ارز دیجیتال

صرافی OTC چیست؟

1402/01/28 0

صرافی ارز دیجیتال OTC؛ معامله خارج از صرافی ارز دیجیتال! چیزی در مورد این صرافی ها شنیدین؟ اصلا می دونین صرافی OTC چیست؟ این صرافی چه مزایایی به همراه داره؟ به نظر شما بازار OTC مناسب چه معامله گرانی هست؟ مهم ترین معایب صرافی OTC چی می تونه باشه؟ نحوه عملکرد بازار OTC در صنعت کریپتو چجوریه؟ دلایل استفاده از بازار OTC کدامند؟ صرافی های مطرح برای معاملات OTC کدامند؟ بیشتر سرمایه گذاران و معامله گران ارزهای دیجیتال دوست دارن برای معامله ارزهای دیجیتال خودشون از صرافی ها استفاده کنند. با اینکه درصد قابل توجهی از صرافی های ارزهای دیجیتال به صورت کاملا متمرکز اداره میشن، به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارن، در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کردن. تا جایی که خیلی از افراد استفاده از صرافی ها رو تنها روش برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال می دونن. صرافی های OTC نمونه ای از پلتفرم های معاملاتی هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله صرافی OTC چیست؟ اطلاعاتی در مورد صرافی OTC یا معامله خارج از صرافی به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای معامله در صرافی OTC بپردازیم و روش کار معاملات OTC رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این صرافی ها آشنایی داشته باشین.

صرافی OTC چیست؟

OTC مخفف (over-the-counter) به معنای (معامله خارج از صرافی) میاشد این فرآیندی است که طی آن سهام، ارز دیجیتال ، اوراق قرضه و سایر ابزارهای مالی مستقیماً بین دو طرف معامله می شود به جای اینکه در بازار سهام عمومی مانند بورس یا صرافی معامله شود. بازارهای OTC، شبکه‌های الکترونیکی هستند که به دو طرف اجازه می‌دهند با استفاده از یک دلال-کارگزار به عنوان واسطه، با یکدیگر معامله کنند. آنها به عنوان شبکه های فروشنده یا بازار شناخته می شوند. عملکرد این صرافی ها بدین صورت است که قیمت یک رمز ارز ارسال می شود ، و سپس سرمایه گذاران برای آن پیشنهاد می دهند و در مقابل یکدیگر معامله انجام می دهند. از مزایای صرافی های OTC میتوان به امنیت بالا، خرید و فروش سریع، تطابق با قیمت جهانی و کارمزد پایین اشاره کرد. صرافی ارزینجا نیز از همین نوع میباشد.

صرافی OTC چگونه کار می‌کند؟

به عبارت بهتر، در صرافی OTC یک از دو طرف معامله، خود صرافی است و فرد اگر خریدار دارایی ارز دیجیتال باشد، آن را مستقیم از خود صرافی خرید می‌کند بدون اینکه بخواهد به قیمت‌های مختلف و فروشنده‌های مختلف مراجعه کند. از سوی دیگر، اگر فروشند باشد می‌تواند ارز خود را با قیمت مناسب به صرافی OTC بفروشد بدون اینکه نیاز داشته باشد تا آن را سفارش‌گذاری کند و منتظر خریدار بماند تا ارز خود را به قیمت مناسب به فروش برساند. شاید بزرگترین ویژگی این نوع صرافی را بتوان همین روند معامله دانست که آن را نسبت به دیگر انواع صرافی متمایز کرده است. این روش در تقابل با صرافی‌های معاملاتی است که در آنها افراد برای خرید ارز دیجیتال باید به صرافی مراجعه کنند تا از بین سفارش‌های مختلف که عموماً قیمت‌های مختلفی هم دارند و الزاماً با قیمت جهانی ارز دیجیتال هم همخوانی ندارند، یکی را انتخاب کنندو در نهایت ارز مورد معامله را از طرف فروشنده خریداری کنند و در این بین نیز صرافی حق کارمزد خود را برای انجام معامله بردارد و یا اینکه برای فروش ارز دیجیتالِ خود باید به صرافی مراجعه کرده و ارز را به تعداد مشخص و قیمت مشخص سفارش فروش بگذاری و بعد منتظر بمونی تا خریدار مناسب برای دارایی‌ها پیدا شود. در این نوع صرافی، صرافی نقش واسطه یا یک بنگاه معملاتی را ایفا می‌کند که در آن معامله بین دو طرف انجام می‌شود.

نتیجه گیری :
خرید و فروش و بطور کلی مبادله ارزهای دیجیتال به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که بازار معاملات OTC یکی از آنها است. OTC Market محلی برای خرید و فروش نهنگ‌های بازار و شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و به صورت کلی جایی برای خرید و فروش نهنگ‌های بازار است.


 

لینک های مفید
بالا