ارز دیجیتال

دوج کوین چیست؟

1401/12/22 0

بدون شک شما هم هنگام گشت‌وگذار در دنیای ارز دیجیتال با تصویر بانمک و جالب یک سگ روبه‌رو شده‌اید. این سگ زیبا نماد و تصویر معرف رمزارز دوج کوین است. رمزارزی که تنها از یک شوخی، تبدیل به جدی‌ترین رقیب بسیاری از ارزهای پرطرفدار و مطرح بازار شد و افراد مشهوری مانند ایلان ماسک، حمایت خود را از آن اعلام کردند. دوج کوین نه تنها در بین کاربران خارجی بلکه بین کاربران ایرانی هم از محبوبیت زیادی برخوردار است و افراد زیادی بخش قابل توجهی از دارایی خود را به خرید این رمزارز اختصاص داده‌اند. اگر شما هم به این رمزارز علاقه‌مند هستید و می‌خواهید بدانید که ارز دیجیتال دوج کوین چیست، از کجا آمده است و آیا آن‌طور که سروصدا به پا کرده است، ارز ارزشمندی هست یا خیر؟ با ما همراه باشید.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین (Dogecoin)؛ ارز دیجیتالی که برای شوخی ساخته شده بود؛ اما حالا با ارزش بازار چندده میلیارد دلاری، در رده‌های بالای بازار ارزهای دیجیتال دیده می‌شود، افراد بزرگی مانند ایلان ماسک از آن حمایت می‌کنند و برای بهبود آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. کاربران ایرانیِ حوزه ارزهای دیجیتال علاقه زیادی به دوج کوین دارند؛ اما این علاقه در بین کاربران خارجی هم خیلی زیاد است. محبوبیت دوج کوین می‌تواند به‌دلیل رتبه تقریباً خوب این ارز دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال و همچنین قیمت بسیار پایین آن باشد که افراد زیادی را با رویای ثروتمندشدن، مجاب به سرمایه‌گذاری در آن می‌کند. اما همه چیز به بحث سرمایه‌گذاری برنمی‌گردد؛ بعضی‌ها این ارز دیجیتال را به‌خاطر خودش و هدف پشت آن دوست دارند. جامعه خوب، ثروت اصلی دوج کوین است که ارزهای دیجیتال زیادی از آن بی‌بهره هستند؛ پر از مردم عادی از همه قشر. کافی است به صفحه دوج کوین در شبکه اجتماعی ردیت سری بزنید که در زمان به‌روزرسانی این مقاله ۲.۱ میلیون عضو دارد (در زمان نوشتن این مقاله، تعداد اعضای ردیت اتریوم حدود ۱ میلیون است) یا در توییتر عبارت «Dogecoin» را جستجو کنید تا ببینید که چطور این ارز دیجیتالِ بامزه در قلب طرفدارانش جا دارد؛ خیلی‌ها دوج کوین را «پول خودمانی» یا «پول فقرا» می‌دانند؛ پولی پاک که به‌عقیده طرفدارانش واقعاً برای مردم است.

تاریخچه دوج کوین :

این ارز دیجیتال توسط مهندسان نرم افزار همچون بیلی مارکوس (Billy Markus) و جکسون پالمر (Jackson Palmer) بنیان گذاری شده است. هر دوی آنها تصمیم گرفتند تا یک سیستم پرداخت فوری را ایجاد کنند. آنها از نماد سگ Shiba Lnu که یک سگ شکاری در ژاپن می باشد، برای آرم خود استفاده کردند. Dogecoin در 6 دسامبر سال 2013 راه اندازی شد. همانطور که گفتیم این ارز دیجیتال به عنوان یک شوخی آغاز شد و پس از آن به جامعه ی بزرگ ارزهای دیجیتال وارد شد. این ارز دیجیتال از زمان موفقیت خود به خاطر کمک های خیرخواهانه و سایر اهداف خوب شناخته شده است.

کاربردهای دوج کوین :

فناوری زیرساخت Dogecoin مشتقی از شبکه لایت کوین است؛ این بدان معناست که تمام تغییرات و به روزرسانی‌های Litecoin برای این ارز نیز اعمال خواهد شد. این کوین هیچگاه قرار نبوده که فناوری پیشرفته‌ای وارد بلاک چین کند یا کار جدیدی انجام دهد؛ این ارز تنها یک پلتفرم تراکنش ارز دیجیتال با شکل یک سگ بر روی خود است! کم بودن ارزش دوج کوین حفظ شده و کارمزد تراکنش‌های آن نیز بسیار کم است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود این کوین همان ارز دیجیتالی شود که مردم به جای نگهداری به عنوان سرمایه، از آن استفاده کنند. این ارز به محبوب‌ترین توکن جهت جایزه دادن به مردم تبدیل شده است.

نتیجه گیری :
ارز دوج کوین یک ارز دیجیتال است که در سال 2013 با هدف تمسخر بیت کوین و ماهیت ارزهای دیجیتال به وجود آمد. اما کم کم جنبه شوخی خود را از دست داد و امروزه به یکی از ارزهای دیجیتال مهم تبدیل شده است که دارای ارزش بازار خوبی است. یکی از افراد مشهوری که به حمایت از دوج کوین پرداخت و باعث اقزایش قیمت آن شد ایلان ماسک است که در زمان نگارش این مقاله ثروتمندترین فرد دنیا لقب گرفته است. برخلاف بیت کوین که فقط 21 میلیون از آن وجود دارد و استخراج می شود، اما هیچ سقف مادام العمری برای تعداد Dogecoinهایی که ممکن است توسط ماینینگ ایجاد شوند وجود ندارد. شما می توانید دوج کوین را در صرافی ارزهای دیجیتال مانند بایننس و یا برخی از کارگزاران آنلاین، از جمله Robinhood خریداری نمایید.


 

لینک های مفید
بالا