ارز دیجیتال

ریگ ماینینگ چیست؟

1402/02/26 0

دستگاه ریگ ماینینگ (Mining Rig)به مجموعه‌ای از تجهیزات اشاره دارد که برای استخراج ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریگ به معنای یک پک از سخت‌افزارهاست. طبق تعریفی که در سایت بیت کوین‌ دات ایت آمده این ریگ ممکن است یک تجهیزات اختصاصی باشد که صرفا با کاربرد استخراج ارزهای دیجیتال ساخته شده و یا ممکن است که یک کامپیوتر باشد که استفاده چندگانه‌ای مثل بازی و کار و غیره از آن شود و به صورت نیمه وقت برای استخراج نیز مورد استفاده قرار گیرد. شاید شما علاقه‌مند به ساختن ریگ ماینینگ و به دست آوردن ارز دیجیتال باشید. اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که در مورد خرید دستگاه ریگ ، خود تصمیم‌گیری کنیداستخراج فرآیندی است که طی آن تراکنش‌های انجام شده در شبکه توسط ماینرها تایید و پردازش می‌شوند و به عنوان پاداش از شبکه به صورت ارز دیجیتال پاداش دریافت می‌کنند. 

ریگ ماینینگ چیست؟

ریگ ماینینگ به مجموعه‌ای از تجهیزات اشاره دارد که برای استخراج ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریگ به معنای یک پک از سخت‌افزارهاست. طبق تعریفی که در سایت بیت کوین‌ دات ایت آمده این ریگ ممکن است یک تجهیزات اختصاصی باشد که صرفا با کاربرد استخراج ارزهای دیجیتال ساخته شده و یا ممکن است که یک کامپیوتر باشد که استفاده چندگانه‌ای مثل بازی و کار و غیره از آن شود و به صورت نیمه وقت برای استخراج نیز مورد استفاده قرار گیرد. منظور از استخراج فرآیندی است که طی آن تراکنش‌های انجام شده در شبکه توسط ماینرها تایید و پردازش می‌شوند و به عنوان پاداش از شبکه به صورت ارز دیجیتال پاداش دریافت می‌کنند. سه دسته اصلی سخت‌افزارهای استخراج ارز دیجیتال وجود دارند که هر کدام گران‌تر و قوی‌تر از دیگری است. شاید شما علاقه‌مند به ساختن ریگ ماینینگ و به دست آوردن ارز دیجیتال باشید. اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که در مورد سخت‌افزار خود تصمیم‌گیری کنید و باید بدانید که در هنگام انتخاب آن دو نکته مهم وجود دارد.

نحوه نصب و اسمبل کردن ریگ ماینینگ :

پس از تهیه سخت افزارهای مورد نیاز، برای راه اندازی ریگ ماینینگ می‌بایست قطعات را روی مادربرد و شاستی سوار کنید. اگر قبلاً تجربه اسمبل کردن کامپیوتر را ندارید پیشنهاد می‌کنیم از یک کارشناس کمک بگیرید. هنگامی که می‌خواهید ریگ مایننیگ خود را اسمبل کنید باید:
1.    مکان محفظه خود را تعیین کنید و شاسی ریگ ماینینگ خود را در آنجا قرار دهید. سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که رطوبت نداشته باشد که قطعات ریگ آسیب نبینند.
2.    سپس مادربرد را درون محفظه در جای مشخص قرار دهید، نصب کنید. با پیچ و مهره‌های موجود در پک مادربرد جای آن را سفت کنید.
3.    بعد از آن که از اتصال مادربرد در محفظه اطمینان حاصل کردید، به سراغ اتصال سایر قطعات به مادربرد بروید. این کار را می‌توانید با نصب CPU آغاز کنید. این کار را به آرامی انجام دهید و مراقب باشید که برای پردازنده اتفاقی نیوفتد.
4.    در مرحله بعدی رم را بردارید و آن را در قسمت مربوط به آن قرار دهید. پس از قرار گرفتن رم در جای مناسب، قفل‌های سفت کننده رم را فشار دهید تا رم محکم در جای خود قرار بگیرد.
5.    اکنون نوبت نصب کارت‌های گرافیک است. ترتیب قرار گرفتن و تعداد آنها مهم نیست. توجه داشته باشید که هنگام نصب آنها را جای درست قرار دهید و از اتصال تک به تک کارت‌های گرافیک اطمینان حاصل نمایید. 
6.    پس از اتصال کارت‌های گرافیک نوبت به اتصال حافظه و منبع تغذیه می‌رسد. اتصال حافظه بسیار آسان است. تنها لازم است یک جای مناسب در محفظه برای آن در نظر بگیرید و سپس با کابل‌های اتصال آن را به مادربرد وصل کنید.
7.    برای اتصال منبع تغذیه نیز می‌بایست کابل‌های آن را به مادربرد و سایر قطعات وصل کنید؛ در صورتی که هر قطعه به برق نیاز داشته باشد باید بصورت مستقیم به منبع تغذیه متصل شود. برای مثال برخی از کارت‌های گرافیک برای فن‌های خنک کننده نصب شده بر روی خود به برق نیاز دارند، در این شرایط شما باید آنها را به صورت جداگانه به برق متصل کنید.
8.    پس از نصب تمام قطعات ریگ ماینینگ اکنون باید آن را به اینترنت متصل کنید که این کار به کمک کارت شبکه انجام می‌شود. البته در صورتی که مادربرد شما آن برد (Onboard) باشد در این صورت به کارت شبکه احتیاجی ندارید. پس از تهیه این قطعه با کمک کابل شبکه یا LAN می‌توانید ریگ ماینینگ خود را به اینترنت متصل کرده و استخراج ارز دیجیتال را آغاز نمایید.

نتیجه گیری :
فرایند استخراج رمزارزها یکی از عناصر اساسی زیرساخت بلاک‌چین به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد تقاضا برای ارزهای قابل استخراج محبوب و ماینرهای مرتبط با آن‌ها در حال افزایش است. البته در نظر داشته باشید ممکن است برای بسیاری از افراد خرید مستقیم رمزارز مورد نظر از یک صرافی مانند اکسکوینو آسان‌تر و سودآورتر باشد.

لینک های مفید
بالا