ارز دیجیتال

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

1401/12/20 0

شیبا که با عنوان SHIB در بازار رمزارزها معامله می‌شود، یک توکن غیرمتمرکز است که طی یک سال اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. علی‌رغم اینکه عمر زیادی از تولد این ارز دیجیتال نگذشته، این ارز با رشد خیره کننده‌اش توانسته نام و جایگاهی درخور را در بازار کریپتو کارنسی برای خود دست و پا کند. در ادامه این مقاله به معرفی بیشتر ارز دیجیتال شیبا، پلتفرم ShibaSwap، مقایسه آن با دوج کوین و کیف پول‌های این ارز دیجیتال خواهیم پرداخت و برای خرید و فروش از والکس شما را راهنمایی خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا بدانیم ارز دیجیتال شیبا چیست؟ 

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

Shiba Inu Coin یک ارز دیجیتال است که با نام SHIB نیز شناخته می‌شود. این میم توکن به عنوان «قاتل دوج کوین» نیز معروف شده است. به این دلیل که این ارز ابتدا با یک تفاوت کلیدی به عنوان جایگزینی برای ارز دیجیتال Dogecoin ایجاد شد. شیبا توسط فردی ملقب به ریوشی ساخته شد. ارز شیبا از الگوریتم ERC20 پیروی می‌کند. به این معنا که یک توکن مبتنی بر اتریوم می‌باشد. این گونه ارزهای دیجیتال به دلیل قیمت ناچیز اولیه، سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جذب می‌کنند که در بسیاری از موارد شاهد افزایش قیمت بی‌نظیر چنین توکن‌هایی می‌باشیم. برای مثال: دوج کوین، با افزایش قیمت از ۰.۰۰۰۲ تا ۰.۷۵ باعث جذب سرمایه‌گذاران بزرگ به توکن‌های کم‌ارزش شد و به این ترتیب خرید آن به شدت در بین سرمایه گذاران افزایش یافت. تفاوت اصلی دوج کوین و شیبا این است که Shiba Inu بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده در حالی که Dogecoin بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شده است. Shiba Inu می‌تواند با برنامه‌های غیرمتمرکز کار کند، در حالی که dogecoin نمی‌تواند با برنامه‌های غیرمتمرکز کار کند و آن را از نظر کارهایی که می‌تواند انجام دهد محدود می‌کند.

تاریخچه ارز دیجیتال شیبا :

ایده‌ی اولیه راه‌اندازی شیبا اینو در روز سوم آگوست ۲۰۲۰ ( ۱۳ مرداد ماه ۱۳۹۹) توسط فردی به نام ری‌اوشی (Ryoshi) مطرح شد. او برای مدت‌ها به عنوان تریدر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشت و از ایده غیرمتمرکز بودن یک اکوسیستم اقتصادی حمایت می‌کرد. او همچنین منتقد سیستم اقتصادی بسیاری از ارزهای دیجیتالی است که درصد قابل توجهی از توکن‌های آن در اختیار تیم توسعه یا فرد توسعه‌دهنده پروژه است. از این رو، Shiba با ایده‌ی ساخت یک سیستم غیرمتمرکز واقعی وارد بازار شد. او مدعی است که تیم توسعه حتی یک توکن را برای خود نگه نداشته و تمام توکن‌ها در بازار توزیع شده و تمام افراد، فرصت برابری برای شرکت در این اکوسیستم دارند. از این رو، او برای راه‌اندازی Shiba Inu حتی یک دلار هم هزینه نکرده است. همچنین برای لیست شدن این توکن در صرافی‌های متمرکز، از سمت تیم توسعه‌دهنده هیچ هزینه‌ای نشده است. توکن SHIB ویژگی‌های جالبی دارد که به قوانین ری‌اوشی مشهور است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:
•    خالق این رمز ارز ۰ دلار برای راه‌اندازی این پروژه هزینه کرده تا بفهمد آیا می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال یک پروژه را بدون هیچ هزینه‌ای لانچ کرد؟
•    خالق و تیم توسعه پروژه پیش از عرضه‌ی عمومی این توکن در صرافی یونی سواپ هیچ توکنی را در اختیار نداشته و مانند همه‌ی معامله‌گران، بعد از عرضه توکن SHIB در بازار آن را خریداری کرده‌اند.
•    از آنجا که برای راه‌اندازی این پروژه هزینه‌ای نشده، هیچ برنامه و سرمایه‌ای به منظور لیست شدن در صرافی‌ها، تبلیغات و معرفی این توکن نیز از سمت خالق این پروژه صورت نگرفته است.

نتیجه گیری :
خب بعد از این همه تحلیل و نقد و بررسی نوبت به جمع‌بندی می‌رسد. در این مقاله ما شما را به‌صورت کامل و جامع با ارز دیجیتال شیبا آشنا کردیم و تمامی ویژگی‌های آن را با هم مرور کردیم. گفتیم که برخی کارشناسان به آن به دید شت‌کوین می‌نگرند و برخی دیگر هم با دیدی مثبت انتظار رشد‌های انفجاری بیشتر را از آن دارند. آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد ولی عموم بازار دیدی مثبت به این ارز دارد و امیدوار است که شیبا اینو پرش‌های بلند خود را دوباره تکرار کند. اما به یاد داشته باشید ذات بازار ارزهای دیجیتال در نوسانی بودن آنهاست. اگر استرس بالایی دارید و یا تحمل اینکه برای مدتی سرمایه‌تان دچار افت شود را ندارید توصیه ما این است اصلاً وارد این بازار نشوید. شیبا ارزی است که نوسان آن از بقیه ارزها بالاتر است و درصورتی‌که با تکنیک‌های نوسان‌گیری آشنا باشید می‌توانید سودهای خوبی را از معامله آن به دست آورید.


 

لینک های مفید
بالا