ارز دیجیتال

لینک سازی چیست؟

1402/02/04 0

اگر شما هم جزو آن دسته‌ای هستید که فکر می‌کنند تولید محتوای مفید و سئو شده به تنهایی باعث می‌شود از رقیبان پیشی گرفته و در موتورهای جستجو جایگاه بگیرید، قطعا در اشتباهید. چرا که علاوه بر تمام این موارد به Authority هم نیاز دارید. برای این کار نیاز دارید که لینک سازی یا لینک بیلدینگ را به درستی انجام دهید و لینک‌هایی از وب‌سایت‌هایی به دست آورید که برای برندتان ارزش و اعتبار ایجاد کند. همچنین مخاطبتان را به کمک آن لینک‌ها تغذیه کنید و ارزش محتوایتان را افزایش دهید. گوگل اعلام کرده که لینک‌سازی و محتوای باکیفیت دو عامل بسیار مهم در سئو هستند. در واقع سایت‌های قابل اعتماد به دیگر سایت‌های قابل اعتماد لینک می‌دهند و سایت‌های دارای محتوای اسپم به دیگر سایت‌های اسپم لینک می‌دهند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که لینک بیلدینگ یا همان لینک سازی چیست و چگونه باید به بهترین شکل آن را انجام داد. اگر قبلا لینک سازی را انجام داده باشید یا در این کاملا تازه ‌وارد باشید، حتما در این مقاله می‌توانید مطالبی جدید را بیابید؛ چرا که عرصه سئو همیشه در حال تغییر است و تا امروز هیچ گاه اهمیت سئو به این حد نبوده است.

لینک سازی چیست؟

در بیان ساده‌‌تر Link Building (لینک‌‌سازی) می‌‌تواند تعداد لینک‌‌های با کیفیت در یک وب سایت را افزایش دهد و این کار احتمال افزایش رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا می‌‌برد. همچنین لینک سازی یک تکنیک بازاریابی ثابت شده برای شناساندن یک برند است. از جمله کارهایی که در مبحث لینک سازی باید انجام دهیم بهینه کردن داخلی و خارجی سایت است. بهینه‌‌سازی داخلی یا سئو On Page ، مجموعه اقداماتی است که در صفحات داخلی سایت خود به منظور بالا بردن افزایش ترافیک سایت و کسب جایگاه برتر در گوگل انجام می‌‌دهید. یکی از این موارد لینک‌‌سازی یا Link Building  است. علاوه بر بهینه کردن داخلی، باید سایت را از لحاظ خارجی هم بهینه کنید. به این امر بهینه‌‌سازی خارجی یا سئو Off Page گفته می‌‌شود. در سئو Off Page  با انجام یک سری فعالیت‌‌ها در شبکه‌‌های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و پیام‌‌رسان‌‌هایی مثل تلگرام سعی در بهینه کردن سایت خود می‌‌کنید. یعنی می‌‌توانید از این صفحات به سایت خود لینک دهید. لینک‌‌های متنوع و درست به گوگل و کاربران این امکان را می‌‌دهد که در بین صفحات سایت شما در حرکت باشند و بدیهی است که هر چه این چرخش مداوم‌‌تر باشد، کسب امتیاز از جانب گوگل برای شما بیشتر خواهد بود.

چرا لینک سازی در سئو مهم است؟

برای درک اهمیت این موضوع لازم است تا به سراغ روزهای بدون گوگلِ اینترنت برویم. در آن زمان موتورهای جست‌جویی همچون «یاهو» (Yahoo) و «آلتا ویستا» (Alta Vista) رایج بودند و رتبه‌بندی سایت‌ها را فقط و فقط بر اساس محتوای صفحات وب‌سایت‌ها در نظر می‌گرفتند. اما با ورود گوگل همه چیز عوض شد و الگوریتم رتبه‌بندی مشهور آن روند را کاملا تغییر داد. درواقع در این نگاه جدید، گوگل تنها محتوای صفحات را آنالیز نمی‌کرد، بلکه به طور هوشمندی تعداد افرادی که به صفحه شما لینک دادند را نیز مورد بررسی قرار می‌داد. حال پس از گذشت سال‌ها، لینک‌ها همچنان به عنوان بهترین روش برای تعیین کیفیت صفحات مورد استفاده قرار می‌گیرند. چراکه بک‌لینک‌‌ها، سیگنال‌هایی برای کمک به رتبه‌بندی صفحات از نظر گوگل هستند. بنابراین احتمالا شما نیز به این مسئله فکر می‌کنید که در چنین حالتی می‌توان تعداد زیادی لینک‌های مرتبط و نامرتبط داد تا گوگل را دور زد و رتبه بهتری کسب کرد.

نتیجه گیری :
در کل بخواهیم نتیجه بگیریم لینک سازی یکی از مهم ترین روندهای مهم در سئو است یا به نحوی سئو بدون لینک سازی واقعا صورت نمی گیرد و موضوع بک لینک در آن حیاتی است ما در اینجا تمام موارد لازم در لینک سازی را به شما آموزش دادیم، امیدواریم شما هم بتوانید به راحتی بتوانید در سایت خود لینک سازی کنید… البته فراموش نکنید که اگر محتوای خوب یا محصولات خوبی با قیمت مناسب نداشته باشید لینک سازی شما یک کار بیهوده میباشد.

لینک های مفید
بالا