ارز دیجیتال

کراس اوور در تحلیل تکنیکال چیست؟

1402/02/07 0

تحلیلگران در https://arzgu.ir/blog/what_is_technical_analysisتحلیل تکنیکال از کراس‌اورها برای پیش‌بینی عملکرد قیمت یک سهام در آینده نزدیک استفاده می‌کنند. در بیشتر مدل‌های معاملاتی، از کراس‌اورها برای دریافت سیگنال زمان خرید یا فروش دارایی استفاده می‌شود. همچنین سرمایه‌گذاران برای پیدا کردن مواردی مانند نقاط بازگشتی، روند قیمت و جریان پول از کراس‌اورها به همراه سایر اندیکاتورها استفاده می‌کنند. کراس‌اور در میانگین‌های متحرک نشان‌دهنده یک شکست صعودی یا نزولی است. همچنین می‌توان با استفاده از کراس‌اور در میانگین‌های متحرک، تغییر روند قیمت را تشخیص داد. به عنوان مثال، یک تکنیک برای برگشت روند استفاده از میانگین متحرک ساده ۵ دوره‌ای همراه با ۱۵ دوره‌ای است. کراس‌اور بین این دو میانگین متحرک نشان دهنده برگشت روند، شکست صعودی یا نزولی می‌باشد. هنگامی که میانگین متحرک ۵ دوره‌ای، میانگین متحرک ۱۵ دوره‌ای به سمت بالا قطع کند، نشان‌دهنده یک بریک‌اوت است. همچنین می‌تواند نشان‌دهنده یک روند صعودی باشد که منجر به تشکیل کف‌ها و سقف‌هایی بالاتر از کف‌ها و سقف‌های پیشین می‌شود. در طرف دیگر اگر میانگین متحرک ۵ دوره‌ای، میانگین متحرک ۱۵ دوره‌ای به سمت پایین قطع کند، نشان‌دهنده یک شکست نزولی است. این اتفاق همچنین نشان دهنده یک روند نزولی است که منجر به کف‌ها و سقف‌هایی پایینتر از کف‌ها و سقف‌های پیشین می‌شود. تایم فریم‌های بلندتر سیگنال‌های قوی‌تر صادر می‌کنند. به عنوان مثال، نمودار روزانه، قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به نمودار یک دقیقه‌ای دارد.اما تایم فریم‌های کوتاه‌تر زودتر تغییر روند را نشان می‌دهند اما سیگنال‌های اشتباه زیادی نیز تولید می‌کنند.

کراس اور‌های تصادفی :

یک کراس اور تصادفی حرکت یک ابزار مالی اساسی را اندازه‌گیری می‌کند. از آن برای سنجش اینکه آیا ابزار بیش از حد خرید شده است یا بیش از حد فروش استفاده می‌شود. زمانی که کراس اور تصادفی از باند ۸۰ فراتر رود، ابزار مالی بیش از حد خرید در نظر گرفته می‌شود. زمانی که ابزار مالی کراس اور تصادفی به زیر باند ۲۰ می‌رسد بیش از حد فروخته شده است. در نتیجه، سیگنال فروش ایجاد می‌شود. هنگامی که کراس اور از باند ۲۰ به بالا عبور می‌کند، سیگنال خرید تولید می‌شود. مانند همه استراتژی‌ها و شاخص‌های معاملاتی، این روش پیش‌بینی حرکت مکمل سایر ابزار‌ها و ابزار‌های مورد استفاده برای ردیابی و تجزیه و تحلیل فعالیت‌های معاملاتی است اما تضمینی نیست. ممکن است تغییرات غیرمنتظره‌ای در بازار کریپتو وجود داشته باشد که این نتیجه‌گیری‌ها را اشتباه نشان دهد. علاوه بر این، در صورتی که تحلیلگر برداشت اشتباه از کراس‌ها داشته باشد، ممکن است اطلاعات ارائه شده توسط آن‌ها منجر به ضرر شود.

کراس اوور تصادفی چگونه کار میکند؟

توجه داشته باشین که یه کراس اور تصادفی حرکت یه دارایی یا ارز دیجیتال رو اندازه گیری می کنه. همچنین از کراس اورد تصادفی برای سنجش اینکه آیا ابزار بیش از حد خریده شده یا بیش از حد فروش استفاده میشه. وقتی که کراس اورد تصادفی از باند 80 بالاتر میره، ابزار مالی بیش از حد خرید در نظر گرفته میشه. زمانی که ابزار مالی کراس اور تصادفی به زیر باند 20 میرسه بیش از حد فروخته شده. در نتیجه سیگنال فروش ایجاد میشه. زمانی هم که کراس اورد از باند 20 به بالا عبور می کنه سیگنال خرید تولید میشه. همانند سایر استراتژی و شاخص های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال، کراس اورد تصادفی به عنوان تکنیک پیش بینی حرکت مکمل سایر ابزارها و ابزارهای مورد استفاده برای ردیابی و تجزیه و تحلیل فعالیت های معاملاتی محسوب میشه، ولسی تضمینی نیست. ممکنه تغییرات غیرمنتظره ای در بازار ارزهای دیجیتال وجود داشته باشه که این نتیجه گیری ها رو اشتباه نشون میده. علاوه بر این، در صورتی که تحلیلگر برداشت اشتباه از کراس ها رو داشته باشه، ممکنه اطلاعات ارائه شده توسط اون ها باعث بشه تا معامله گران و تریدرها ضرر کنند.

نتیجه گیری :
ما سعی کردیم در مقاله کراس اور در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کراس اور یا Cross Over به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربرد کراس اور در تحلیل تکنیکال بپردازیم و کراس اورهای تصادفی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کراس اور نقطه ای از نمودار معاملاتی یا چارت قیمتی ارزهای دیجیتال هست که در اون قیمت با یه اندیکاتور تکنیکال یا دو اندیکاتور تکنیکال همدیگه رو قطع می کنند. به این ترتیب، شما می تونین با استفاده از این ابزار قیمت رمزارزها رو پیش بینی کنین.

بالا