ارز دیجیتال

محتوای سئو شده چیست؟

1402/02/04 0

همانطور که چرخ ها بدون موتور کارایی ندارد، محتوا بدون سئو نیز در بازاریابی دیجیتال کارایی ندارد. و درست مثل موتور بدون چرخ، یک ماشین پر زرق و برق است که در هیچ کجا، جایی ندارد. تولید محتوا به سئو نیاز دارد تا در میان پست‌هایی که هر روزه در اینترنت منتشر می‌شود برجسته شود و گوگل نیز به این نکته اشاره کرده است که یکی از سه عامل مهم رتبه بندی سایت در میان موتورهای جستجو، “محتوا” است. اما این گفته به چه معناست؟ مطمئناً محتوایی که گوگل در مورد آن صحبت می‌کند هر نوع محتوایی نیست. متاسفانه موتورهای جستجو برای اینکه مشخص کنند محتوایی با کیفیت است چک لیست ندارند و احتمالاً هرگز نخواهند داشت. منظور گوگل محتوایی است که در صفحهٔ نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شوند و از Google Analytics و صفحات گستردهٔ عظیمی استفاده می‌کند که ظاهراً از کیفیت خوبی برخوردارند تا به شما نمایش داده شود (اما چه کسی را می‌خواهید با این تولید محتوا فریب دهید؟)، پس بهتر است این راهنمای جامع تولید محتوای سئو شده برای موتورهای جستجو را مطالعه کنید.

محتوای سئو شده چیست؟

برای درک هر چه بهتر معنای محتوای سئو شده، ابتدا نیاز است که ذهنیت درستی از اهداف سئو، انواع محتوا و بهینه سازی محتوا داشته باشید. سئو چیست؟ سئو یا Search Engine Optimization به فرایند بهینه سازی وب سایت گفته می شود با این هدف که وب سایت ما بیشترین حضور را در نتایج موتورهای جستجو داشته باشد. فرایند سئو دارای مراحلی است که این مراحل را در حالت کلی می توان به سه قسمت سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی تقسیم بندی کرد. سئو محتوا زیر مجموعه ای از سئو داخلی محسوب می شود. سئو داخلی با بهینه سازی عنوان صفحه و هدینگ H1 آغاز می شود و سپس تا انتهای محتوای صفحه به طول می انجامد. هدف ما از تولید محتوای سئو شده نوشتن محتواییست که مطابق با اصول سئو بوده و توسط موتورهای جستجو به خوبی درک می شود. در عین حال این محتوا می تواند پاسخ درستی به پرسش کاربر داده و آنها را راضی نگه دارد.

نکات مهم در تولید محتوای سئو شده :

محتوای سئو شده یعنی اصول سئو رعایت شده باشه که چند مورد که مهم تر هستند توضیح میدم:
•    محتوای سئو شده باید دارای h1 h2 h3 و Bold باشد.
•    تعداد کلمات یک محتوای سئو شده هر چقدر بیشتر باشد بهتر است.
•    یک محتوای خوب پاراگراف های کوتاه دارد.
•    استفاده از عکس و ویدیو فوق العاده تاثیر بالایی در سئو سایت دارد.
•    لینک داخلی بین محتوا بسیار مهم است.

نتیجه گیری
نوشتن محتوای سئو شده یکی از ارکان اصلی سئو داخلی هست . همیشه به یاد داشته باشید که قبل از نوشتن محتوا حتما کلمه ی کلیدی مورد نظر را انتخاب کنید و از آن در عنوان ها و تگ ها و توضیحات استفاده نمایید . حتما در نوشته خود اصول نگارشی را رعایت کنید. لینک سازی داخلی را فراموش نکنید و از داده های ساختار یافته برای نمایش بهتر در جست و جوی گوگل استفاده نمایید.

بالا