ارز دیجیتال

ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟

1402/01/08 0

شیبا اینو (SHIBA INU)، یکی از ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است که در سال 2020 توسط شخصی به نام "ری اوشی" به وجود آمده است. این رمز ارز یکی از میم کوین‌های معروف بازار است. ارزهای دیجیتال خیلی متنوع هستند؛ از بیت کوین با ارزش چند هزار دلاری تا رمزارزهایی که چند هزارم دلار و حتی کمتر قیمت‌گذاری شده‌اند. در این مقاله از سری مقالات گروه سرمایه گذاری مهدی رجبی به معرفی و تحلیل شیبا، میم کوین معروف این روزهای بازار ارزهای دیجیتال می‌پردازیم. اگر می‌خواهید بدانید ارز شیبا کوین چیست با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟

شیبا اینو (Shiba Inu) بدون شک یکی از جنجالی‌ترین، خبرسازترین، پرتناقض‌ترین و در عین حال موفق‌ترین ارزهای دیجیتالی است که به‌تازگی وارد دنیای این ارزها شده‌اند. مانند همه ارزهای دیجیتال دیگر، شیبا اینو را هم می‌توان در یک جمله توصیف کرد و هم می‌توان یک مقاله چند هزار کلمه‌ای را به آن اختصاص داد. اگر بخواهیم این ارز دیجیتال را در یک جمله توصیف کنیم، باید بگوییم: همین تعریف کوتاه برای پی‌بردن به برخی از ویژگی‌های اساسی شیبا اینو کافی است. شیبا اینو یک توکن ERC-۲۰ مبتنی بر اتریوم است؛ بنابراین این ارز دیجیتال، بلاک چین اختصاصی ندارد و به‌عنوان یک توکن روی بلاک چین اتریوم پیاد‌ه‌سازی شده است. همچنین این توکن از یک نژاد ژاپنی سگ به نام شیبااینو الهام گرفته است. سگ شیبا اینو به‌دلیل چهره بانمک و خندانی که دارد، خارج از فضای ارزهای دیجیتال هم محبوبیت خاصی پیدا کرده و به یک میم اینترنتی برای بیان احساسات در مواجهه با یک رویداد عجیب تبدیل شده است؛ بنابراین بهره‌گیری شیبا اینو از نام و تصویر این سگ، آن را به یک «میم‌ کوین» (Meme Coin) تبدیل می‌کند.

معرفی توکن shiba inu :

اولین نکته قابل توجه در مورد توکن، عرضه آن است. در مجموع ۱کوادریلیون (۱۰ به توان ۱۵) ارز Shiba طی راه‌اندازی رسمی آن در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. حدود ۵۰ درصد از کل عرضه در استخر نقدینگی یونی سواپ بلاک شده است. ۵۰ درصد مابقی هم به ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) بنیانگذار اتریوم اهدا شد. بوترین طی اقدامی حمایتی از جامعه و تورم‌زدایی، اکثر قریب به اتفاق این توکن‌ها را با ارسال به آدرس یک کیف پول فاقد دسترسی سوزاند و بخشی از آنها را (به ارزش ۱/۲ میلیارد دلار در آن زمان) هم با هدف کمک‌رسانی به بیماران کووید ۱۹ در هندوستان به موسسات خیریه اهدا کرد.

کیف پول ارز شیبا اینو چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، شخصی به نام "ری اوشی" برای اولین بار ایده ساخت "شی با اینو" را ارائه داده است. این شخصی به مدت طولانی تریدر بازار ارزهای دیجیتال بوده است و به عنوان یک حامی اصلی اکوسیستم غیرمتمرکز مالی و اقتصادی شناخته می‌شود. این شخص با این موضوع که توکن‌های زیادی از ارزهای دیجیتالی ساخته شده در اختیار توسعه دهنده ان قرار داشت مخالف بود و به همین دلیل ارز دیجیتال shiba را طراحی و ایجاد کرد. وی می‌خواست یک سیستم غیر متمرکز واقعی بسازد و در حال حاضر نیز ادعا می‌کنند که همه توکن‌های این ارز دیجیتال به بازار عرضه شده است و حتی یک توکن نیز در اختیار خود آن‌ها نیست. به دلیل پخش همه توکن‌ها در بازار، همه می‌توانند سهم برابری از شرکت در این اکوسیستم داشته باشند. یکی از نکات جالب توجه در مورد ارز دیجیتال شیبا این است که هیچ هزینه‌ای برای ساخت و توسعه آن انجام نشده است و این ارز قوانین و ویژگی‌های خاصی دارد. در ادامه این قوانین را با هم مرور می‌کنیم.

نتیجه گیری :
شیبا اینو یکی از میم کوین های جدید در بازار رمز ارزها است که اخیرا مورد توجه بسیاری از معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. ارز SHIB یکی از سه توکن اکوسیستم Shiba Inu است که با توجه به رشد شدید قیمتی در جایگاه ۱۳ بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. در این مقاله علاوه بر معرفی این پروژه و هدف خالق آن از ایجاد چنین رمز ارزی، ابعاد اقتصادی و برنامه‌های آتی این پروژه را معرفی کردیم. این مقاله به هیچ عنوان توصیه برای خرید یا فروش توکن شیبا نبوده و صرفا سعی شد تا در آن با ابعاد مختلف این پروژه آشنا شویم. در انتها از شما دعوت می‌کنیم تا در بخش نظرات، دیدگاه خود را نسبت به این پروژه بیان کنید.


 

لینک های مفید
بالا