ارز دیجیتال

محتوا حماسی چیست؟

1402/09/07 0

شما بدون نقشه شروع به ساختن خانه نمی‌کنید و یا مجسمه‌ای را بدون طرحی از پیش تعیین شده نمی‌سازید، برای تولید محتوایی با کیفیت و استاندارد نیز نمی‌توان بدون برنامه‌ای کارآمد شروع کرد. در تولید محتوا موفقیت شما بستگی به راهبرد و ماهیت محتوا دارد. اگر محتوا خوب و یا حتی در حد عالی (محتوای ده برابری) باشد، تضمینی برای بازاریابی محتوایی شما خواهد بود. از طرفی اگر ضعیف عمل کرده و آن‌ طور که باید قابل قبول نباشد، نتیجه‌ای را که از بازاریابی محتوایی در نظر دارید به دست نخواهید آورد. اگر شما از تولید محتوا جهت پیشبرد و بازاریابی یک برند استفاده می‌کنید، باید تلاش کنید تا محتوایی با کیفیت و عالی تولید کنید که نه تنها اطلاعات مفیدی را انتقال می‌دهد، بلکه بتواند با خواننده ارتباط برقرار کرده و او را به موضوع محتوا مشتاق کند. روشی که باعث ایجاد محتوای با کیفیت می‌شود، هدفی است برای جذب مخاطب، با پخش مطالبی مفید که حاوی اطلاعات آموزشی، سرگرمی و یا الهام بخش برای تبدیل خواننده‌ها به مخاطب هدف و تبدیل مخاطب هدف به مشتری است.

به چه محتوایی حماسی می‌گویند؟

محتوای حماسی محتوایی است که باعث می‌شود تا مخاطب اگر آب در دستش است زمین بگذارد و آن محتوا را بخواند، ببیند، به اشتراک بگذارد و درباره‌ی آن نظر بدهد.
محتوای حماسی محتوایی است که علاوه بر داشتن تمام ویژگی‌های محتوای باکیفیت، بسیار جذاب، الهام‌بخش و زیبا نوشته شده و مخاطبش را میخکوب می‌کند. محتوای حماسی به معنای واقعی به درد مخاطبش می‌خورد و مشکل او را به ساده‌ترین شکل ممکن حل می‌کند. اما در عین حال این محتوا آن‌قدر جذاب و خواندنی است که مخاطب نمی‌تواند آن را کنار بگذارد؛ درست مثل رمانی جذاب که از ابتدا شما را با خود همراه می‌کند و نمی‌گذارد یک لحظه کتاب را زمین بگذارید.

محتوای حماسی چه مزایایی برای بازاریابی محتوایی ما دارد؟

حتماً ضرب‌المثل «مشک آن است که خود ببوید» را شنیده‌اید. محتوای حماسی هم همین‌طور است. نیازی نیست آن را جار بزنید و به همه ثابت کنید که محتوای حماسی تولید کرده‌اید. مخاطب محتوای شما را می‌خواند و حماسی بودن یا نبودن آن را تشخیص می‌دهد. اما این محتوا چه سودی برای کسب‌وکارها دارد؟

محتوای حماسی بسیار مورد توجه است.

وقتی محتوایی تولید می‌کنید که در هیچ جای دیگری قابل دسترس نیست، مورد توجه قرار می‌گیرید. به این ترتیب مردم به دنبال شما می‌گردند و شما را جست‌وجو می‌کنند. محتوای حماسی شما را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد و کاری می‌کند تا مخاطب خود به صورت داوطلبانه آن را به اشتراک بگذارد.

محتوای حماسی مخاطبان را نسبت به شما وفادار می‌کند.

مردم پایبندی به مارک‌های تجاری را دوست دارند. این افراد ترجیح می‌دهند به جای این‌که مدام دنبال برندهای جدید بگردند، مشتریان ثابت یک برند مشخص باشند و مایحتاج خود را از آن تهیه کنند. برند شما هویت شماست. محتوای حماسی این هویت را برای شما می‌سازد و کاری می‌کند تا

مخاطب و مشتری به شما علاقه‌مند و پایبند شود.

بر اساس تعریف ویکی پدیا وفاداری به مارک در گرو احساسات مخاطب و مشتری است. این‌جاست که محتوای حماسی وارد عمل می‌شود و با برانگیختن احساسات مخاطبان، آن‌ها را در جبهه‌ی شما نگه می‌دارد.

محتوای حماسی باعث اقتدار شما می‌شود.

فرقی نمی‌کند در چه حوزه‌ای مشغول به کار هستید و چه خدمات و محصولاتی ارائه می‌کنید. محتوای حماسی شما را به یک رهبر قدرتمند و مقتدر در صنعت‌تان تبدیل می‌کند.

محتوای حماسی ترافیک شما را افزایش می‌دهد.

طبیعی است که وقتی محتوایی شگفت‌انگیز و جذاب تولید می‌کنید، افراد بیشتری آن را می‌بینند و به اشتراک می‌گذارند. این محتوا خودبه‌خود بیشتر از محتواهای معمولی شما مورد استقبال قرار می‌گیرد و بنابراین ترافیک شما را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

محتوای حماسی پتانسیل وایرال شدن دارد.

وقتی محتوایی مخاطبش را میخکوب کرده و کاری می‌کند تا مردم داوطلبانه آن را به اشتراک بگذارند، می‌تواند به سرعت وایرال شده و نقل همه‌ی محافل شود. محتوای وایرال یا ویروسی محتوایی است که در زمانی کوتاه مثل بمب سروصدا می‌کند و افراد زیادی برای پیگیری آن فضای وب را زیر و رو می‌کنند.

محتوای حماسی

فواید تولید محتوای حماسی:

باعث بالا رفتن درآمد می شود.
بیشتر به اشتراک گذاشته می شود.
اطلاعات کاربردی ارائه می‌دهد.
جزئیات کاملی ارائه می دهد.
تأثیرگذاری بالایی دارد.
نتایج پایدار و بلند دارد.
باعث تمایز برند می شود.
برای کسب و کار شما اعتبار ایجاد می‌کند.
شکی در این نیست که تولید محتوای با کیفیت همیشه بهترین نتیجه را می‌دهد، مشکل این است که بسیاری از مشاغل، تولید مداوم محتوایی با کیفیت که برای بازاریابی محتوایی مسمر ثمر است را دشوار می‌‎دانند. بنابراین چگونه می‌توان محتوایی ایجاد کرد که انتظارات برند شما را برآورده سازد؟ در حالی که دستیابی به چنین محتوایی به نظر می‌رسد بعد از هر بار پیچیده خواهد شد، می‌توانید فرآیند تولید محتوای خود را به مراحل مختلفی تقسیم کنید تا برای رسیدن به محتوای مورد نظر خود مسیر مشخصی تعیین کنید، توجه داشته باشید که ایجاد روشی منحصر به فرد به کار شما اعتبار فراوانی می‌بخشد.

نتیجه گیری:
بازاریابی محتوا، بخش مهمی از استراتژی کلی بازاریابی است و تنها استراتژی نیست که باید مورد بررسی قرار گیرد. محتوا وسیله‌ای برای جلب توجه مشتریان احتمالی به محصول است اما هنگامی‌که مشتری شما آماده خرید می‌شود به داده‌های عینی و اطلاعات فروش مستقیم نیاز دارد تا در تصمیم‌گیری به او کمک کنند. اینجاست که تبلیغات به شیوه سنتی اهمیت پیدا می‌کند.
 

لینک های مفید
بالا