ارز دیجیتال

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

1403/02/16 0

اگر طراحی سایت شما دارای ساختارهای مناسب باشد، به موتور های جستجو و کاربران کمک میکند علاوه بر این تاثیر فروش به کمک سئو نیز افزایش یافته و به کمک آن محتوای شما در سایت فروشگاهی به راحتی پیدا می شود به علاوه نرخ تبدیل نیز بهبود میابد و حمایت از فعالیت های سئو شما را به عهده میگیرد. وقتی میخواهید وب سایت فعلی تان را دوباره راه اندازی یا سایت جدیدی طراحی کنید ساختار و پایه های وب سایت شما خیلی مهم است و شما باید ساختار  وب سایت تان را به درستی طراحی و پیاده سازی کنید. هر میزان که طراحی سایت شما گستردگی بیشتری داشته باشد، این مسئله حیاتی تر میشود. در این مقاله درباره این که از چه استراتژی برای طراحی سایت و ساختار آن استفاده کنیم، گفتگو خواهیم کرد. چند مورد از اصول که شما در طراحی سایت رعایت کنید:

سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی چیست؟

وب سایت فروشگاهی و یا فروشگاه اینترنتی، یک چاچوب اینترنتی است که اقلام و سرویس های خود را از طریق وب سایت به مشتریان ارائه می‌دهد. مشتریان پس از ورود به این وب سایت، محصولات یا سرویس های مورد نیاز خود را انتخاب و سفارش می‌دهند. سپس، شیوه های پرداخت و روش ارسال یا دریافت را انتخاب کرده و با تایید سفارش، محصولات خود را دریافت مینمایند. یکی از اجزای خیلی مهم در طراحی یک وب سایت فروشگاهی، لوگویی مناسب و قابل تشخیص . بر اساس یک لوگوی شناخته شده، می‌توانید هویت برندی قدرتمند بسازید و در ذهن مشتریان خود جا باز کنید. بکارگیری تخفیف‌ها، هدایا و ارسال رایگان در صفحه اصلی وب سایت، یکی از مناسب ترین راه‌ها برای جلب توجه مشتریان در لحظات نخستین ورود به وب سایت فروشگاهی است. این اقدامات می‌توانند اثر مثبتی بر جذب کاربران داشته باشند.

 

مزایای طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

قبل از طراحی وب سایت فروشگاهی باید ببینیم فواید طراحی سایت فروشگاهی چیست؟ طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای مزیت‌های زیادی دارد، اما عمدتا مزایای طراحی  سایت فروشگاهی آنلاین که سبب ترغیب شما به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی برای مارکتینگ تان می کند، عبارتند از: دسترسی به داده های مورد نیاز مشتریان برای تبلیغات، اعتبار بخشیدن به کسب و کار، توانایی مدیریت حجم انبوهی از کالاها، توانایی مدیریت و انجام اقدامات با سرعت بسیار زیاد و نمایش تمامی محصولات فروشگاه در سایت میباشد.

سایت فروشگاهی

نتیجه گیری:

منظور از مدیریت سایت فروشگاهی شیوه سازماندهی محتویات وب سایت شما به بوسیله آن می باشد، اگر ترتیب بندی صفحات وب سایت شما به گونه ای باشد که افراد از برچسب ها، دسته بندی ها، راحت تر بتوانند مسیر خود را پیدا کنند، علاوه بر جلب رضایت کاربران به موتور های جستجو برای برخورداری صفحات وب سایت شما از کفیت و دقت بالا کمک می کنید. در اوایل کار ممکن است محتویات وب سایت شما کم باشد و شما برای ازماندهی سایت نیازی نداشته باشید اما با حرکت رشد وب سایت و افزایش تعداد صفحات و پست ها، حالت به هم ریخته گی ایجاد میشود. در این موقع اهمیت ساختار وب سایت شما بیشتر میشود.

 

لینک های مفید
بالا