ارز دیجیتال

محتوای سریالی چیست؟

1402/11/07 0

یکی از راه‌های اصولی و حرفه ای جذب مخاطب و کاربر در دنیای وب تولید محتوای سریالی است‌. برای درک بهتر این موضوع کتاب داستان یا یک سریال پرمخاطب را در نظر بگیرید‌. هرکدام از این‌ها ممکن است دارای بخش‌های متعددی باشد. در کل یک هدف معین را دنبال می‌کنند و مخاطب با شوق و اشتیاق با خواندن هر فصل به دنبال رسیدن به نتیجه است‌. محتوای سریالی نیز از همین قاعده پیروی می‌کند‌. بنابراین در حالت کلی می‌توان گفت محتوای سریالی مجموعه‌ای از محتواهای متنی‌، تصویری‌، صوتی و گرافیکی است که با هدف معینی تدوین می‌شود و به صورت تدریجی در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

محتوای سریالی چیست؟

اولین گام برای توضیح مفهوم محتوای سریالی، این است که تفاوت و تمایز آن را با سایر الگوهای محتوا بیان کنیم. یک سری عناوین موضوعی را در نظر بگیرید که پست‌های متعددی در مورد آن‌ها ایجاد شده است، در حالی که محتوای سریالی روایتی را توصیف می‌کند که هر بخش آن به بخش دیگر پیوند دارد. هدف از محتوا سریالی این است که توجه خواننده جلب شده و با هر بار به‌روزرسانی محتوا، برای مطالعه آن ترغیب شود. مطالعه محتوایی که به سبک روایتی و داستانی نوشته شده است، بسیار جذاب‌تر است. کیفیت روایتی محتوا در صورتی که درست مورد استفاده قرار گیرد، مخاطب را در مقایسه با محتوای معمولی، کنجکاوتر می‌سازد و در پایان نیز نتیجه خوش‌بینانه‌تری را روی مخاطب خواهد گذاشت.

مزایای کلیدی محتوای سریالی چیست؟

محتوای سریالی بهره‌وری را افزایش می‌دهد: 

با تبدیل یک ایده به یک الگوی سریالی از محتواهای جذاب، می‌توانید بر ایده‌های دارای پتانسیل اثرگذاری بیشتر تمرکز کرده و آن‌ها را به صورت داستانی روایت کنید که ارتباط دائمی میان خواننده و محتوا به وجود می‌آورد.

انواع متنوعی از محتوا را می‌توان نوشت: 

زمانی که بازاریابی محتوایی خود را در قالب یک محتوای سریالی ایجاد کنید، هر قسمت از محتوای شما دارای شکل و قالب مشخص شده و قابلیت کنترل محتوا بیشتر خواهد شد. این مسئله نه تنها راه‌کاری برای جذب بهتر مخاطب در کوتاه‌مدت است، بلکه باعث افزایش و بهبود پادکست‌ها، فیلم‌های کوتاه و رسانه‌های اجتماعی نیز می‌شود.

محتوای سریالی، ترافیک بازدید سایت را افزایش می‌دهد: 

محتوای سریالی به کاربر این امکان را می‌دهد که برای مدت‌زمان بیشتری به محتوا دسترسی یابد و در نتیجه ترافیک بیشتری طی مدتی طولانی به سایت مراجعه خواهد کرد. این استراتژی در صورت استفاده صحیح، نرخ تبدیل را افزایش داده و ROI بالاتری را طی زمان نتیجه‌ می‌دهد. البته این مسئله در صورتی تحقق می‌یابد که نیاز و خواسته خواننده به درستی در قالب محتوای سریالی برآورده گردد.

محتوای سریالی امکان برنامه‌ریزی بهتر را فراهم می‌کند: 

با ترسیم مسیر و نقشه راه پیش از اقدام، می‌توانید در مورد چگونگی انتشار اطلاعات خود برنامه‌ریزی کرده و محتوای خود را برای دست‌یابی به بهترین نتیجه، قالب‌بندی کنید. از تجزیه ‌و تحلیل بازار برای یافتن یک موضوع برای مخاطبان خود استفاده کنید و شیوه ارائه جزئیات را نیز مدیریت کنید تا نه مطالب با کاستی انتشار یابد و نه اینکه مطالب برای خواننده حشو و خسته‌کننده باشد.

نتیجه گیری:
محتوای سریالی یک راه ارزشمند برای درگیر کردن بیشتر مخاطب با محتوای سایت است. در این مقاله سعی کردیم تا بطور کامل به این مفهوم بپردازیم و مزایای آن را بررسی کنیم.آیا تاکنون محتوای سریالی برای مخاطب خود نوشته‌اید؟ آیا نمونه‌ای از برندهایی را که از مفهوم محتوای سریالی استفاده کرده‌اند، سراغ دارید؟ در قسمت نظرات، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.
 

لینک های مفید
بالا