ارز دیجیتال

فاست ارز دیجیتال چیست؟

1402/03/24 0

فاست ارز دیجیتال (Crypto faucet) یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان ارز دیجیتال رایگان به‌دست آورد. سایت یا برنامه‌های مشخصی وجود دارد که در ازای انجام تسک‌های ساده به شما ارز دیجیتال پاداش می‌دهد. ترجمه تحت‌الفظی Faucet شیر‌ آب است و به این منظور استفاده می‌شود که پاداش‌های فاست‌ مثل قطره‌هایی هستند که از یک شیر چکه می‌کنند و در بلندمدت روی هم جمع می‌شوند. فاست‌ها معایبی هم دارند و اغلب پاداشی که از آن‌ها دریافت می‌شود، بسیار ناچیز است.

فاست ارز دیجیتال چیست؟

فاست (Faucet) در حوزه ارزهای دیجیتال سایت‌هایی هستند که به گفته خودشان در صورت بازدید از آن‌ها، هر چند ثانیه یا چند دقیقه یکبار می‌توانید مقداری بیت کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر دریافت کنید. البته حداقل میزان برداشت از این سایت‌ها بسیار بالاست و میزان ارز دیجیتال دریافتی بسیار ناچیز است. به همین دلیل در اغلب موارد نمی‌توانید از این سایت‌ها برداشتی داشته باشید و در واقع سایت‌های فاست با دریافت بازدید خیلی زیاد، سود واقعی را می‌برند. فاست در زبان انگلیسی یعنی شیر آبی که چکه می‌کند که می‌توان معنای «درآمد قطره‌ای» را از آن برداشت کرد. فاست‌های بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری نوعی از سیستم‌های پاداشی هستند که پاداش آن‌ها به شکل کسرهای کوچکی از بیت کوین (یا ارزهای دیجیتال دیگر) به بازدیدکنندگان تعلق می‌گیرد. این پاداش‌ها در بازه‌های زمانی خاصی برای کاربران آزاد می‌شوند. به عبارت دیگر فاست‌ها امکان برداشت آنی را برای کاربران خود مهیا نمی‌کنند. این پاداش‌ها برای جلب بازدیدکننده به وب‌سایت فاست‌ در نظر گرفته می‌شوند و معمولاً این سایت‌ها حاوی تبلیغات زیادی نیز هستند. شرکت‌های تبلیغاتی به ازای نشان دادن این تبلیغات مبلغی را به صاحب فاست پرداخت می‌کنند. هزینه‌های این تبلیغات بر اساس پرداخت به ازای هر هزار بازدید (CPM) محاسبه خواهد شد. یعنی اگر این سایت‌ها بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشند و این بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در سایت بگذرانند، صاحب سایت به ازای نمایش این آگهی‌ها پول بیشتری به دست خواهد آورد. این پاداش‌ها باعث جلب بازدیدکنندگانی می‌شود که برای کسب جایزه خود بازهم به سایت مراجعه خواهند کرد و معمولاً زمان بیشتری را در سایت می‌گذرانند. در واقع، مراجعات مکرر بازدیدکنندگان به سایت باعث خواهد که آگهی‌دهندگان پول بیشتری را به صاحب فاست پرداخت کنند. چنانچه با بیت کوین کمی آشنا باشید خیلی سریع متوجه می‌شوید که ارزش واحدهای بیت کوینی که توسط فاست‌ها به شما تعلق می‌گیرد، بسیار ناچیز است و وقت خود را برای دریافت آن تلف نخواهید کرد. اکثر بازدیدکنندگانی که از این فاست‌ها استفاده کرده و پاداش‌ها را دریافت می‌کنند، یا افرادی هستند که چیز زیادی درباره بیت کوین نمی‌دانند یا تازه با آن آشنا شده‌اند.

هدف از پیدایش فاست ارز دیجیتال چیست؟

در دنیای امروز که فناوری و تکنولوژی حرف اول را در دنیا می‌زند، محبوبیت ارزهای دیجیتال و استفاده از آن‌ها در جنبه‌های مختلف زندگی نیز رو به گسترش است. خیلی‌ها با آموزش و فعالیت در این حوزه علاوه بر افزایش دانش و آگاهی خود مشغول درآمدزایی و حفظ ارزش پول خود هستند. در این میان افرادی نیز هستند که از قدرت ریسک‌پذیری کمتری برخوردارند و ترجیح می‌دهند بیرون گود بایستند و از دور شاهد فراز و نشیب‌های این بازار باشند. اما واقعیت این است که به رغم اینکه رمز ارزها کاربردهای گسترده و زیادی دارند اما همچنان به یک جریان اصلی تبدیل نشده‌اند و برای بسیاری از مردم یک مقوله جدید به حساب می‌آیند. در واقع هدف اصلی و ایده‌ای که پشت فاست‌های کریپتو قرار دارد، افزایش آگاهی مردم و آشنایی بیشتر آن‌ها با ارزهای دیجیتال و درگیر شدن با این مقوله بوده است. افراد در ازای آموزش و یادگیری پاداش دریافت می‌کنند. سایت‌ها و برنامه‌های فاست با این امید که مردم با آموزش و فراگیری، در آینده در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند کار خود را شروع کرده‌اند.

نتیجه گیری :
ما سعی کردیم در مقاله فاست ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد فاست ارز دیجیتال یا Faucet به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای فاست ارز دیجیتال بپردازیم و بهترین فاست های بیت کوین رو به شما معرفی کنیم تا با این فاست ها آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، فاست بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نوعی اپلیکیشنی هست که در ازای انجام وظایف مشخص مقدار کنی ارزهای دیجیتال رو به عنوان پاداش پرداخت می کنه. هیچ چیز رایگان به دست نمیاد، به این ترتیب، فاست ها در مقابل کارهای کوچیک به شما ارز دیجیتال رایگان میدن.


 

لینک های مفید
بالا