ارز دیجیتال

ارز دیجیتال دش چیست؟

1402/08/04 0

دش کوین برای اولین‌بار در سال 2014 معرفی شد و از زمان پیدایش تحت عنوان نام‌های xcash و darkcoin معرفی شد و سپس با تغییر برند به دش تبدیل شد. ارز دیجیتال دش در کنار تفاوت‌هایی که با ارز دیجیتال بیت کوین دارد، از شباهت‌هایی نیز برخوردار است. به عنوان مثال روش استخراج دش مشابه با بیت کوین است. توسعه دهندگان دش ادعا می‌کنند که این نوعی پول نقد الکترونیکی غیرمتمرکز و همتا به همتا است. هدف آن‌ها این است که دش بتواند به مانند پول نقد واقعی مانند دلار، یورو و … به گردش بیفتد. در این ارز دیجیتال با نام دش بر اساس کد هسته اصلی بیت کوین همراه با ویژگی‌های جدید (مانند حریم خصوصی و تراکنش‌های ارزان و سریع) ساخته شده است.

تاریخ و هدف ایجاد ارز دیجیتال دش چیست؟

پروژه دش در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۴ توسط تیمی به سرپرستی ایوان دو فیلد کلید خورد.
دش در ابتدا با نام ایکس کوین (Xcoin) ارائه شد. در فوریه ۲۰۱۴، نام پروژه به دارک کوین (Darkcoin) تغییر یافت و سپس در ۲۵ مارس ۲۰۱۵، نام نهایی دش برای آن انتخاب شد. ایوان دو فیلد در سال ۲۰۱۰ با بیت کوین آشنا شد و تحت تاثیر فناوری خارق العاده آن قرار گرفت اما اون دریافت که بیت کوین حریم خصوصی را به شکل کامل برقرار نمی‌کند و سرعت پایینی دارد.او با الهام از کدهای بیت‌کوین و تیم حرفه‌ای خود شبکه و ارز دیجیتال دش را توسعه داد.

استخراج دش چگونه است؟

استخراج این رمزارز به‌صورت سالانه سخت‌تر از سال گذشته می‌شود. به عبارت ساده‌تر با کاهش میزان پاداشی که برای ماینرها در نظر گرفته می‌شود، انگیزه استخراج یا ماین‌کردن این رمزارز کاهش می‌یابد و به‌تبع آن، عملیات استخراج‌کردن آن هم دشوارتر می‌شود. نکته جالب در مورد استخراج‌کردن Dash این است که میزان پاداش استخراج این رمزارز سالانه حدود ۷.۱ درصد کاهش می‌یابد.

پیش بینی هی انجام شده در مورد ارز دیجیتال دش برای سال‌های آینده چیست؟

دش کوین در سال ۲۰۲۴

آینده ارز دیجیتال DASH در سال ۲۰۲۴، با ارزش حداقل ۱۳۴٫۹۰ دلار، حداکثر ۱۶۶٫۹۹ دلار و میانگین ۱۳۹٫۸۵ دلار خواهد بود.

دش کوین در سال ۲۰۲۵

با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده توسط کارشناسان حوزه ارز دیجیتال، دش کوین در سال ۲۰۲۵، با حداقل ارزش ۱۹۸٫۱۹ دلار، حداکثر ۲۳۸٫۴۶ دلار و میانگین ۲۰۵٫۱۸ دلار معامله خواهد شد. آینده دش کوین در پیش‌بینی‌های انجام شده بسیار صعودی است.

دش کوین در سال ۲۰۲۶

ارزش دش کوین در سال ۲۰۲۶، حداکثر ۳۴۶٫۲۳ دلار، حداقل ۳۰۱٫۶۸ دلار و میانگین ۳۰۹٫۸۸ دلار پیش‌بینی می‌شود.

دش کوین در سال ۲۰۲۷

آینده دش کوین در سال ۲۰۲۷، با ارزش حداکثر ۵۰۷٫۸۱ دلار، حداقل ۴۲۶٫۱۲ دلار و میانگین ۴۴۱٫۶۱ دلار پیش‌بینی می‌شود.

مزایا و معایب ارز دیجیتال دش چیست؟

مزایای ارز دیجیتال دش:

