ارز دیجیتال

صندوق پوشش ریسک چیست؟

1402/02/28 0

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به مهارت‌های خاصی نیازمند است و با گسترش علاقه مردم روز به روز به تعداد راه‌های جدید برای معامله در این بازار افزوده می‌گردد. اگر اخبار دنیای اقتصاد و امورد مالی را دنبال کرده باشید حتما نام صندوق‌های پوشش ریسک یا هج فاند را شنیده‌اید. در تعریفی ساده می‌توان گفت شرکت‌های زیادی وجود دارند که افراد می‌توانند سرمایه خود را برای کسب سود و مدیریت بهتر در اختیار آن‌ها قرار دهند. Hedge Fund نوعی از این شرکت‌ها است که در ازای ارائه سود مطلوب، ریسک بالایی نیز دارد و تلاش می‌کنند تا با استراتژی‌های مختلف به بازدهی بالایی دست پیدا کنند. عمدتا افرادی که دارایی زیادی دارند و یا تحمل ضرر آن‌ها زیاد است از این صندوق برای سرمایه گذاری استفاده می‌کنند. برای درک بهتر این مفهوم و آشنایی بیشتر با آن این مطالب از وبلاگ کیف پول من را به بررسی دقیق مفهوم Hedge Fund اختصاص داده‌ایم. اگر به سرمایه گذاری در دنیای ارزها علاقه مند هستید، تا انتها ما را همراهی کنید.

صندوق پوشش ریسک چیست؟

صندوق پوشش ریسک (Hedge Fund) به عنوان شرکت های سرمایه گذاری، توسط افراد حرفه ‌ای و با تجربه اداره می شوند. نحوه‌ی عملکرد این شرکت‌ها به گونه ای می باشد که افراد برای سرمایه‌گذاری فرصت‌های مناسبی پیدا می‌کنند که دارای ریسک زیادی هستند و در صورت‌ سود کردن، میزان سود رسانی آن زیاد است. این فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیازمند تحقیقات و بررسی های زیادی می باشند و این امکان وجود دارد که بخش وسیعی از این تحقیقات وابسته به اطلاعاتی باشند که دسترسی به آنها به سادگی امکان پذیر نباشد. بنابراین مدیریت این شرکت ها توسط افراد حرفه‌ ای و با تجربه در سرمایه‌گذاری صورت می گیرد. انتخاب نام صندوق پوشش ریسک برای این شرکت، یک دلیل تاریخی دارد و برگرفته شده از فرصت‌ های خرید و فروش استقراضی می باشد؛ زیرا اولین صندوق در بازارهای نزولی و با هدف پوشش ریسک معاملات مارجین و اهرمی مورد استفاده قرار گرفته است. در طی زمان و با گسترش انواع مفهوم پوشش ریسک، این مفهوم در انواع مختلف سرمایه‌ گذاری به کار گرفته شد. صندوق‌ های پوششی در حال حاضر در طیف وسیعی از بازارها و استراتژی‌ ها و از طریق بهره‌مندی از تکنیک‌ های مدیریتی ریسک و همچنین ابزارهای مالی، حضور دارند. دست یافتن به بازدهی بالا در اوضاع نامساعد بازار، هدف اکثر استراتژی ‌های سرمایه‌ گذاری می باشد. مدیران پوشش سرمایه، اقدام به سرمایه گذاری پول خود در سرمایه‌ ای می کنند که کنترل آن را بر عهده دارند، بنابراین مدیران و سرمایه‌ گذاران دیگر، در یک راه یکسان قرار می گیرند.

مزایا و معایب صندوق‌های پوشش ریسک :

هج فاند نیز دارای مزایا و معایبی است که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.

مزایای هج‌ فاند :
•    طیف وسیعی از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری
•    پتانسیل بازدهی بالا در بازارهای سهام، ارز دیجیتال و …
•    استفاده از توان تحلیلی و هوش مالی برترین تحلیل‌گران جهان
•    سود بالا

معایب هج‌ فاند :
•    وابستگی به تصمیمات چند نفر
•    ریسک زیاد به علت تمرکز بالا
•    نقدینگی کمتر نسبت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک

نتیجه گیری :
طبق تمام این توضیحات، صندوق پوششی نوعی صندوق سرمایه‌گذاری است که سرمایه‌گذاران بزرگ و واجد شرایط، پول خود را در آن می‌گذارند و این پول در انواع دارایی‌ها و بازارهای مالی سرمایه‌گذاری می‌شود. تفاوت صندوق پوششی با صندوق‌های سرمایه‌گذاری سنتی در یک سری جزئیات خاص مثل شرایط سرمایه‌گذاری، راهبردها، ریسک‌ها و نظارت نهادهای قانون‌گذار دیده می‌شود.


 

لینک های مفید
بالا