ارز دیجیتال

به روز رسانی محتوا چیست؟

1402/10/23 0

بروزرسانی یا آپدیت محتوای موجود، یک استراتژی هوشمندانه برای به حداکثر رساندن عملکرد وب‌سایت شما بدون نیاز به تولید محتوای مداوم است. این روش بسیار سریع‌تر و به‌صرفه‌تر از ایجاد محتوا‌های کاملا جدید است و می‌تواند به حفظ یا حتی افزایش رتبه‌ شما در نتایج موتورهای جستجو کمک کند. در ادامه این محتوا به این سوال پاسخ خواهیم داد که آپدیت محتوا چیست و چه روش‌هایی برای این کار وجود دارد و انواع گسترش شامل چیست.

منظور ازبه روز رسانی محتوا چیست؟

بسیاری از افراد دقیقا نمی دانند منظور از به روز رسانی محتوا و خلق محتوای تازه چیست. فرض کنید که ما در وبلاگ خود پستی تحت عنوان “تاریخچه ایران” منتشر می کنیم، آیا این یک محتوای به روز شده یا  تازه  است؟ مطمئننا خیر چون تاریخ ایران سال هاست که توسط سایت های زیادی منتشر می شود. درست است که این پست در وبلاگ من جدید است اما سئو می گوید که محتواهای جدیدی که هیچ بک لینکی به آنها اشاره نمی کنند، برای رتبه گیری در صفحه نتایج گوگل راه دراز و سختی را در پیش دارند مخصوصا در مباحث تاریخی که معمولا ویکی پدیا رتبه اول است.  توجه کنید که محتوای تازه با محتوایی که به طور مکرر پست میشود شباهت دارد اما یکی نیستند. ممکن است ما هر روز یک محتوای تازه پست کنیم یا هفته ای یکبار به روز رسانی محتوا انجام دهیم. درواقع طبق الگوریتم کافئین به روز رسانی محتوا و آپدیت منظم باعث می شود که ربات های خزنده بیشتر به سایت شما سربزنند. یعنی موتور جستجو بیشتر ربات ها و منابعش را روی سایت هایی می گذارد که بیشتر محتوا منتشر می کنند چون به آنها نیاز دارد. اما نمی توان به این اصل، کلیت بخشید. ممکن است سایت هایی باشند که بیش از 6 ماه هیچ به روز رسانی محتوایی نکرده اند. اما هنوز در صفحه اول و چه بسا در رتبه های اول باشند. علت چیست؟

6 روش برای انجام به روز رسانی محتوا

اکنون که می‌دانید به ‌روز رسانی محتوا چیست و چقدر می‌تواند برای تلاش‌های بازاریابی شما مفید باشد، زمان آن رسیده است که محتوای قدیمی خود را به ‌روز رسانی کنید.
در اینجا شش راه ساده برای انجام یک به روز رسانی محتوا را آورده ایم:
به روز رسانی محتوا از طریق یک برنامه منظم زمانی
به روز رسانی کلمات کلیدی و ارزیابی بازار هدف فعلی خود
به روز رسانی گفتگوهای خود
به روز رسانی گرافیک و طراحی سایت
به روز رسانی برای ایجاد سازگاری با تلفن همراه
به روز رسانی به منظور آپدیت شدن تاریخ مقاله

نتیجه گیری:
همیشه جدید بهتر نیست! اگر استراتژی بازاریابی شما نیاز به تقویت زیادی دارد، برای به روز رسانی و آپدیت محتوای قدیمی خودتان وقت بگذارید. این کار اگر به درستی اجرا شود، می تواند به شما در ایجاد نتایج قابل توجه در ترافیک و درگیر نگه داشتن مخاطبان کمک کند و به موتورهای جستجو نشان می دهد که پست وبلاگ شما شایسته کسب رتبه ۱ در SERP گوگل می باشد.
 

لینک های مفید
بالا