ارز دیجیتال

ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟

1402/11/01 0

انجین کوین "Enjin" یک پلتفرم ارز دیجیتال و blockchain است که برای صنعت بازی‌های ویدیویی طراحی شده است. این پلتفرم در بلاکچین اتریوم به وسیله Enjin ساخته شده است. شرکت انجین به بیش از 20 میلیون گیمر کمک می‌کند تا به ایجاد انجمن‌ها و اجتماعات پیرامون بازی‌های مورد علاقه خود بپردازند. انجین کوین "Enjin" این بستر موجود را به موتور توسعه بازی‌های ویدیویی blockchain نیز گسترش می‌دهد.

ارز ENJ چیست؟

رز انجین کوین، با نماد ENJ شناخته می‌شود و به عنوان یک ذخیره ارزش دیجیتال محسوب می‌شود که از دارایی‌های موجود در بلاک چین مانند توکن‌های غیر قابل تعویض NFT پشتیبانی و استفاده می‌کند. این ارز دیجیتال مزایای متعددی را برای کاربران خود فراهم می‌کند. ازجمله این موارد می‌توان به ارائه ذخیره ارزش، حصول اطمینان از شفافیت و کمیابی، ارائه نقدینگی فوری، فراهم‌ کردن کاربرد داخل بازی و برنامه‌ها و به عنوان برنامه‌ای ضد تورم اشاره کرد. نکته جالب دیگر درباره ارز enj و اکوسیستم بلاک چین Enjin این است که محصولات نرم‌افزاری با هدف ساده سازی توسعه، معامله، کسب سود و ایجاد بازار در بلاک چین طراحی کرده‌است. همچنین، پروتکل انجین به عنوان پروژه‌ای برای اتصال محصولات گیمینگ مبتنی بر بلاک چین است. این پلتفرم اجتماعی بازی به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند وب‌سایت بسازند، گفتگو و چت کنند  و یا اینکه از فروشگاه‌های آیتم‌های مجازی میزبانی کنند. علاوه بر آن، انجین یک نرم‌افزار است که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که کالاهای مجازی را روی شبکه اتریوم بسازند و با استفاده از فناوری بلاک چین، امکان مدیریت آیتم‌های داخلی را فراهم می‌کند. این مزیت موجب می‌شود که هزینه‌ها و کلاهبرداری در هنگام انتقال محصولات و کالاهای مجازی داخل بازی به حداقل خود برسد.

تاریخچه انجین کوین

رمزارز انجین کوین در ابتدا با قیمت ۰.۰۱۷ دلار در صرافی‌های مختلف معامله می‌شد، اما پس از نوسانات کمی که تجربه کرد توانست رشدی را آغاز کند که شروع این صعود از اوایل ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ یعنی آخرین روزهای سال میلادی بود. قیمت این رمزارز پس از رشدی که داشت تا ۰.۴۴ دلار در ۶ فوریه سال ۲۰۱۸ رسید. اما این صعود همیشگی نبود و پس از آن تاریخ، افت قیمتی که انجین کوین در پیش گرفت تا قیمت ۰.۱۰ دلار ادامه پیدا کرد که البته پس از آن افت شدید که به مدت یک ماه به طول انجامید، این رمزارز با شیب بسیار ملایم روندی نسبتا نزولی را به خود گرفت و این روند نزولی با نواسانات مختصر را تا مارچ سال ۲۰۱۹ ادامه داد، در ماه مارچ رشدی خوب را به خود دید و تا محدوده‌ی قیمتی ۰.۱۶ دلار هم به این مسیر ادامه داد. پس از آن انجین کوین تا اواخر سال ۲۰۲۰ در همین محدوده قیمتی نوساناتی را به خود دید و از آن زمان (اواخر سال ۲۰۲۰) در پی دیگر ارزهای دیجیتال یک صعود عالی را در نمودار قیمتی این سهم شاهد بودیم. بالاترین قیمتی که برای رمزارز انجین کوین ثبت شده است مبلغ ۳.۹ دلار و مربوط به تاریخ ۹ آوریل سال ۲۰۲۱ است،

نتیجه گیری:
پروژه انجین توانایی ساخت و مدیریت محصولات مجازی روی بلاک چین اتریوم را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرده است. هدف این پلتفرم مدیریت آیتم‌های درون بازی‌هاست. انجین این هدف را با کاهش کارمزد تراکنش‌ها، غلبه بر تکثیر و کپی محتوا و حذف تقلب انجام داده است. ماهانه میلیون‌ها تراکنش در بازارچه این پلتفرم انجام می‌شود و با ارائه مالکیت حقیقی محصولات مجازی به هولدرهای آن‌ها، تجربه‌ای یکپارچه از کار با ارز دیجیتال ENJ را برای کاربران به ارمغان آورده است.
 

لینک های مفید
بالا