ارز دیجیتال

نقشه راه طراحی سایت چیست

1403/01/18 0

ما در این مقاله درباره نقشه راه و اصول اصلی طراحی سایت توضیحاتی ارائه میدهیم با ما همراه شوید. آیا نمی دانید چگونه یک نقشه راه برای پروژه وب سایت استاتیک خود ایجاد کنید؟ شما در جای مناسب هستید! چه تازه شروع کرده باشید یا به دنبال بهبود مهارت های خود باشید، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. در این پست، اطلاعات و نکات ارزشمندی را به اشتراک می گذاریم تا به شما کمک کند تا در روند نقشه راه به یک نتیجه موفقیت آمیز دست یابید.

اصول توسعه وب سایت استاتیک

بیایید با بحث در مورد اصول توسعه وب شروع کنیم. درک تفاوت بین وب سایت و برنامه وب ضروری است. یک وب سایت به طور کلی برای ارائه محتوا به کاربران طراحی شده است، در حالی که یک برنامه وب بر روی ارائه ابزارها یا قابلیت هایی به کاربران برای انجام وظایف یا انجام اهداف خاص متمرکز است. با در نظر گرفتن این تمایز، بیایید در مورد ایجاد یک نقشه راه برای یک وب سایت بحث کنیم. در این راهنما، ما بر روی وب سایت های ثابت تمرکز می کنیم. وب سایت های استاتیک شامل محتوای ثابت و بدون تغییر ذخیره شده در فایل های HTML هستند که در مرورگرهای وب خود به عنوان صفحات وب به کاربران نمایش داده می شوند. از آنجایی که محتوای آنها قبلاً در فایل های HTML ذخیره شده است، وب سایت های ایستا نیازی به پردازش سمت سرور ندارند. محتوای ذخیره شده همانطور که هست به کاربران نمایش داده می شود. وقتی یک وب سایت دارید، داشتن نقشه راه بسیار مهم است. یک نقشه راه به شما کمک می کند تا هدف وب سایت خود را درک کنید و چگونه می توانید آن را در آینده بهبود بخشید. بیایید با ۷ مرحله برای ایجاد یک نقشه راه برای وب سایت استاتیک خود شروع کنیم.

1-    اهداف وب سایت را تعریف کنید

مرحله اول این است که از خود بپرسید به چه اهدافی باید دست یافت. به عنوان مثال، هدف شما می تواند این باشد:
•    دیده شدن و شناخت برند را افزایش دهید.
•    سرنخ تولید کنید و آنها را به مشتری تبدیل کنید.
•    بستری برای تعامل مشتریان با شرکت فراهم کنید.
•    به مشتریان درباره شرکت و محصولات/خدمات آن آموزش دهید.
•    ترافیک وب سایت و تعامل کاربران را افزایش دهید.
•    از وب سایت برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کنید.

2-    طرح کلی در دست داشته باشید

•    دامنه وب سایت باید شامل تمام عناصر لازم برای ارائه یک تجربه آموزنده و کاربر پسند به کاربران باشد. این می تواند شامل، اما محدود به موارد زیر نباشد:
•    طراحی: طراحی باید جذاب و آسان برای پیمایش، با سلسله مراتب واضح از صفحات و ناوبری بصری باشد.
•    محتوا: وب سایت باید حاوی محتوایی باشد که با هدف وب سایت مرتبط باشد و به صورت حرفه ای و جذاب نوشته شود.
•    عملکرد: وب سایت باید شامل تمام ویژگی ها و عملکردهای لازم برای اطمینان از تجربه کاربری مثبت باشد. این می تواند شامل قابلیت های جستجو، فرم های تماس، پردازش پرداخت و ادغام رسانه های اجتماعی باشد.
•    بهینه سازی: وب سایت باید برای همه دستگاه ها و مرورگرها با آزمایش مناسب برای اطمینان از سازگاری بهینه شود.

3-    ساختار وب سایت را فهرست کنید

وب سایت چه صفحاتی خواهد داشت؟ از چه ساختار ناوبری استفاده خواهد کرد؟ قبل از شروع ساختن همه چیز را یادداشت کنید!
بسته به کسب و کاری که شرکت شما در آن است، یک وب سایت ممکن است شامل برخی یا همه این صفحات باشد:
•    صفحه اصلی با نمای کلی از وب سایت و محتوای آن.
•    صفحه محصول یا خدمات برای فهرست کردن محصولات و خدمات موجودی که باید ارائه دهید.
•    درباره صفحه یا بخش معرفی کسب و کار و ماموریت آن.
•    صفحه یا بخش تماس برای مشتریان برای ارتباط با کسب و کار.
•    صفحه یا بخش وبلاگ برای به روز رسانی منظم محتوا.
این یک لیست جامع نیست، بنابراین اگر بسته به پروژه خود تعداد صفحات بیشتری یا کمتری دارید نگران نباشید.

