ارز دیجیتال

سئو داخلی چیست و چه مزایایی دارد

1403/01/18 0

در این مقاله همه انچه که باید در مورد لینک های داخلی و سئو داخلی بدانید را به شما توضیح میدهیم پیوندهای داخلی به بک لینک ها همان چیزی است که رابین برای بتمن است. آنها برای موفقیت سئو بسیار مهم هستند، اما اعتبار کمی دریافت می کنند.در این مقاله، توضیح خواهیم داد که لینک های داخلی چیست، چگونه یک ساختار پیوند داخلی را راه اندازی کنیم، و چگونه از لینک های داخلی به طور استراتژیک در سئو استفاده کنیم.

لینک های داخلی چیست؟

لینک های داخلی برای سئو بسیار مهم هستند (طبق گفته گوگل). لینک های داخلی هایپرلینک هستند. آنها بازدیدکنندگان را از یک صفحه به صفحه دیگر در وب سایت شما می برند. هدف اصلی آنها این است که به بازدیدکنندگان کمک کنند تا به راحتی در وب سایت شما حرکت کنند، اما می توانند به افزایش سئو نیز کمک کنند. بنابراین اگر لینک های داخلی به صورت استراتژیک در سئو استفاده شوند، می توانند به افزایش عملکرد صفحاتی که به آنها لینک می دهید کمک کنند. پیوندهای داخلی این کار را با هدایت جریان PageRank در اطراف سایت شما انجام می دهند. اگرچه نوار ابزار PageRank در سال 2016 ناپدید شد، رتبه صفحه همچنان سیگنالی است که گوگل از آن استفاده می کند.
چگونه یک ساختار لینک داخلی برای موفقیت در سئو راه اندازی کنیم
راه‌اندازی یک ساختار پیوند داخلی محکم به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا با هدایت قدرت به مکان‌های مناسب در وب‌سایت خود، در رتبه‌های بالاتری قرار گیرد.در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

•    ساختار پیوند داخلی خود را برنامه ریزی کنید:

اگر در حال راه اندازی یک سایت جدید یا حتی بازسازی یک سایت قدیمی هستید، اولین قدم این است که ساختار پیوند داخلی خود را برنامه ریزی کنید. ساختار هرمی یکی از محبوب ترین سازه ها برای پیوند داخلی است، زیرا به طور طبیعی یک ساختار پیوند داخلی از بالا به پایین ایجاد می کند. در اینجا نمونه ای از آنچه به نظر می رسد آورده شده است. فلش ها پیوندهای داخلی را از صفحه ای به صفحه دیگر نشان می دهد.

•    به صفحات داخلی که به آنها اهمیت می دهید پیوند دهید:

     هنگامی که اصول ساختار پیوند داخلی خود را برنامه ریزی کردید، زمان آن رسیده است که به صفحات داخلی وب سایت خود که می خواهید برجسته کنید، پیوند دهید. برای مشاغل تجارت الکترونیک، این می تواند به معنای محصولات یا خدمات کلیدی آنها باشد. برای انتشارات، این می تواند مهم ترین محتوای آنها در یک
     موضوع خاص باشد.در Ahrefs، ما معمولاً به صورت داخلی به ابزارهای SEO خود از صفحات کلیدی خود پیوند می دهیم. در اینجا نمونه‌ای از این مورد از صفحه اصلی Ahrefs آورده شده است، که نشان می‌دهد ابزارهای اصلی سئو ما به طور برجسته با استفاده از پیوندهای داخلی مرتبط هستند.

•    لینک دادن به محتوای مرتبط:

    پیوند داخلی به محتوایی که در سایت شما از نظر محتوایی مرتبط است به ارائه اطلاعات اضافی برای خوانندگان در مورد موضوعی که در مورد آن می نویسید کمک می کند. به عنوان مثال، هنگام نوشتن در مورد سئو، خواننده ممکن است با برخی اصطلاحات فنی روبرو شود که ممکن است لزوماً آنها را درک نکند - اما پیوند
   داخلی به ارائه زمینه کمک می کند.

سخن پایانی
در این مطلب از اهمیت سئو داخلی، تکنیک‌ها و فاکتورهای آن صحبت کردیم. دانستیم تا زمانی که محتوایی با ساختار و کیفیت مناسب تولید نکرده باشیم، در گوگل رتبه‌ای نخواهیم داشت. گوگل به محتوای باکیفیت اهمیت بسیار زیادی می‌دهد. اگر محتوای شما کیفیت لازم را داشته باشد و راه‌حل‌های دقیق به کاربران ارائه کند، (حتی اگر از نظر سئو خارجی و لینک‌ها هم چندان قوی نباشد)، همچنان شانس بالایی برای گرفتن رتبه خوب از گوگل دارد.
 

لینک های مفید
بالا