلاقانه از تکرار مکررات فاصله گیرد

4) محتوای تولیدی برآمده از ادراکات و تحیلات صرف ذهنی نباشد و همراه ترکیبی از واقعیت و ارائه ایده‌های مبتکرانه برای برون رفت از مشکلات باشد

5) محتوا در چندین بعد مشکلات کاربران خود را شناسایی کند و پاسخ‌های چند وجهی که منطبق با سنجش دقیق آن مشکلات است به آنان ارائه نماید

6) محتوا باید خلاقانه باشد به شکلی که مخاطب هنگام مواجه و مطالعه آن حتی احساس نکند که موضوع تکراری است بلکه محتوا باید به نحوی تنظیم شود که ذهنیت سلامت و انگیزه فکر و حرکت نمودن را در اندیشه و بینش کاربر زنده سازد

7) زبان محتوا باید «میانه» و «معتدل» باشد، به نحوی که بسیار سنگین، فنی و سنگین نباشد و از آن سو عوامانه و متعارف نیز نباشد. تولید کننده محتوا باید هنر و استعداد بازخوانی و تبدیل مفاهیم فنی را در قالب الفاظ و عبارات ساده و آسان را داشته باشد. رعایت این قانون تاثیر عمیقی را در درک مطلب مخاطب خواهد داشت چرا که اعتبار علمی محتوا محفوظ می‌ماند

8) مدیر سایت، مدیر تولید محتوا یا هر فرد دیگری که مسئول بستری که قرار است در آن محتواها منتشر شود، باید خود نظارت مستقیم و حداقلی را بر کیفیت و ارزش کاری که می‌خواهد منتشر شود را داشته باشد زیرا «کنترل کیفیت محتوا» اثر فوق العاده جدی و حیاتی را چه برای مخاطب و چه برای گوگل به جهت امتیاز به پست و یا افزایش مخاطب برای بازدید بیشتر خواهد داشت.

9) طبق اصول جهان هستی همیشه محتوا بر فرم مقدم است، لذا همیشه به فکر تقویت کیفیت و پراهمیت‌سازی اعتبار علمی محتواهایتان باشد تا آنکه به جای باطن، ظاهر را بهبود بخشید. شما می‌توانید پادکست خود را با یک میکروفن ارزان و یا گران قیمیت آماده کنید اما اینکه چه سخن و یا مطلبی قرار است گفته شود و آن دارای چه ویژگی‌هایی است ضرورت دارد لذا همیشه محتوا مقدم و افضل‌تر از فرم است.

10) شما باید قوانین تولید محتوا را رعایت کنید. رعایت قانون تکامل از جمله موضوعات محوری و بسیار شگفت انگیزی است که رعایت منظم آن قدرت و نفوذپذیری محتواهای شما را (چه فرم و چه محتوا) به صورت اعجاز آفرینی افزایش می‌دهد. علت اهمیت و نتایج خارق العاده آن را از قرآن جویا شوید.
ده ویژگی بیان شده قسمت کوچکی از استانداردهایی است که در صورت پذیرش از جانب شما و رعایت پیوسته و همیشگی آن می‌تواند میزان کاربردپذیری و تحول آفرینی را در ذهن و اندیشه انسانها به نحوه مطلوبی ارتقا دهد. مخاطبان شما را به محواهایتان علاقه‌مند کند تا جایی که حاضر شوند برای استفاده از خدمات یا محصولات شما بها پرداخت کنند.

جمع بندی:

در مقاله کاربردی «قوانین تولید محتوا چیست؟» شما با چندین قاعده طلایی و راه و روش‌های بسیار مهم در حوزه محتواسازی در بسترها و قالب‌های گوناگون آشنا شدید که رعایت و استمرار تمامی آنها در عمل از چندین بعد مختلف تاثیرگذاری و کیفیت محتواهای شما را به طرز اعجاز آفرینی افزایش می‌دهد و مخاطب را بیشتر از گذشته شیفته مقالات و آثار شما می‌کند.


 

لینک های مفید
بالا