ارز دیجیتال

الگوریتم پاندا چیست؟

1401/12/23 0

الگوریتم پاندا گوگل یکی از شناخته شده ترین الگوریتم های گوگل به شمار می رود که بسیاری از افراد با آن آشنایی دارند. وظیفه اصلی و مهمی که الگوریتم پاندا گوگل بر عهده دارد این است که کیفیت محتوا را مورد بررسی قرار دهد و میزان رضایت کاربران را هم در نظر بگیرد، برخی از افراد بر این باور می باشند که این الگوریتم بیشتر بر روی محتواهای تکراری تمرکز می کند، در واقع باید این افراد بدانند که عملکرد الگوریتم پاندا گوگل بسیار پیچیده تر است و تنها بر روی این عامل تمرکز ندارد. علت اصلی به وجود آمدن الگوریتم گوگل پاندا این است که در تولید محتوا، محتواهای بی کیفیت را به خوبی شناسایی کند و با آنها مبارزه نماید. بر اساس این الگوریتم دیگر محتواهایی که بی ارزش هستند و و کوتاه می باشند نشان داده نمی شوند و نتایج جستجو برای محتواهایی زیادی می باشد که جذاب و منحصر به فرد باشند.

الگوریتم پاندا چیست؟

الگوریتم پاندای گوگل برای جلوگیری از توسعه محتوای نامطلوب و ضعیف در صفحه نتایج ایجاد شد. نیاز مخاطب برای گوگل یک اولویت بسیار مهم تجاری است. گوگل همواره می‌خواهد اطلاعاتی به کاربرانش ارائه دهد که نیازهای آن‌ها را رفع کند. ارائه اطلاعات مفید، به‌روز، مستدل و علمی به کاربران چیزی است که تجارت گوگل را زنده نگه می‌دارد. بنیان‌گذار وب‌سایت Search Engine Land این آپدیت را در ابتدا FARMER نام‌گذاری کرده بود. اما گوگل کمی بعد اذعان کرد که این الگوریتم از همان ابتدا “پاندا” نامیده می‌شده است. قبل از راه‌اندازی الگوریتم پاندا، مخاطبان از محتوای بی‌کیفیت، ضعیف و نامرتبط سایت‌هایی که در صفحه نتایج گوگل ظاهر می‌شدند گله داشتند. گوگل برای حل این مشکل الگوریتم پاندا را طراحی کرد. وظیفه اصلی الگوریتم‌های پاندا طبقه‌بندی نتایج بر اساس کیفیت محتوای وب‌سایت‌هاست. کیفیت محتوا روی رفتار کاربران انسانی سنجیده می‌شود. سایت‌هایی که از الگوریتم پاندا تأثیر پذیرفتند و جایگاهشان نزول یافته می‌توانند اقدامات مختلفی برای رفع گوگل پنالتی و افت رتبه خود انجام دهند؛ اقداماتی برای بهبود رابط کاربری مانند بازسازی صفحاتی که محتوای بی‌کیفیت دارند، اضافه کردن محتوای باکیفیت، حذف کلمات کلیدی که زیاد تکرار شده‌اند و….

الگوریتم پاندا چه وظایفی دارد؟

مهم ترین وظیفه الگوریتم پاندا، جلب رضایت کاربران به واسطه ارائه محتوای باکیفیت است. گوگل پس از معرفی الگوریتم پاندا اعلام کرد که اگرچه تا زمان رونمایی از این الگوریتم، به روز رسانی های مختصری داشته است، ولی با استفاده از این الگوریتم تصمیم دارد رتبه سایت هایی را که دارای محتوای بی کیفیت و غیر مفید برای کاربران هستند کاهش دهد و به جای آن جایگاه وب سایت هایی را که مطالبی منحصر به فرد و جامع و کامل برای کاربران تولید می کنند، ارتقا دهد. به عبارت دیگر، هدف و وظیفه اصلی الگوریتم پاندا این است که سایت هایی را که با استفاده از روش های غیر اصولی سعی در کسب رتبه های بالا در گوگل دارند، از گردونه رقابت خارج کند و با معرفی وب سایت های ارزشمند به کاربران، رضایتمندی آن ها را افزایش دهد.

 

الگوریتم پاندا چگونه کار می‌کند؟

شما به عنوان یک کاربر به راحتی می‌توانید محتوای بی‌کیفیت که اطلاعات مفیدی را ارائه نمی‌دهد تشخیص دهید. اما تشخیص محتوای بی‌کیفیت برای گوگل فرایندی پیچیده‌ و در واقع کار علمی و ریاضی است. از این رو محققان و متخصصان گوگل مجموعه‌ای از سوالات را به منظور بررسی وبسایت و دامنه‌ها طراحی کرده‌اند. سپس تیم محققان با استفاده از این سوالات طراحی شده، یک سری فاکتورها و یا سیگنال‌های رتبه‌بندی را برای تعریف محتواهای بی‌کیفیت تدوین کردند. گوگل دائماً در حال تغییر است و هر روز آپدیت می‌شود و به واسطه این آپدیت شدن، معیارهای آن برای تعیین ارزش محتوای سایت‌ها تغییر می‌کند و هر روز این فاکتورها بهتر و مفیدتر می‌شود. این امر باعث می‌شود که محتوای خوب در رتبه‌های بالاتر قرار گیرد و همواره بهترین و مرتبط‌ترین محتواها در صفحه نتایج جستجو به کاربر نمایش داده شود.

نتیجه گیری :
اگر شما تصمیم گرفته اید با روش هایی مانند حجم بالای محتوا که پر از تکرار کلمات کلیدی می باشد رتبه بندی خود را افزایش بدهید و نرخ بازدید را بالا ببرید سخت در اشتباه هستید زیرا توسط الگوریتم پاندای گوگل شناسایی می شوید و شمارا جریمه می کند. شاید بگوئید استفاده از روش های سئو کلاه سفید برای ارتقای رتبه زمان بر است اما به این نکته توجه کنید که با به کار بردن روش های طبیعی شما اعتبار زیادی در نزد موتورهای جستجو گوگل کسب می کنید و باعث می شود گوگل به شما امتیاز مثبت بدهد و در جایگاه برتر قرار بگیرید و این جایگاه می تواند برای شمایی که طبق معیارهای گوگل قدم بر داشته اید همیشگی باشد.


 

لینک های مفید
بالا