ارز دیجیتال

ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک چیست؟

1402/10/03 0

حتما درباره اتریوم و اتریوم کلاسیک شنیده‌اید و می‌خواهید در مورد آن بیشتر بدانید تا درباره خرید ETC تصمیم بگیرید. این مقاله کامل‌ترین راهنما برای آشنایی با این ارز و نقد و بررسی آن است.  اتریوم کلاسیک (ETC) یک پلتفرم ارز دیجیتال توزیع شده و منبع باز است که به‌صورت غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاکچین مطابق با قراردادهای هوشمند کار می‌کند. Ethereum Classic در ابتدا با نام اتریوم شناخته می‌شد. در واقع، اتریوم توسط Vitalik Buterin و بنیاد اتریوم طراحی شد و در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد. اما این ارز پس از هک DAO در سال ۲۰۱۶ ایجاد شد. حتما کنجکاو شده‌اید که به چه دلیل ارز دیجیتال اتریوم و ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک از هم جدا شدند. این مقالهبا پاسخ به سوال ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک چیست؟ معرفی و بررسی مزیت‌ها گرفته تا اهداف، چالش‌های اتریوم و خرید ETC  را به صورت کامل مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم. پس اگر فعال حوزه رمزارز هستید و یا به این بازار پویا علاقمندید، حتما تا پایان مقاله همراه ما باشید.

اتریوم کلاسیک چیست؟

همه چیز از سال 2013 آغاز شد. درست زمانی که ویتالیک بوترین، برنامه‌نویس روسی-کانادایی و بنیان‌گذار مجله بیت‌کوین، پلتفرم جدیدی با نام اتریوم را معرفی کرد. جامعه ارز دیجیتال، دلایل زیادی برای پذیرفتن این پلتفرم داشت؛ چرا که اتریوم اهداف متفاوتی را به نسبت بیت‌کوین دنبال می‌کرد و به نوعی قابل مقایسه با اولین ارز دیجیتال نبود. اتریومی که این روزها نامش را می‌شنوید، یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بربلاکچین است که بر پایه قراردادهای هوشمند فعالیت می‌کند. ارز دیجیتال آن اتر نام دارد و با ETH مشخص می‌شود. جمله سنگینی بود. بگذارید واژه‌ها را ساد‌ه‌تر کنیم. اکوسیستم اتریوم بر پایه قرارداد هوشمند (Smart Contract) کار می‌کند. کد برنامه‌نویسی شده‌ای که بر روی بلاکچین پیاده‌سازی شده و در صورت رخ دادن اتفاق خاصی دستورات مشخصی را اجرا می‌کند. برنامه و پروژه‌هایی که برپایه قراردادهای هوشمند شکل می‌گیرند، غیرمتمرکز یا Dap نامیده می‌شوند. فرض کنید شما برای نگهداری پس‌اندازتان به بانک مراجعه می‌کنید. پس باید برای انتقال پول، حریم خصوصی و غیره به یک سازمان واسط اعتماد کنید. وقتی صحبت از غیرمتمرکز بودن یک رمز ارز و پلتفرم می‌شود منظور این است که فعالیت‌ها بدون هیچ کنترل‌کننده مرکزی و یا واسط قابل اعتمادی، انجام خواهد گرفت.

دلایل ایجاد توکن اتریوم کلاسیک:

پس از اینکه هکرها تواستند به دلیل نقص امنیتی حمله سایبری کنند طرفداران اتریوم به دو دسته تقسیم شدند. دسته اول افرادی بودند که درخواست تغییر در بلاکچین را داشتند و همچنین خواستار بازگردانی سرمایه، سرمایه گذاران بودند و دسته دوم افرادی هستند که تغییر در بلاکچین را قبول نداستند و به مطلب ” کد، قانون است ” می پرداختند. همانطور که پیشتر آوردیم برخی ها مخالف ایجاد فورک بودند و آنها نیز ماینر ها بودند. برخی از افراد نیز از این فورک راضی و همچنین استقبال کردند.

نتیجه گیری:
سعی کردیم در این مقاله با شبکه اتریوم کلاسیک بیشتر آشنا شویم. بسیاری از افراد معتقدند ETC حرفی برای گفتن ندارد و با توجه به تمرکز بیشتر توسعه‌دهندگان روی اتریوم و مخصوصا آپدیت به اتریوم۲، این شبکه موفق‌تر خواهد بود و به مرور زمان اتریوم کلاسیک کمرنگ‌تر می‌شود. باید منتظر برنامه‌ها و همکاری‌های آینده دو شبکه بمانیم. به نظر شما آیا اتریوم کلاسیک می‌تواند در بین ۱۰ رمز ارز برتر از نظر ارزش بازار قرار بگیرد؟
 

لینک های مفید
بالا