4-    یک جدول زمانی انتخاب کنید

هنگام برنامه ریزی یک پروژه نرم افزاری، مهم است که به نحوه ارائه آن فکر کنید. این که آیا رویکرد چابک یا آبشاری را انتخاب کنید، بر جدول زمانی و نحوه انجام وظایف تأثیر می گذارد.
در یک محیط چابک، همه چیز انعطاف‌پذیرتر است و شما در بخش‌های کوچکی به نام «اسپرینت» کار می‌کنید. جدول زمانی ممکن است خیلی خاص نباشد و بیشتر روی نقاط عطف تصویر بزرگ تمرکز دارد. خوب است که با ادامه پروژه آماده تغییرات باشید.
از سوی دیگر، رویکرد آبشاری صلب تر است. در مدیریت پروژه آبشار، قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید، یک مرحله را تمام می کنید. جدول زمانی معمولاً جزئیات بیشتری دارد و برای هر کار ضرب الاجل خاصی دارد. مطمئن شوید که برای هر مرحله و هر سکسکه ای که ممکن است پیش بیاید، زمان کافی را به خود اختصاص دهید. صرف نظر از رویکرد شما، داشتن یک جدول زمانی واضح و واقعی برای اطمینان از انجام همه چیز ضروری است.

5-    لیست وظایف ایجاد کنید

به طور کلی، هر صفحه مجموعه ای از وظایف را دنبال می کند.
•    طراحی صفحه
•    نوشتن محتوا برای صفحه
•    در حال توسعه صفحه
•    تست کردن صفحه
•    استقرار صفحه

6-    اولویت بندی وظایف

کارهایی را که باید ابتدا انجام شوند مشخص کنید. با فوری ترین کارها شروع کنید و در لیست پایین بیایید. ممکن است مفید باشد که وظایف را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید که می توانند در مدت زمان کوتاه تری تکمیل شوند. علاوه بر این، منابع و زمان موجود را در نظر بگیرید و تعیین کنید که کدام کارها را می توان در آن بازه زمانی تکمیل کرد.

7-    وظایف را تایین کنید

پس از شناسایی وظایف و داشتن منابع، وظایف را به اعضای تیم اختصاص دهید. هنگام تعیین وظایف، حتماً مهارت ها و توانایی های هر یک از اعضای تیم را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که همه می توانند در موفقیت پروژه سهیم باشند. علاوه بر تعیین وظایف، تعیین یک جدول زمانی برای هر کار مهم است. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که پروژه به موقع تکمیل می شود و همه در جهت یک هدف تلاش می کنند. مطمئن شوید که جدول زمانی را به تیم اطلاع دهید و نقاط عطف را در طول مسیر تعیین کنید. این به تیم با انگیزه و در مسیر حفظ کمک می کند.

نتیجه گیری
در این مقاله ما رودمپ طراحی سایت رو مرحله به مرحله توضیح دادیم. ایجاد نقشه راه وب سایت گام مهمی در راه اندازی یک وب سایت موفق است. این کمک می کند تا اهداف خود را مشخص کنید، وظایف لازم را شناسایی کنید، وب سایت را طراحی، آزمایش و توسعه دهید. صرف زمان برای ایجاد نقشه راه وب سایت به اطمینان از موفقیت وب سایت شما کمک می کند. فرآیند طراحی سایت حرفه‌ای یعنی ساخت یک سایت و ایجاد تعادل مناسب بین فرم و عملکرد آن. یک سایت فقط مجموعه‌ای از رنگ‌ها و نقاشی‌ها نیست؛ بلکه نحوه‌ی ارتباط این المان‌ها و وجود محتوای باکیفیت از اصول اساسی در طراحی وب سایت حرفه‌ای هستند. شاید هر کسی در ابتدای مسیر طراحی سایت از خود بپرسد که برای طراحی سایت باید از کجا شروع کنم. قبل از هر چیز شما باید توانایی خود را در زمینه‌ی طراحی سایت ارتقا دهید و سپس مراحل طراحی سایت را یک به یک اجرا کنید.
 

لینک های مفید
بالا