ارز دیجیتال

دابل وی چیست؟

1402/03/18 0

دابل وی (Double way) پروژه ای که اخیرا توجه کاربران ایرانی رو به خودش جلب کرده و مدعی است که کاربران با زیر مجموعه گیری می توانند به لطف قرار داد هوشمند اتریوم پولدار شوند! با توجه به درخواست کاربران تصمیم گرفتیم که در مورد پروژه دابل وی مطلب بنویسیم و شما رو بیشتر با این پروژه آشنا کنیم. این پروژه برای پیاده سازی طرح هرمی خودش از ماتریس ۸ سطحی به پشتوانه قرارداد هوشمند اتریوم استفاده میکنه و مدعی هستش که کاربرانش میتونن هر دو ماه ۳۵۰۰ اتر یا در سال ۲۰ هزار اتر به دست بیارن، پس اگر شما یکی از کاربران این پروژه هستین یا اسم این پروژه رو شنیدین یا دوست دارین با یک پروژه کلاهبرداری با طرح پانزی ۲۴ عیار آشنا بشین، پیشنهاد میکنم که این مطلب رو از دست ندین.

دابل وی چیست؟

کاربران باید برای ثبت نام در این پروژه از طریق کد معرف یکی از اعضای قبلی استفاده کنند. برای ورود به شبکه نیز باید 0.08 ارز دیجیتال اتریوم را به قراردادهای هوشمند پرداخت و ارسال نمایند. سپس کاربران جدید نیز باید به دنبال جذب زیر مجموعه خود باشند و این چرخه ادامه می یابد. کاربران پس از جذب 2 نفر می توانند ارز دیجیتال اتریوم را بدون خرید کسب کنند. به این صورت که این دو نفر 0.16 اتریوم را مجموعا به قراردادهای هوشمند ارسال خواهند کرد که این مقدار به صورت مستقیم به کیف پول اتریوم کاربر واریز می شود. زمانی که این دونفر نیز دونفر دیگر جذب می کنند، باز هم برای شخص اول سودآور است و درآمد بیشتری را می تواند کسب کند و 0.32 اتریوم به حساب این فرد واریز می شود. در این شبکه به دلیل استفاده از بلاک چین و قراردادهای هوشمند، پرداخت ها به صورت آنی صورت می گیرد. قراردادهای هوشمند همان کدهای برنامه نویسی هستند که بر روی شبکه بلاک چین ایجاد شده اند. قراردادهای اجرا شده بر روی بلاک چین دیگر قابل متوقف شدن توسط افراد نیستند. قراردادهای هوشمند توسط 1 یا چند زبان برنامه نویسی نوشته می شود. برای مثال سالیدیتی زبان برنامه نویسی قراردادهای هوشمند اتریوم می باشد.

طرح پانزی دقیقا چیست؟

در ابتدا بهتر است قبل از هر توضیحی بدانیم که طرح پانزی چیست. در اصل طرح پانزی کاملا مشابه ساختار پروژه دابل وی است. در این روش سودی که شما کسب میکنید از طریق دعوت افراد جدید و پرداخت آنها بین رده های بالاتر تقسیم می شود. پرداخت مبلغ توسط فردی که جدیدا به این طرح اضافه می شود اجباری است تا بتوان آن را زیر مجموعه شخص دیگری به حساب آورد. پس شما وقتی سود می کنید که شخصی را به این پروژه دعوت نمایید و پس از پرداخت وی به سوددهی برسید. این سوددهی ابعاد گسترده ای دارد و در یک نگاه می توان متوجه حجم سود کسانی که در راس پروژه قرار دارند شد. در این طرح مانند پروژه دابل وی ارزش افزوده تولید نمی شود. شما هر کجای سطح این طرح ها باشید باز هم ضرر خواهید کرد، چرا که سود اصلی در دست کسانی خواهد بود که در راس هرم قرار دارند. باید توجه داشته باشید که این پروژه زمانی کلاهبرداری خود را به پایان میرساند که سود دهی و جذب افراد جدید به آن عملاً از بین برود و پروژه به هیچ مرحله دیگری منتقل نشود. اما بیشترین کسانی که متضرر این دست پروژه ها و طرح پانزی می شوند کسانی هستند که به تازگی وارد هرم شده اند و نتوانسته اند شخصی را به پروژه جذب نمایند؛ عملا هیچ در هیچ. حال برای اینکه بهتر متوجه روند کار و ماهیت این پروژه شوید می توانید ساختار پروژه دابل را بررسی کنید.

نتیجه گیری :
دابل وی و پروژه‌های مشابه کاملاً کلاهبرداری هستند و از نام قرارداد هوشمند به عنوان ابزاری برای جلو بردن یک طرح پانزی، جذب افراد و متمایز کردن خود از پروژه‌های کلاهبرداری دیگر استفاده می‌کنند. استفاده از قرارداد هوشمند نمی‌تواند ذات یک کلاهبرداری را تغییر دهد. فعالیت و مشارکت در این طرح‌ها فقط موجب می‌شود که در نهایت افراد ناآگاه پولی را که برایش زحمت کشیده‌اند، در یک رویای غیرواقعی از دست بدهند. کسانی که این‌ طرح‌ها را تبلیغ می‌کنند، حتی اگر خودشان ندانند، باعث ضرر عده زیادی از افراد می‌شوند.

لینک های مفید
بالا