ارز دیجیتال

استخر بیت کوین چیست؟

1402/11/01 0

با رواج هر چه بیشتر ارزهای دیجیتال کار استخراج برای ماینرها نیز سخت تر شد، چرا که در ابتدا به دلیل رقابت ناچیز هر شخص حتی قادر بود به وسیله رایانه شخصی خود اقدام به استخراج ارز دیجیتال کند، اما با گذشت زمان و رقابت تنگاتنگی که در میان استخراج کنندگان به وجود آمد، ایده ایجاد استخر استخراج بیت کوین مطرح شد. یک ماینر در سال های گذشته می توانست به تنهایی به استخراج ارز دیجیتال بپردازد و سود نسبتا خوبی را نیز کسب کند. اما همان طور که گفته شد با ورود ابرقدرت ها به دنیای ارزهای دیجیتال دیگر افرادی که ماینرهای قدیمی و ضعیف داشتند هیچ سهمی در استخراج ارزهای دیجیتال نداشتند و عملا فقط زمان و انرژی و هزینه ی آنها هدر می رفت.چاره کار چیزی نبود جز استخر استخراج. ماینرها می توانستند با به اشتراک گذاری قدرت خود در یک شبکه استخراج سهمی از سود کسب شده هر چند کم، داشته باشند. مطلبی که نباید از آن غافل شد کسب دانش در زمینه ی فعالیت شما است، شما به عنوان ماینر، سرمایه گذار و یا معامله گر در بازار ارزهای دیجیتال باید اطلاعات و دانش خود در زمینه ی فعالیت خود را به شدت گسترش داده و همیشه به روز نگه دارید. در ابتدا شرکت در کلاس آموزش ارز دیجیتال می تواند اطلاعات شما در رابطه با این حوزه یعنی بازار ارزهای دیجیتال تا حد زیادی بالا ببرد.

استخر استخراج یا ماینینگ پول (Mining Pool) چیست؟

استخراج در مقابل ترید قرار دارد و بسیاری آن را به خرید و فروش ارز دیجیتال ترجیح می دهند. استخراج رمز ارز شامل دو عملکرد اصلی است:
آزاد کردن رمز ارزهای جدید به سیستم و تأیید و
افزودن معاملات به دفتر کل بلاک‌چین
این کار با استفاده از یک که کامپیوتر که به اینترنت متصل است انجام می‌شود که غالباً مجهز به تجهیزاتی قوی از جمله سخت افزارها و نرم افزارهای مخصوص استخراج و کنترل فرایند استخراج است. استخراج رمز ارز یک فرایند محاسباتی فشرده مانند حل یک معما است که به قدرت پردازش بالا و همچنین مصرف برق زیاد احتیاج دارد. اولین ماینری که معما را حل می‌کند، باید بلاک جدید را در بلاک‌چین قرار داده و پاداش خود را دریافت کند. پاداشی که ماینر دریافت می‌کند اغلب در قالب میزان قابل توجهی توکن پرداخت می‌شود و در برخی مواقع کارمزد مربوط به معاملات انجام شده در این بلاک را دریافت می‌کند. فرایند استخراج رمز ارز به گونه‌ای پیکر بندی شده است که اگر ماینرهای بیشتری هم‌زمان روی استخراج بلاک جدید کار کنند، دشواری این فرایند بالاتر می‌شود، در حالی که کاهش تعداد ماینرها سطح دشواری را کاهش می‌دهد. پاداش استخراج بلاک‌های جدید یک فعالیت سودآور است که افرادی که تجهیزات مناسب دارند می‌توانند به راحتی از این طریق درآمد قابل توجهی کسب کنند. با این حال با افزایش تعداد ماینرهای فعال در فرایند استخراج، دشواری استخراج افزایش یافته و برای دریافت بلاک جدید به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز خواهد بود. به خاطر داشته باشید این فرایند برای ماینرهایی که به تنهایی کار می‌کنند بسیار سخت و تقریباً غیرممکن خواهد بود. استخر استخراج (mining pool) فضایی است که در آن یک مجموعه یا گروهی از ماینرها با هم کار می‌کنند تا شانس یافتن بلاک‌های جدید را نسبت به استخراج فردی افزایش دهند. استخر استخراج به مانند مزرعه استخراج از مفاهیم رایج در فرایند اسخراج ارز دیجیتال است. از طریق چنین استخرهایی، استخراج کنندگان منابع محاسباتی خود را با سایر اعضای استخر ترکیب می‌کنند که قدرت پردازش مشترک آن‌ها را افزایش می‌دهد و سرعت استخراج بلاک‌های جدید را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال تصور کنید که یک کارگر بخواهد یک معدن طلا را حفاری و طلا استخراج کند. این کارگر به تنهایی نمی‌تواند هیچ کاری را به درستی انجام دهد اما تصور کنید ۱۰۰ کارگر با هم روی این معدن کار کنند. کاری که یک کارگر به تنهایی در صد روز هم نمی‌تواند انجام دهد، ۱۰۰ کارگر در یک روز می‌توانند انجام دهند. طلای استخراج شده نیز به طور مساوی بین ۱۰۰ کارگر در صورتی که همگی به یک اندازه کار کرده باشند تقسیم می‌شود. در استخر استخراج می‌توان ۹ دستگاه استخراج را با هم ترکیب کرد. قدرت استخراج هر دستگاه ۳۳۵ مگا هش بر ثانیه (MH/s) است و ترکیب این ۹ دستگاه با هم خروجی ۳ گیگاهش (gigahashes) بر ثانیه خواهد داشت و خروجی سریع‌تر و بیشتر، شانس بیشتری برای استخراج بیت کوین، اتریوم و سایر رمز ارزها را به ماینرها خواهد داد. با این حال، این کار ترکیبی با خروجی بهتر و شانس بیشتر، هزینه‌هایی هم دارد. در استخراج فردی پاداش بلاک استخراج شده تنها به یک شخص تعلق می‌گیرد اما در استخر استخراج پاداش به دست آمده میان اعضای مختلف استخر تقسیم می‌شود.

نتیجه گیری:
استخراج بیت کوین یکی از روش‌های محبوب به‌دست‌آوردن این ارز دیجیتال است. استخراج بیت کوین به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به خرید بیت کوین صاحب این ارز دیجیتال ارزشمند شوید. البته این کار خالی از مشکل نیست و دردسرها و هزینه‌های خاص خود را دارد. با افزایش محبوبیت فرایند استخراج در جهان، مفهوم استخر استخراج هم متولد شد. امروزه قدرت پردازشی استخرهای استخراج به‌قدری زیاد است که اگر قصد استخراج بیت کوین را داشته باشید قطعاً باید به یکی از همین استخرها متصل شوید. در این مقاله نحوه کار استخرهای استخراج را بررسی کردیم و تعدادی از محبوب‌ترین این استخرها را معرفی کردیم. آیا شما تابه‌حال بیت کوین استخراج کرده‌اید؟ انتخاب شما کدام استخر است؟ سؤالات و تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.
 

لینک های مفید
بالا