ارز دیجیتال

ارز دیجیتال آنتولوژی چیست؟

1402/10/24 0

رمز ارز (crypto currency) طبق تعریف یکی از گونه های ارزهای مجازی است که به صورت رمزگذاری شده بوده و تحت فناوری بلاک چین به صورت غیرمتمرکز اداره می شود. از آنجایی که رمز ارزها به صورت غیر متمرکز اداره می شوند، در نقطهی مقابل نظام بانکداری متمرکز فعلی قرار می گیرند. در حال حاضر بیش از 4000 رمزارز فعال در حال معامله در بازار جهانی هستند. رمزارزی که می خواهیم درباره آن بیشتر بدانیم، آنتولوژی نام دارد که در زمان نگارش این مقاله با حجم بازار حدوداً 515 میلیون دلاری در رتبه 71 ارز دیجیتال قرار دارد و ارزش آن چیزی در حدود $0.8 دلار است. نام انگلیسی این رمز ارز Ontology است که از ترکیب دو کلمه Onto به معنای هستی و Logy به معنای شناسی ساخته شده و معنای هستی شناسی می دهد. همانطور که در ادامه خواهیم گفت، این رمز ارز با انتخاب این نام می خواهد نشان دهد که برای هر کسب وکاری مناسب است.

آنتولوژی (ONT) چیست؟

آنتولوژی (ONT) یک پلتفرم بلاک چین است که برای تطبیق با سایر بلاک چین‌ها راه‌اندازی شده تا سازمان‌ها بتوانند داده‌های خود را براساس این نوآوری به‌صورت عمومی و خصوصی ذخیره کنند. به گفته تیم توسعه‌دهنده آن، این پلتفرم انقلابی را در صنعت ارزهای دیجیتال و همچنین بلاک چین به پا خواهد کرد. آنتولوژی (ONT) از سازوکار اجماع استفاده می‌کند. برخلاف بلاک چین‌های عمومی مانند اتریوم که در آن اطلاعات برای مشاهده به دفتر کل عمومی ارسال می‌شود، در پروژه آنتولوژی این‌گونه نیست. از آنجا که اطلاعات در کسب‌وکارهای خصوصی از اهمیت زیادی برخوردار است، باید در حین استفاده از فناوری بلاک چین ذخیره این اطلاعات روی بلاک چین‌های خصوصی نیز انجام شود که پروژه آنتولوژی این مشکل را برطرف می‌کند. این پلتفرم بر مبنای دو مدل توکن با کاربردهای مختلف کار می‌کند. توکن آنتولوژی با علامت اختصاری ONT برای سهام‌گذاری در فرایند اجماع و درنتیجه دریافت حق رأی استفاده می‌شود؛ درحالی‌که توکن آنتولوژی گس GAS با علامت اختصاری ONG شناخته می‌شود؛ به‌طوری‌که دارندگان ONT، توکن ONG را دریافت می‌کنند. از توکن ONG برای خدمات درون زنجیره‌ای در شبکه استفاده می‌شود. در سال ۲۰۱۸ این پروژه به شبکه اصلی خود منتقل شد و شروع به انتشار دوره‌ای توکن ONG کرد. تولید این توکن ۲۲ سال طول خواهد کشید.

نتیجه گیری:
عده‌ای از کارشناسان به دلیل بنیاد خوب این ارز پیش‌بینی بسیار مثبتی از آینده آن ارائه می‌کنند در مقابل گروهی دیگر از فعالان بازار با استناد به نمودار قیمت این دارایی، تصویر چندان مثبتی را از نظر قیمتی حداقل در آینده نزدیک برای این ارز دیجیتال پیش‌بینی نمی‌کنند. اما برآوردها نشان می‌دهد که این رمزارز در پایان سال ۲۰۲۲ می‌تواند به قیمت حدودا ۳ دلار برسد. البته به هیچ عنوان این برآورد نباید مرجع تصمیم‌گیری قرار بگیرد و هر تریدر در خرید و فروش خود باید بررسی‌های شخصی لازم را انجام دهد. آنتولوژی در نظر دارد تا به پلی بین بلاک‌چین و دنیای واقعی تبدیل شود و کمبود این همکاری را از بین ببرد. بر خلاف خیلی از پروژه‌های بلاک‌چین دیگر، پروژه آنتولوژی تنها در حوزه مالی متمرکز نیست. آنتولوژی برنامه دارد تا پلتفرم خود را در اختیار حوزه‌های دیگری مثل سازمان‌های دولتی، بیمه، پزشکی، هوش مصنوعی و دیگر صنایع در حال توسعه قرار دهد. با توجه به چشم‌انداز شفاف و البته توان فنی بالا، به نظر می‌رسد آنتولوژی می‌تواند با ترویج بیشتر فناوری بلاک‌چین بین کسب و کارها، نقش بزرگی در این زمینه ایفا کند.
 

لینک های مفید
بالا