ارز دیجیتال

الگوریتم پیج رنگ در سئو چیست؟

1403/02/05 0

در این مقاله قصد داریم شما را با الگوریتم پیج رنک در  سئو آشنا کنیم. درحالت کلی آن دسته از استراتژی ها یا بهتر بگوییم راه حل هایی که در طراحی و پیاده سازی یک پروژه سئو صورت می گیرد، الگوریتم نام دارد. امروز در این مقاله میخواهیم درباره اینکه الگوریتم پیج رنک چیست و چه نقشی در طراحی سئو دارد، صحبت کنیم. لطفا مارا تا پایان این مقاله دنبال کنید تا اطلاعات مورد نظر را که میخواهید به شما انتقال دهیم. پیج رنک گوگل یک اصل برای تشخیص میزان اعتبار صفحات وب سایت در مرورگر بود و گوگل به صاحبان سایت اجازه می داد که پیج رنک خود را بررسی و برای بهبود و توسعه آن اقدام لازم را انجام دهند. با توسعه پیج رتبه رتبه سایت نیز در گوگل به مراتب بالاتر راه پیدا کرد. از علل حذف پیج رنک به‌عنوان شاخص تعیین کننده اعتبار صفحات محتویات نوشته شده میباشد. در سایت moz در چند مقاله علت این حذف را مانعی برای سوء استفاده مخاطبان از این الگوریتم برای رتبه‌بندی سایت‌ها معرفی کرده است.

پیج رنگ گوگل چیست؟

افرادی که از گذشته‌ها با طراحی سئو سروکار داشته‌اند، بی شک با الگوریتم صفحه رانک آشنا هستند. آن‌ها به احتمال زیاد بلافاصله به یاد نوار ابزار پیج رنک می‌افتند. نوار ابزار بدنامی که روزگار سئو را در بر داده بود. ولی اکنون دیگر پیج رنک گوگل تنها به این نوار ابزار خاتمه نمی یابد. گوگل تغییرات بسیار به خود داشته و جایگاه الگوریتم پیج رنک هم تغییر یافته است. پیج رنک یک الگوریتم برای رتبه‌بندی صفحات بوده، که توسط دو تاسیس کنندگان گوگل، لری پیج و سرگی برین در دانشگاه استنفورد نوشته شده است. نکته اصلی درباره پیج رنک این است که فقط به لینک‌های یک صفحه توجه داشت.

پیج رنک

 

چرا پیج رنگ اهمیت دارد؟

در شرایطی که الگوریتم منتطقی رتبه‌بندی موتور جستجوی گوگل تا حدی ناشناس است و به صورت رسمی درباره  عملکرد واضح آن شرح داده نشده است، می‌توانیم فرض کنیم که پیج رنک برای نتایج جستجوی تاثیرات مطلوبی دارد. بک لینک‌ها قادر به افزایش اعتبار دامنه (Domain Authority) یا از میان برداشتن آن را دارند، که بر امتیاز پیج رنک شما موثر است. پس بطور کلی، تصمیماتی مثل ساخت لینک، باید قسمتی از استراتژی سئو شما باشد. برخی از موارد تاثیر مثبت درباره بک لینک ها میتوانند بر ویژگی پیج رنک خود بهبود ببخشند عبارت اند از:

-به دنبال یک بک لینک باشید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
-از لینک هایی که شکسته شده اند خودداری کنید.
-ایجاد یک لینک ارگانیک را در اولویت کار خود قرار دهید.
-استفاده از ابزارهای جستجوگر بک لینک میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

پیج رنک

نتیجه گیری:
در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برخی از اصولی که به سئو و الگوریتم پیج رنک مربوط می شود آشنا کنیم تا شما بتوانید استفاده ممکن را از این مقاله و موضوعی که به آن اشاره دارد را ببرید، توجه داشته باشید بکارگیری این اصول در طراحی سئو سایت نقش مهم و موثری را در پی دارد اگر شما این عناوین در هیته استراتژی سئو خود قرار دهید میتوانید نتایج خوب و مناسبی را از این مسائل کسب کنید لذا اگر این موارد را در هیته کار خود قرار ندهید ممکن از با مشکلاتی از قبیل بهینه سازی موتور های جستجو، میزان اعتبار سایت موردنظر، رتبه سایت و مواردی از این قبیل مواجه شوید. اما در صورتی که با این موارد آشنا باشید بدون شک در هر پروژه از کارتان نتایج موفقیت آمیزی را کسب خواهید کرد لذا باید سطح دانشتان را در این زمینه افزایش دهید تا شاهد یک موفقیت غیر منتظره باشید.

 

 

لینک های مفید
بالا