ارز دیجیتال

شیوه نامه محتوا چیست؟

1402/10/30 0

تولید محتوا یکی از اصلی‌ترین شروط برای دیده شدن سایت و کسب و کار شما است. اگر بتوانید به شیوه‌ای اصولی و جذاب و همچنین با رعایت اصول سئو، محتوایی مناسب برای سایت خود آماده کنید، به راحتی و به سرعت از دیگر رقبا پیشی خواهید گرفت. اغلب کسب و کارهای اینترنتی برای بازده بالاتر و همچنین کاهش هزینه‌ها به برون سپاری تولید محتوا می‌پردازند و کار تولید محتوای خود را به محتوانویسان دورکار می‌سپارند. سپردن کار به محتوانویسان دورکار ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. تهیه یک شیوه نامه محتوا می‌تواند بسیاری از هزینه‌های اضافی و همچنین صرف وقت جهت اصلاح ایرادات را کاهش دهد.

آشنایی با شیوه نامه محتوا:

تعیین خط مشی و دستوراتی که اعضای یک تیم را به سمت هدف و مقصد نهایی سوق می‌دهد، می‌تواند از بروز بسیاری از سردرگمی‌ها و مشکلات جلوگیری کند. در کار تولید محتوا نیز می‌توان با تهیه یک شیوه نامه محتوا و قرار دادن آن در اختیار اعضای تیم یا همکاران، از بسیاری از سردرگمی‌ها جلوگیری کرد. تولید محتوا برای هر کسب و کاری نیازمند استانداردهایی است که باید توسط محتوانویسان رعایت شود. ویرایش محتواهای تولیدشده علاوه بر اینکه برای شما و نویسنده محتوا وقت گیر خواهد بود، باعث ایجاد مشکلات متعددی نیز می‌شود. بنابراین ایجاد یک شیوه نامه محتوا می‌تواند کار تولید محتوا را هدفمندتر و در چهارچوب خاصی پیش ببرد. شیوه نامه محتوا هدف و مقصود شما را از تهیه محتوا به محتوانویسان منتقل می‌کند. تهیه یک شیوه نامه محتوا باعث می‌شود تا تمامی محتواهای سایت شما بر اساس یک استاندارد مشترک، همگام سازی شوند و از چند دستگی و پراکندگی آن‌ها جلوگیری به عمل آید.

نتیجه گیری:
ما به عنوان یک برند باید به شکلی مسئولانه محتواهای تولید شده از سوی کاربران را سر و سامان بدهیم.
هر برندی برای بقای خود به مخاطبانش نیاز دارد. با این حساب، بی‌تفاوتی نسبت به محتواهایی که کاربران تولید کرده‌اند، چیزی شبیه به کندن گودال زیر پای خودمان است!
تدوین شیوه‌نامه «UGC» به ما کمک می‌کند تا یکپارچگی خود را در شیوه برخورد با کاربرانمان حفظ کنیم و از دوگانگی یا برخورد سلیقه‌ای فاصله بگیریم.
ما در دیجیتالینگ به تمام تعریف و تمجیدها پاسخ می‌دهیم، نام کاربر را در هر بار پاسخ دادن می‌آوریم، به پیشنهادها فکر می‌کنیم و تا جایی که به کسی توهین نشود، انتقادها را با گوش جان پذیرا خواهیم بود.
باید یادتان باشد که تمام محتواهای «UGC» از پتانسیل کافی برای منتشر شدن برخوردار نیستند. باید با تدوین یک استاندارد، محتواهای با کیفیت را در صف انتشارتان بگنجانید.

لینک های مفید
بالا