حاکمیت باثبات: سازمان خودگردان غیر متمرکز دش قدیمی‌ترین و موفق‌ترین نمونه حاکمیت غیر متمرکز است. شبکه Dash یک سیستم خزانه‌داری دارد که سرمایه آن جهت تأمین منابع مورد نیاز برای پیشنهاداتی که برای پیشرفت شبکه ارائه می‌شوند، مورداستفاده قرار می‌گیرد. سرمایه این خزانه‌داری هم از طریق کسر 10 درصد از پاداش هر بلاک به دست آمده که در واقع ترکیبی از کارمزدهای تراکنش‌ها و توکن‌های جدیدی است که در نتیجه فرآیند استخراج به وجود آمده‌اند. نودهایی که حداقل 1 هزار واحد Dash داشته باشند، به عنوان یک مسترنود حق رای به دست می‌آورند و می‌توانند شیوه توزیع سرمایه خزانه‌داری را تعیین کنند. برگزاری رای‌گیری یکی از اقداماتی است که موجب افزایش تعامل کاربران با شبکه دش خواهد شد. در نتیجه این تعامل بیشتر، اکنون پروژه‌های مختلفی با هدف بهبود اکوسیستم دش، در زمینه‌های توسعه فناوری، بازاریابی و توسعه کسب و کار، با سرمایه خزانه‌داری آغاز شده‌اند.
نوآوری‌ها: این شبکه در زمینه حاکمیت (مستر نود، سیستم خزانه‌داری)، امنیت (چین‌لاکس)، کاربرد (تراکنش‌های آنی و خصوصی) و مقیاس‌پذیری (قابلیت افزایش اندازه هر بلاک) نوآوری‌های زیادی ارائه کرده است.
تایید شدن آنی تراکنش‌ها: تراکنش‌های شبکه دش همواره با سرعت فوق‌العاده بالایی نهایی خواهند شد. این سرعت بالا در کنار یک سیستم امنیتی قوی و کارمزد اندک در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

معایب ارز دیجیتال دش:

پذیرش: ارز دیجیتال دش با هدف تبدیل شدن به یک روش پرداخت ایجاد شده، اما در حال حاضر فروشگاه‌های زیادی از آن پشتیبانی نمی‌کنند و تعداد کاربران آن هم به اندازه سایر رقبا زیاد نیست.
نوسان قیمت: همانند بسیاری از ارز دیجیتال های دیگر، دش هم نوسان قیمت قابل توجهی دارد و این موضوع می‌تواند افراد زیادی را از نگهداری و پرداخت با Dash منصرف کند.
کاربردهای غیرقانونی: کاربران دش می‌توانند تراکنش‌های خود را از طریق فرآیند کوین‌جوین (CoinJoin) به صورت کاملاً خصوصی انجام دهند. از آن جایی که ردیابی چنین تراکنش‌هایی بسیار دشوار و تقریباً غیر ممکن است، دش در بعضی فعالیت‌های غیرقانونی مورد استفاده خلافکاران قرار گرفته است.

معرفی سایت‌های تبدیل بیت کوین به دش:

برای تبدیل مستقیم، سایت‌هایی در نظر گرفته شده‌اند که می‌توانند این عملیات را به راحتی انجام دهند. البته بسیاری از این سایت‌ها برای کاربران ایرانی غیر قابل استفاده هستند، اما چند سایت مناسب برای ایرانیان وجود دارند که می‌توان با تکیه بر قابلیت‌های آنها از امکان تبدل بیت کوین و دش استفاده کرد. در ادامه، با این سایت‌ها آشنا خواهید شد:

سایت ShapeShift

محیط کاربری و فضای ساده سایت Shapeshift از حمله ایده‌آل‌ترین بسترهای تبدیل است. امنیت این صرافی باعث شده است که بسیاری از کاربران برای انجام دادن تراکنش‌های خود به این سایت مراجعه کنند و ارزهای دیجیتال مختلف مورد معامله قرار دهند.

سایت صرافی بایننس (Binance)

صرافی بایننس از جمله معتبرترین و مشهورترین سایت‌های بازار ارزهای دیجیتال است؛ البته ناگفته نماند که ابم سایت به تازگی «احراز هویت دو مرجله‌ای» خود را فعال و الزامی کرده است و احتمال دارد که دارایی‌های شما به عنوان یک کاربر ایرانی برای همیشه بلوکه شود. کاربران بسیاری

از طریق این صرافی، حساب کیف پول خود را با رمزارز BTC شارژ می‌کنند و سپس با استفاده از آن، مشغول معامله و تبدیل بیت کوین به ارزهای دیجیتال دیگر می‌شوند.

جمع بندی:

در این مقاله، ارز دیجیتال دش مورد بررسی قرار گرفت. دش یک ارز دیجیتال که بر پایه فناوری بلاک چین طراحی شده است و امکان انجام تراکنش‌های ناشناس و غیرقابل ردیابی را فراهم می‌کند. این ارز با ویژگی‌های امنیتی برتر خود، توجه تریدرها و کاربرانی که به حفظ حریم شخصی و فرار مالیاتی علاقه دارند را جلب کرده است. دش یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ارزهای دیجیتال بازار است که تاکنون توانسته موانع زیادی را با موفقیت پشت سر بگذارد. شبکه میزبان آن نیز از لحاظ نوآوری‌هایی که در زمینه حاکمیت غیر متمرکز داشته، از اهمیت خاصی برخوردار است. شما می‌توانید این ارز دیجیتال را از صرافی‌های پشتیبان کننده این رمز ارز خریداری نمایید و یا با استفاده از دستگاه ASIC استخراج نمایید.

لینک های مفید
بالا