ارز دیجیتال

صرافی بایننس چیست؟

1402/11/08 0

صرافی بایننس (Binance) بزرگترین و محبوب‌ترین پلتفرم معامله ارز دیجیتال، بیت کوین و انتخاب شماره یک بخش قابل توجهی از تریدرهای سراسر دنیا است. محبوبیت و کاربرد ارزهای دیجیتال به شکلی روز افزون در حال افزایش بده و به طور پیوسته صرافی‌های جدیدی به منظور خرید و فروش آن‌ها متولد می‌شوند. این موضوع سبب شده انتخاب بهترین پلتفرم برای ترید رمز ارزها دشوار شود. البته برای بسیاری، انتخاب ساده و سرراست است. در این مطلب، به معرفی و آموزش کامل صفر تا صد کار با صرافی بایننس می‌پردازیم. برخی صرافی‌ها برای کاربران عادی و تازه کار مناسب‌تر بوده و تعدادی دیگر با هدف برآورده کردن نیاز کاربران حرفه‌ای توسعه پیدا کرده‌اند. در نتیجه باید نیازهای خود را درک کرده و بر اساس آن صرافی مناسب را برگزینید. بعد از مطالعه این مطلب به طور کامل با بایننس و ویژگی‌های آن آشنا شده و بهتر قادر به انتخاب خواهید بود. همچنین در این مطلب، به آموزش استفاده از خدمات Binance می‌پردازیم.

صرافی بایننس چیست؟

کمتر کسی را می‌توان یافت که به نوعی با صنعت رمزارزها آشنا باشد، ولی اسم صرافی بایننس به گوشش نخورده باشد؛ اما بایننس چیست؟ Binance نام یک صرافی محبوب ارزهای دیجیتال است که ابتدا در چین تاسیس شد. این صرافی توانست در سال ۲۰۱۸ از سایر رقبای خود پیشی بگیرد و به بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شود. همچنین این صرافی توانسته کماکان این عنوان را برای خود حفظ کند. اما کلمه Binance چیست و به چه معنایی است؟ نام Binance از ترکیب دو کلمه‌ی Binary به معنای دودویی (صفر و یک) و Finance به معنای امور مالی تشکیل شده است. موسس و مدیر ارشد اجرایی این شرکت آقای Changpeng Zhao ملقب به CZ است که پیشتر مدیر ارشد فنی صرافی OKCoin بوده و می‌توان گفت سهم عمده‌ای در موفقیت چشمگیر این صرافی داشته است. رمزارز BNB در جولای ۲۰۱۷ (۱۰ تیر ۱۳۹۶) با برگزاری ICO راه‌اندازی شد. توکن‌های BNB در بین سرمایه‌گذاران مختلف مانند سرمایه‌گذاران اولیه و تیم موسس بایننس به عنوان بخشی از ICO تقسیم شد و بایننس توانست در طی این عرضه اولیه بیش از ۱۵ میلیون دلار سرمایه جذب کند. رمز ارز BNB در ابتدا یک توکن بر بستر ERC-20 بود. سپس این صرافی شبکه بلاک چین خود را تحت عنوان شبکه بلاکچین Binance راه‌اندازی کرد. در گام بعدی بایننس شبکه Smart Chain خود را نیز ارائه داد که بستری برای نوشتن قرارداد هوشمند است. همانند آن چیزی که شبکه اتریوم ارائه می‌دهد.

مزایای اصلی صرافی بایننس

پیش از ایجاد حساب کاربری و شروع به خرید و فروش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس، لازم است تا با ویژگی‌ها و مزایای آن آشنا شوید. در ادامه به برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:
1.     پشتیبانی از بیشتر آلت کوین‌ها
2.     کارمزد پایین تراکنش‌ها در بایننس
3.     اهدای جایزه به کاربران توسط Binance
4.     بایننس لانچ پد برای عرضه اولیه (ICO Launchpad)
5.     امنیت بالای صرافی بایننس
6.     حجم بالای مبادلات ارز دیجیتال

نتیجه گیری:
در این مقاله سعی کردیم به معرفی صرافی بایننس بپردازیم و اطلاعات مختصر و مفیدی رو که شاید علاقمند باشین تا در مورد صرافی بایننس بدونین رو بهتون ارائه بدیم. امیدواریم استفاده لازم رو از مطالب این مقاله برده باشین. در کل صرافی Binance یکی از بهترین صرافی های حال حاضر دنیا برای کسانی هستش که میخوان بصورت حرفه ای به ترید ارزهای دیجیتال بپردازن. ولی تحریم کاربرهای ایرانی و ضروری کردن احراز هویت دو مرحله ای چاره ای جز این برای ما نزاشته که برای انجام خرید و فروش ارزهای دیجیتال به یک گزینه دیگری غیر از بایننس روی بیاریم و از یک صرافی ارز دیجیتال دیگه استفاده کنیم. ما هم کارهایی که میتونین انجام بدین رو بهتون معرفی کردیم. حرف پایانی هم اینکه اگر باز هم علاقمند به فعالیت با صرافی بایننس هستین توصیه میکنیم که خیلی دقت کنین که صرافی به ایرانی بودن شما پی نبره. اگه هم برای احراز هویت از مدارک جعلی استفاده کنین و صرافی اون رو بفهمه، بخاطر جعل و کلاهبرداری دارایی شما به احتمال خیلی زیادی مسدود خواهند شد و اصلا این رو توصیه نمیکنیم و حتما دقت داشته باشین. موفق و سربلند باشین
 

لینک های مفید
بالا