ارز دیجیتال

هودل در ارز دیجیتال چیست؟

1401/12/24 0

اصطلاحات عامیانه در دنیای ارزهای دیجیتال خیلی رایج هستند. اگر برای اولین بار و بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای، متنی مرتبط با ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید، ممکن است با عبارات و اصطلاحاتی برخورد کنید که از معنای آنها سر درنیاورید. برای درک هرچه بهتر این قضیه، کافی است سری به انجمن‌های ارز دیجیتال و یا شبکه‌های اجتماعی طرف‌داران آنها بزنید. در این صفحات شما با سیلی از اصطلاحات ناآشنایی مواجه خواهید شد که شاید حدس‌زدن معنای آنها از روی متن هم کار راحتی نباشد. البته این امر محدود به شبکه‌های اجتماعی نیست و چنین عباراتی حتی در اخبار و مقالات منتشرشده در خبرگزاری‌های رسمی هم به چشم می‌خورند.

هودل در ارز دیجیتال چیست؟

به ساعت ۱۰ صبح ۱۸ دسامبر سال ۲۰۱۳ می‌رویم؛ وقتی که کاربری با اسم GameKyuubi در یکی از انجمن‌های تخصصی با محوریت معاملات بیت کوین، جمله‌ای را با عنوان “I AM HODLING” پست کرد. جمله‌ای که GameKyuubi پست کرده بود، یک جمله پر از غلط املایی بود و انگار که در حالت نیمه‌هشیار یا نیمه‌خواب نوشته شده بود. چیزی که این کاربر بعدها با رسانه‌های مختلف در میان گذاشت، این بود: «من آن جمله را دو بار تایپ کردم؛ چرا که در اولین برخوردم با آن جمله متوجه شدم که واژه Hold دچار غلط املایی شده است. در نهایت، نمی‌دانم که چرا باز هم آن جمله را مجدداً اشتباه تایپ کردم، اما حالا به خوبی می‌دانم که هولد کردن ارز دیجیتال به یکی از استراتژی‌های معاملات کریپتوکارنسی تبدیل شده است». نکته جالب در مورد GameKyuubi این است که او می‌خواست استراتژی خود را برای مقدار بیت کوینی که داشت را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارد. او در مورد استراتژی‌ای که در پیش گرفته بود، چنین می‌گوید: «من یک معامله‌گر ناشی هستم. معامله‌گران خوب و کاربلد به خوبی می‌دانند که چطور باید با استفاده از استراتژی‌های مناسب، نقاط اوج و فرود و تحرکات قیمتی یک ارز دیجیتال را می‌سنجد و سپس وارد سرمایه‌گذاری می‌شود. من می‌خواستم که سرمایه بیت کوین خود را برای مدتی نگه دارم و به همین دلیل، آن جمله را تایپ کردم». یک ساعت پس از اینکه GameKyuubi آن جمله معروف را پست کرد، تمامی کاربران دنیای مجازی مشغول به تولید محتوای طنز در این مورد شدند. بسیاری از کاربران با استفاده از واژه HODL که حالا به یک ابزار شوخی یا میم (meme) شده بود، تصاویری را منتشر می‌کردند و بسیار دیگر هم در مورد آن، مطلب می‌نوشتند. هولد کردن ارز دیجیتال از آن زمان به یک استراتژی مناسب برای افرادی تبدیل شده است که مهارت انجام معاملات کوتاه‌‎مدت را ندارند. تریدهای روزانه مثل استراتژی اسکالپینگ، معاملات بازار فیوچرز، معامله در بازار اسپات و کپی تریدینگ ارز دیجیتال به مهارت‌های تخصصی و استفاده از تحلیل‌های فاندامنتال (بنیادی) نیاز دارند؛ در صورتی که هولد کردن ارز دیجیتال تنها به نگهداری دارایی دیجیتال برای مدت‌زمان طولانی ختم می‌شود.

هولدر کیست؟

هر کسی که رمزارزی را برای مدت طولانی (دستکم یک‌سال) نگه دارد، هولدر یا نگهدار نامیده می‌شود. هولدرها چه کسانی هستند؟ دو دسته کلی هولدر میان فعالان بازار رمزارزها دیده می‌شود. گروه اول، معمولا شامل افرادی است که قصد معامله و خرید و فروش ندارند و با سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌خواهند از سود دنیای رمزارزها بهره‌مند شوند. گروه دوم افراد همیشه نگران هستند که معمولا درگیر FOMO: Fear of Missing Out (به معنی ترس از دست دادن) یا FUD: Fear, Uncertainty, Doubt به معنی ترس، عدم قطعیت و شک می‌شوند. بیشتر افراد دسته‌ دوم، تازه‌کار هستند. خبره‌ها و کاربلدهای بازار کریپتو، به این افراد و هر کسی که تمام‌وقت کارش کریپتو نیست، معمولا توصیه هولد کردن می‌کنند.

نتیجه گیری :
صنعت ارزهای دیجیتال هر سال مقبولیت و محبوبیت بیشتری می‌یابد. این باعث می‌شود که درباره آینده این حوزه خوشبین‌تر باشیم؛ اما با ورود سرمایه‌ها و افراد بیشتر به این حوزه، پروژه‌های بی هدف یا کلاهبردار نیز بیشتر وارد این صنعت می‌شوند. بنابراین قبل از سرمایه گذاری و هودل کردن، باید تحقیقات خود را انجام دهید و پروژه‌ها را به طور کامل بررسی کنید. در این مقاله به پاسخ سوال هودل چیست پرداختیم و سپس به منشاء این اصلاح، زمان مناسب برای هولد ارز دیجیتال، نحوه نگهداری رمز ارزها در زمان هودل کردن، رمز ارز مناسب برای نگهداری و روش‌های تبدیل شدن به یک هودلر موفق پرداختیم.

لینک های مفید
بالا