ارز دیجیتال

برندینگ در سئو چیست؟

1402/10/12 0

سئو سایت فقط تاثیر فنی بر روی سایت شما نخواهد داشت. اثرات غیرمستقیمی از جمله موفقیت در بازاریابی ؛ تبلیغات و برند سازی هم برای شما به ارمغان خواهد اورد تا بیشتر از قبل به مزیت های سئو پی ببرید.افراد خبره و متخصص در بازاریابی چندسالی است که از تاثیر سئو بر برندینگ صحبت میکنند. سئو و برندینگ بدون هم کارایی چندانی نخواهند داشت ؛ شما بدون داشتن یک برند خوب استراتژی های سئوییتان بی ثمر خواهد شد و بدون سئو اصلا برندتان دیده نمیشود که محصولاتتان بخواهد مشتری جذب کند و به فروش برسد.

برندینگ چیست؟

در ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که منظور از برندسازی یا برندینگ چیست؟ همه ما میدانیم که برند، همان نام تجاری است که شما از ابتدای مسیر، برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنید و هویت شما را نشان می‌دهد. منظور از برندینگ یا برندسازی این است که نام یک تجارت را با استفاده از راهکارهای مختلف، در ذهن مخاطب ماندگار کنیم. در حال حاضر اصلی‌ترین ابزارها برای برندسازی عبارت‌اند از:
سئو
طراحی لوگو حرفه‌ای
انتخاب شعار
انتخاب رنگ سازمانی

تاثیر برندینگ در سئو:

گوگل همیشه با سایت هایی که برند معتبری دارند، متفاوت رفتار میکند! آنها با کمترین بک لینک و حتی کم ترین سطح از سئو داخلی به رتبه های اول میرسند، اگر رفتار اسپم و نامناسبی داشته باشند برای مدتی جریمه شده و دوباره در نتایج جستجو دیده میشوند و… . انگار گوگل برای برندهای شناخته شده مثل یک بهشت است! اما در مورد برندهای کوچک چطور؟ آنها باید تعداد زیادی بک لینک داشته باشند، محتوای خیلی خوبی تولید کنند، حواس شان به اصول سئو کلاه سفید باشد و… . چرا؟ چون گوگل برندها را دوست دارد! چرا گوگل آنها را دوست دارد؟ چون کاربران دوست شان دارند! خودتان بهتر از من میدانید که وظیفه اصلی گوگل رساندن بهترین جواب به سوال مخاطب است و خب در اغلب مواقع هم بهترین جواب دست سایت های برند است! همانطور که همیشه وقتی کلمه خرید موبایل را جستجو میکنیم، هیچ کدام از سایت های صفحه اول مثل دیجی کالا ما را راهنمایی نمیکنند. اما این لطف گوگل به برندها همیشه هم صرفا به محتوای برتر آنها ربط ندارد. در واقع خیلی از مواقع هست که کاربران بدون بررسی دیگر جواب ها، به سراغ سایت های معتبر میروند. این یعنی ممکن است در صفحه اول نتایج سایت هایی باشند که محتوای خیلی بهتری از دیجی کالا دارند، اما کاربران به محض مشاهده نام دیجی کالا، بیخیال دیگر سایت ها شده و سریعا روی آن کلیک میکنند. بنابراین میتوان درک کرد که چرا گوگل اینقدر به برندها اهمیت میدهد؛ جواب در نیاز کاربران است. اگر گوگل برندها را سئو نکرده و در مقابل دید مخاطبان قرار ندهد، ممکن است آنها را از خودش برنجاند.

نتیجه گیری:
سئو و برندینگ دو مفهوم بسیار نزدیک به هم هستند که به صورت مستقیم می‌توانند بر روی هم تاثیر بگذارند. در این مقاله تاثیر برندینگ در سئو را بررسی کردیم و راهکارهایی را ارائه دادیم که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به یک برند شناخته شده در گوگل تبدیل شوید. همچنین مکانیسم‌های شناخت یک برند در گوگل را بررسی کردیم که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید استراتژی سئو خود را زودتر به نتیجه برسانید.
 

لینک های مفید
بالا