ارز دیجیتال

نمودار لگاریتمی در تحلیل تکنیکال چیست؟

1403/02/18 0

در این مقاله درمورد نمودار لگاریتمی و ویژگی های آن گفتگو خواهیم کرد، ولی یکی از راه هایی که ما میتوانیم به عنوان یک روش منحصر به فرد و قوی برای تحلیل بازار های الکترونیکی انجام دهیم، استفاده از تحلیل تکنیکال است که اگر قصد دارید در آینده با فعالیت در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال قدم بگذارید باید بگویم که شما باید با این روش و اقدامات و استراتژی های مربوطه آن را بلد باشید. از طریق تحلیل تکنیکال معامله گران می‌توانند با دید منطقی و با اطمینان کامل  خود آن را به انجام برسانند. این پدیده یک شیوه سودآوری و آسودگی بیشتر به ارمغان می‌آورد. پس به طور کلی این مورد در سرفصل ‌های  دوره آموزش بورس همیشه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

نمودار لگاریتمی

نمودار لگاریتمی چیست؟

داده های نموداری در بازار دارایی از کاربردهای بالایی برخوردار است. هر بازاری برای خود دارای اصطلاحات و مفاهیم استثنایی میباشد. در بازار بورس نیز با مفاهیمی روبه‌رو هستیم که درک درست و شناخت کافی از آنها تأثیر بسزایی در معاملات روزانه ما دارد و باعث می‌شود تا خرید و فروش موفق و منطقی داشته باشیم. برای تحلیل هر سهم در بورس، نمودار اختصاصی آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. یکی از نمودارهایی که غالبا تحلیلگران از آن در بهینه سازی خود استفاده می‌کنند، نمودار لگاریتمی میباشد. عملکرد مقیاس لگاریتمی در نمودار قیمتی سهام و تحلیل آنها ارزش خاصی دارد. همچنین نمودار لگاریتمی در تحلیل تکنیکال، موثر است. در بازار بورس، تغییرات قیمتی در طی زمان، تشکیل نمودار می‌دهد. این نمودار قادر است روند سهم در طول زمان را شرح دهد و مطابق آن تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها به وقوع می پیوندد. در نمودار قیمتی سهام، دو راستای قیمتی و زمان وجود دارد. نمودار لگاریتمی به نموداری می گویند که در آن در راستای افقی، بازه زمان به‌ تناسب هر زمان با تاریخ علنی، حساب می‌شود و راستای عمودی یا همان محور y بازه قیمتی را نمایش می‌دهد به این صورت که نسبت قیمت‌ها با هم یکسان نیستند و به‌ طور درصدی نمایش داده می‌شود.

 

کاربرد نمودار لگاریتمی چیست؟

تحلیلگران بازار طبق علم داده، برای تحلیل نمودار، همیشه در حال بررسی هر چه دقیق‌تر نمودار قیمت میباشند. مهم‌ترین کارایی نمودار لگاریتمی، در تحلیل تکنیکال میباشد. مطابق با این نمودار، الگوهای قیمتی، روند آتی سهم و نقاط اصلی برای خرید و فروش نظیر سطح حمایتی سهم، سطح مقاومتی سهم مورد سنجش قرار میگیرد.  همچنین ازآنجایی‌که محور قیمت در این نمودار به صورت درصدی مشاهده می‌شود، می‌توان میزان سود به دست آمده از معامله در نقطه خرید و نقطه فروش را به درصد محاسبه نمود.

 

نمودار نیمه لگاریتمی چیست؟

بر اساس شرح بالا، به نموداری که در یکی از راستای آن طبق خط و محوری دیگر بر مبنای لگاریتمی علم ریاضی باشد اصطلاحاً نمودار نیمه لگاریتمی نامیده مشود. در بازار بورس، بیشتر از همان نمودار لگاریتمی استفاده می‌شود.

نمودار لگاریتمی

سخن پایانی:
در این مقاله به بررسی نمودارهای لگاریتمی و ویژگی های که در تحلیل تکنیکال اثر موثری را دارند، پرداختیم و دیدیم که اگر ما معامله گران یا سرمایه گذاران اگر با اصول و منطق اساسی آن آشنا و تسلط کامل بر آنها داشته باشیم می توانیم نتایج بهتری را در عرصه معاملات ارز های دیجیتال و تجربیات بیشتری را در این زمینه کسب کنیم، لذا با بکار گیری این اصول از تحلیل تکنیکال و یا حتی تحلیل فاندامنتال (بنیادی)، میتوانیم به آنچه که در این زمینه انتظارش را داریم به دست بیاوریم.  

 

لینک های مفید
بالا