ارز دیجیتال

لینک سازی تبادلی در سئو سایت چیست؟

1402/11/10 0

تاثیراتی که بک لینک در سئو سایت می تواند در بهبود رتبه ی یک سایت بگذارد، غیر قابل انکار است. بک لینک ها، سیگنال هایی را به موتورهای جستجو ارسال می کند و به نوعی به گوگل می فهماند که محتوای این سایت قابل اعتماد و استناد است. تبادل بک لینک چیست؟ انواع تبادل بک لینک و فواید آن کدامند؟ این ها مباحثی هستند که در ادامه مطلب بیان می شود.

تبادل لینک چیست؟

منظور از تبادل لینک یا پیوند موافقت دو یا چند سایت اینترنتی برای لینک دادن به یکدیگر است و گاهی به آن لینک متقابل هم می‌گویند. از طریق تبادل لینک می‌توانید به سرعت تعداد زیادی بک‌لینک برای یک سایت معین ایجاد کنید. با ثبت‌ نام در پلتفرم‌های تبادل لینک مانند Statlink و LinkTak یک کد تبادل HTML در اختیار شما قرار می‌گیرد که بنرهای تبلیغاتی دیگر وبسایت‌های عضو در شبکه تبادل لینک را نمایش می‌دهد. مبادله لینک در گذشته یک فرآیند بسیار ساده بود. در این روش شما وبسایت‌های شریک خود را پیدا می‌کردید و هر کدام برای دیگری تبلیغ می‌کردید. این روش بسیار موثر و بسیار ارزان بود و مورد توجه بسیاری از مشاغل آنلاین قرار گرفت. صفحاتی که برای مبادله لینک استفاده می‌شوند، معمولا صفحاتی هستند که به طور خاص برای بازاریابی وبسایت‌های شریک شما طراحی شده‌اند. صفحاتی با عنوان‌هایی مانند: «شرکای ما»، «بهترین انتخاب‌های ما»، «ما توصیه می‌کنیم». امروزه مبادله لینک دیگر به اندازه گذشته آسان و سودآور نیست. چرا که در دنیای بازاریابی دیجیتال همه چیز به سرعت در حال تغییر است و شما باید خود را با تغییرات هماهنگ کنید. اما آيا مبادله لینک هنوز هم کارایی دارد؟ آیا هنوز هم می‌توانید بر روی آن برای بهبود سئوی وبسایت حساب باز کنید؟

آیا تبادل لینک ایمن است؟

در صفحه پاسخ طرح‌های پیوند گوگل، موارد زیر را بیان می‌کنند: هر پیوندی که برای دستکاری رتبه صفحه یا رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل باشد، ممکن است بخشی از یک طرح پیوند و نقض دستورالعمل های وبمستر گوگل در نظر گرفته شود. این شامل هر رفتاری می شود که لینک های سایت شما یا لینک های خروجی از سایت شما را دستکاری می کند." به دنبال این نکته مخصوص تبادل لینک: «تبادل بیش از حد پیوند («به من پیوند دهید و من به شما پیوند خواهم داد») یا صفحات شریک منحصراً به خاطر پیوند متقابل» در دستورالعمل‌های وب‌مستر Google، همچنین در مورد کمپین‌های پست مهمان با لینک‌های متن لنگر غنی از کلمه کلیدی، خرید لینک و چندین مورد دیگر که می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد، صحبت کنید. اکنون، اگر برای مدت طولانی در فضای سئو بوده‌اید، می‌دانید که آنچه دستورالعمل‌های گوگل می‌گویند و آنچه انجام می‌دهند همیشه همسو نیستند. شما همچنین می دانید که گاهی اوقات باید بین خطوط بخوانید تا واقعاً بفهمید که آنها به چه چیزی می رسند. وقتی صحبت از تبادل لینک می شود، درست مانند ارسال مهمان یا هر نوع لینک بیلدینگ دیگری، خطراتی وجود دارد. اگر به تاریخچه ساخت لینک نگاه کنید، ممکن است به یاد بیاورید که قبل از سال 2012، بهترین راه برای رتبه بندی کلمات کلیدی استفاده از آنها در متن لنگر خود بود. پست پنگوئن، برعکس است. کلید استفاده از این تاکتیک بسیار شبیه به استفاده مؤثر از پست مهمان است – تمرکز بر کیفیت و ارتباط. در حالی که این همه خطرات را از بین نمی برد، آن را تا حد زیادی کاهش می دهد، درست مانند یک پست مهمان.

نتیجه گیری:
اگر می خواهید در دنیای مجازی بیشتر دیده شوید و به اعتبار و شهرت بالاتری دست یابید باید بتوانید در آنجا دیده و مطرح شوید. یکی از این راه ها لینک سازی است چرا که این امر برای موتورهای جستجوی گوگل از اهمیت ویژه ای برخورد دار است. با داشتن لینک های بیشتر رتبه سایت خود را بالاتر برده و در صفحه نتایج جستجو به موقعیت بهتری دست می یابید. آنچه که در بالا بیان شد اهمیت بسیار لینک سازی در سئو و به تبع کسب و کارتان را به خوبی نشان داد. حال آن چیزی که اهمیت دارد نحوه رویارویی شما با نحوه لینک سازی است. پیش از آنکه اقدام به لینک سازی کنید باید بدانید کدام لینک سازی ها برایتان مفید و کدام مضر است زیرا این عوامل باعث افزایش یا کاهش رتبه بندی شما توسط الگوریتم های گوگل می شوند. مقاله بعدی به این امر اختصاص دارد. پس با ما همراه باشد. سئو تخصص ماست. در قسمت وبلاگ می توانید از تجربه های سئو در اصفهان شرکت پونه مدیا استفاده نمایید.
 

لینک های مفید
بالا