ارز دیجیتال

ارز دیجیتال فچ ای آی چیست؟

1402/10/17 0

هر پروژه ارز دیجیتال هدف مشخصی را دنبال می‌کند. اما برخی از پروژه‌ها، اهداف بسیار بلندپروازانه و شگفت‌انگیزی را برای مسیر غیرمتمرکزسازی خود انتخاب کرده‌اند که یکی از آن‌ها پروژه ارز دیجیتال فچ (Fetch) است. در واقع، این پروژه سعی دارد تا با ادغام دو تکنولوژی هوش مصنوعی و شبکه بلاکچین، یک سیستم جهانی ایجاد کند که بدون دخالت انسان، قابلیت یادگیری و گسترش داشته باشد. اگر شما نیز نام پروژه‌های کریپتویی مرتبط با هوش مصنوعی را دنبال کرده باشید، حتماً نام پروژه فچ را در بین آن‌ها مشاهده کرده‌اید. در حقیقت، فچ یکی از اصلی‌ترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی را ارائه کرده است که قصد داریم در ادامه به بررسی ابعاد مختلف آن بپردازیم.

ارز دیجیتال فچ ای آی چیست؟

تیم هوش مصنوعی Fetch.ai باور دارد که ارائه خدمات و کمک به کاربران، نیازی به ارائه داده‌های کاربر محور به شرکت‌ها ندارد. شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای تشنه اطلاعات هستند و به دنبال انحصارگرایی در بازار هستند. با استفاده از فناوری بلاکچین، Fetch.ai می‌تواند به کاربران امکاناتی مانند تجربه‌ی شخصی شده و خدماتی را ارائه دهد که از داده‌های کاربری استفاده نمی‌کند. این روش ارائه خدمات باعث می‌شود که کاربران امنیت بیشتری داشته باشند و شرکت‌ها همچنان به داده‌های کاربران دسترسی نداشته باشند. با توجه به این فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی و بلاکچین، Fetch.ai به منزله‌ی یک راه حل جدید برای ترکیب دو فناوری مهم در دوران انقلاب چهارم محسوب می‌شود. پلتفرم Fetch به منظور اتصال الگوریتم‌ها و دستگاه‌های اینترنت اشیا یا IOT به همراه ممکن استفاده از یادگیری جمعی آنها ساخته شده است. این پلتفرم بر روی یک لجر قدرتمند ساخته شده و از قابلیت‌هایی مانند قراردادهای هوشمند برای استفاده از یادگیری ماشین و راه حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به منظور حل غیرمتمرکز مشکلات استفاده می‌کند. این ابزارهای متن باز به منظور کمک به کاربران به منظور ایجاد زیرساخت‌های اکوسیستم و اجرای مدل‌های تجاری طراحی شده‌اند.

ارز دیجیتال فچ آی دی

تاریخچه و بنیان‌گذاران پروژه فچ 

تاریخچه یک پروژه اولین فاکتوری است که برای سرمایه‌گذاری در یک ارز دیجیتال به آن نیاز دارید. در واقع هر اندازه که یک پروژه گذشته شفاف‌تری داشته باشد، بدون شک می‌تواند انتخاب کارآمدتری باشد؛ چرا که در شرایط بحرانی، پایداری بیشتری از خود نشان می‌دهد. خوشبختانه پروژه فچ نه‌تنها گذشته شفافی داشته؛ بلکه بنیان‌گذاران توانایی را در پشت پرده خود دارد. همین عامل هم باعث شده تا در بین اغلب رقبایش متمایز باشد. آغاز این پروژه به سال 2017 بر می‌گردد. در آن دوره استارتاپ‌های uVue و itzMe قصد ادغام با همدیگر را داشتند. هر دوی این استارتاپ‌ها در انگلیس مستقر بوده و حوزه فعالیت آن‌ها در حیطه هوش مصنوعی بود. سازندگان این پروژه تصمیم گرفتند تا به‌جای یک ادغام ساده، تمام زیرساخت‌های دو پروژه مذکور را برای ایده‌ای جدید به نام Fetch به خدمت گیرند. بنیان‌گذاران این پروژه هم مدیران و مالکان استارتاپ مذکور بودند.  نخستین بنیان‌گذار آقای همایون شیخ (Humayun Sheikh) است. او بنیان‌گذار و مدیر پروژه‌های Mettalex، uVue و itzMe بوده است. البته در حال حاضر هم به‌عنوان مدیرعامل اصلی پروژه فچ فعالیت می‌کند. دومین شخص کلیدی در این پروژه، آقای توبی سیمپسون (Toby Simpson) است. او هم تجربه بسیار زیادی در خلق استارتاپ‌ها و البته پروژه مربوط به حوزه هوش مصنوعی داشته است. ایشان در گذشته بازی موفق a-life creatures‌ را راه‌اندازی کرده‌اند. از طرفی در بین سال‌های 2011 تا 2013 به‌عنوان سرپرست پروژه بسیار معروف Deepmind فعالیت کرده‌اند. این پروژه یکی از معروف‌ترین اقدامات دنیای هوش مصنوعی قلمداد می‌شود. مازاد بر این آقای سیمپسون به‌عنوان مدیر فنی در شرکت Ososim Limited هم فعالیت داشته‌اند. ایشان اکنون مدیر اجرایی پروژه فچ است.

نتیجه گیری:
ارز دیجیتال FET و پروژه فچ ای آی رو بررسی کردیم. از لحاظ تئوری و طبق اهدافی که تیم توسعه دهنده پروژه بیان کردن، فچ ای آی و ارز دیجیتالش یک پلتفرم آینده دار هستش، ولی چیزی که مهم و تعیین کنندست اینه که ببینیم با گذر زمان این ادعا ها و اهداف پروژه تا چه حد محقق میشه. برای خرید و سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال FET اخبار بنیادی و روند پیشرفت پروژه رو پیگیری کنید و با بررسی همه جوانب در نهایت تصمیم گیری کنید. اگر قصد خرید هم داشتید صرافی ایران بایننس این ارز رو پشتیبانی می کنه و امکانات خرید و فروشش رو فراهم کرده.
 

لینک های مفید
بالا