ارز دیجیتال

گپ قیمت CME چیست؟

1402/03/31 0

CME Gap مخفف Chicago Merchantile Exchange Gap و به‌معنای گپ یا شکاف قیمتی اوراق فیوچرز و آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو است. گپ قیمتی در ارزهای دیجیتال نقطه‌ای است که بین قیمت باز شدن کندل جدید و بسته شدن کندل قبلی اختلاف زیادی وجود داشته باشید. تریدرها عموما گپ و شکاف های قیمت در سی ام ای را یک فرصت معاملاتی دیده و از آن در استراتژی‌های خود برای سودآوری استفاده می‌کنند. حتما تا کنون چارت قیمت ارزهای دیجیتال را دیده‌اید. اگر دقت کرده باشید، گاهی اوقات بین دو کندل قیمت یک فاصله (گاهی بزرگ و گاهی کوچک) ایجاد می‌شود. به این فاصله، گپ (Gap) یا شکاف قیمت گفته می‌شود. در واقع گپ حد فاصلی بین قیمت بسته شدن کندل قبلی و قیمت باز شدن کندل جدید است که در تحلیل کندل استیک ژاپنی به آن «پنجره (Window) نیز گفته می‌شود. از آنجایی که گپ قیمت ارزهای دیجیتال فرصت‌های معاملاتی خوبی برای کسب سود ایجاد می‌کنند، در این مطلب، به تاثیر گپ و شکاف CME بر قیمت بیت کوین پرداخته و نحوه استفاده از آن برای ترید را آموزش می‌دهیم.

گپ قیمت CME چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم شکاف یا گپ قیمت و CME رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که شکاف یا گپ قیمت چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که گپ قیمت یه فاصله یا فضای پر نشده در چارت هست که در اثر حرکت سریع قیمت در هر کدوم از جهت ها به وجود میاد. در یه روند صعودی، گپ زمانی ایجاد میشه که یه کندل با بالاترین سطح قیمتی، پایین تر از کندل بعدی با پایین ترین سطح قیمت باشه. برعکس، در یه روند نزولی CME زمانی به وجود میاد که یه کندل با پایین ترین سطح قیمتی از کندل بعدی با بالاترین سطح قیمت بسته بشه. جالب اینجاست که بدونین شکاف یا گپ قیمت ناحیه ای از نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های مالی هست که در اون بخش هیچ معامله ای توسط تریدرها انجام نمیشه و همین موضوع باعث میشه تا یه فضای خالی در چارت های قیمتی به وجود بیاد. گپ ها محدوده های مهمی از روند قیمت رو نشون میدن که با استفاده از اون ها میشه بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کرد. خیلی وقت ها، گپ ها در چارت های قیمتی روزانه یا ساعتی نسبت به نمودارهای هفتگی و ماهانه بیشتر دیده میشن. توجه داشته باشین که اگه گپ ها در نمودارهای بلند مدت دیده بشن، اهمیت بیشتری دارن و باید اون ها رو آنالیز کرد.

نتیجه گیری :
شکاف قیمت و گپ CME مفاهیم مهمی برای معامله گران ارز دیجیتال هستند که درک کنند زیرا می توانند تأثیر قابل توجهی بر نتایج معاملات داشته باشند. گپ قیمتی می تواند زمانی رخ دهد که یک تغییر ناگهانی در احساسات بازار، انتشار اخبار یا سایر رویدادهایی که بر ارزش یک جفت ارز تأثیر می گذارد، رخ دهد. CME به معامله گران امکان دسترسی به طیف گسترده ای از محصولات مالی، از جمله قراردادهای آتی و آپشن در جفت ارز را می دهد که می توانند در تمام ساعات شبانه روز معامله شوند. معامله‌گران می‌توانند شکاف‌های قیمتی و گپ CME را با استفاده از طیف وسیعی از استراتژی‌های معاملاتی و تکنیک‌های مدیریت ریسک، مانند استفاده از دستورات حد ضرر، مطلع شدن از رویدادهای بازار، استفاده از استراتژی‌های مدیریت ریسک، و معامله در دوره‌های با نوسان کم، مدیریت کنند. با درک چگونگی ارتباط گپ قیمتی وCME و نحوه مدیریت آنها، تریدرها می توانند ریسک خود را در بازارهای مالی حداقل و سود را به حداکثر برسانند.


 

لینک های مفید
بالا