ارز دیجیتال

صرافی برگر سوآپ چیست؟

1402/02/23 0

اخیراْ با تداوم رشد فایننس غیرمتمرکز (DeFi)، پروژه‌های مختلفی هم به ارایه خدمات معامله ارز دیجیتال روی آورده‌اند. با این حال، برخی از آنها با مشکلات نقدینگی و لغزش قیمت (slippage) مواجه‌اند و معاملاتی پرهزینه را برای کاربران خود رقم می‌زنند. صرافی ارز دیجیتال برگر سواپ، یکی از قدیمی‌ترین فایننس‌های غیرمتمرکز است که مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف را  برای رفع این مشکلات ارایه داده است.

صرافی برگر سوآپ چیست؟

برگر سواپ «اولین صرافی غیرمتمرکز مردم‌سالار» در زنجیره هوشمند بایننس است. این دکس که با هدف بهبود مشکلات یونی سواپ و سوشی سواپ، خصوصا در زمینه مشارکت کاربران در اداره پلتفرم ایجاد شده است. Burger Swap تحت تاثیر پروپوزال EIP-2197 اتریوم، که هنوز در مرحله پیش‌نویس قرار دارد و توسط شبکه اتریوم اتخاد نشده، طراحی شده است. بنابر اعلام بلاگ رسمی این صرافی، این پروژه از فورک کدهای هیچ پروژه‌ای ایجاد نشده و از صفر نوشته شده است. با توجه به غیرمتمرکز بودن برگر سواپ، محدودیتی در استفاده از این پلتفرم وجود ندارد و برای استفاده از آن تنها به کیف پول‌هایی مانند متامسک (Metamask) یا دیگر ولت‌های دیفای، که از شبکه بایننس اسمارت چین پشتیبانی کند، احتیاج دارید.

ارز دیجیتال برگر سواپ چیست؟

توکن بومی و کاربردی ارائه‌شده توسط صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال برگر سواپ، برگر Burger نام دارد. از این توکن می‌توان به‌عنوان ابزار پرداخت کارمزد تراکنش‌ها، انجام معاملات، استیکینگ یا همان سپرده‌گذاری و رای‌گیری استفاده کرد.  همانطور که در مقدمه گفته شد پلتفرم ارز دیجیتال برگر سواپ برگر سواپ بر روی زنجیره هوشمند بایننس یا همان BSC پیاده‌سازی شده و به همین دلیل توکن اصلی این پلتفرم یعنی برگر یک توکن با استاندارد BEP-20 است.از توکن برگر برای پرداخت تمامی مشوق‌های مالی و پاداش نقدینگی این پلتفرم استفاده می‌شود و کاربران با استفاده از این توکن می‌توانند در تصمیم‌‌گیری‌های حاکمیتی و رای‌گیری در مورد به‌روزرسانی‌ها یا پیشنهادهای پروتکل مشارکت کنند.

آیا صرافی برگر سواپ مطمئن است؟

صرافی برگر سواپ یکی از اولین پلتفرم‌های فایننس غیرمتمرکز (DeFi) است که در زنجیره هوشمند بایننس مستقر شده است. این پروژه قصد دارد محصولات و خدمات موجود در دیفای را بسیار ارزان‌تر و قابل اعتمادتر کند. از زمان راه‌اندازی این پلتفرم، تاکنون گزارشی مبنی بر بروز مشکل از سوی کاربران آن دریافت نشده است. قراردادهای هوشمند صرافی برگر سواپ که از تجربیات بد سایر پلتفرم‌ها به خوبی درس گرفته‌اند، توسط یک شرکت معتبر بلاکچینی به نام Beosin همواره مورد حسابرسی قرار می‌گیرند. این کار احتمال بروز هرگونه باگ یا مشکل در این قراردادها را که امروزه دلیل اصلی آسیب‌پذیری اکثر پروتکل‌های DeFi است، کاهش می‌دهد. با این حال باید توجه داشت که سپرده‌گذاری دارایی‌ها در قراردادهای هوشمند کماکان بدون ریسک نیست. بنابراین، هر زمان که تصمیم به انجام معامله توسط پلتفرم‌های DeFi گرفتید، احتیاط همچنان لازم است.

نتیجه گیری :
برگر سواپ چیست ؟ صرافی BurgerSwap یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز موجود در اکوسیستم Binance Smart Chain است، که می‌توانید در آن، علاوه بر مبادله توکن‌های BEP20، فعالیت‌های دیگری نیز داشته باشید و از امکانات این دکس استفاده کنید. در این مقاله با بخش‌های مختلف برگر سواپ و نحوه کار با آن آشنا شدیم.


 

لینک های مفید
بالا