ارز دیجیتال

استراتژِی استاپ هانتینگ چیست؟

1402/02/24 0

با گسترش محبوبیت ترید و کسب سود از بازارهای رمزارزی، بسیاری از کاربران به چنین معاملاتی علاقه پیدا کرده‌اند و این میزان تمایل برای ورود به چنین دنیای پر نوسانی در میان کاربران ایرانی بیش از کاربران سایر کشورهاست و شاید بتوان علت آن را در تورم افسارگسیخته، از بین رفتن ارزش پول ملی و ضرورت داشتن یک منبع درآمد دلاری جستجو کرد؛ اما گاها به دلیل وجود برخی توطئه‌ها در بازار رمزارزی، این تریدرها و معامله‌گران خرد به جای کسب سود، با ضررهای هنگفتی مواجه می‌شوند. استاپ هانتینگ (Stop Hunting) را می‌توان یکی از این توطئه‌های غیرمنتظره به شمار آورد که قربانی‌های اصلی خود را از میان تریدرهای خرد بازار ارز دیجیتال انتخاب می‌کند؛ اما سوال اصلی که در این جا ممکن است ذهن مخاطبان را به خود مشغول سازد، در ارتباط با ماهیت استاپ هانتینگ بوده و همواره به دنبال علت رخ دادن آن هستند، سوالی که شاید با بررسی جواب آن بتوان از ضررهای غیرمنتظره به دلیل وجود چنین توطئه‌هایی جلوگیری کرد. با توجه به اهمیت آشنایی با مفهوم استاپ هانتینگ، ما این مقاله را به بررسی دقیق آن اختصاص داده‌ایم؛ بنابراین اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

استراتژِی استاپ هانتینگ چیست؟

یکی از توطئه‌¬هایی که امروزه در بازارهای مالی فراگیر شده است و از آن به¬‌عنوان یکی از بدترین وقایع برای معامله-‌گران خرد یاد می¬‌شود، استاپ هانتینگ (Stop Hunting) می¬‌گویند.
استاپ هانتینگ مربوط به زمانی است که شما پس از خرید دارایی موردنظر حد ضرر خود را تعیین می¬‌کنید و پس از مدتی، قیمت دارایی مدنظر به حد ضرر شما می‌¬رسد. در این زمان بازار شما را از معامله خارج می‌¬کند و پس از طی مدتی، حرکت قیمت دارایی شما تغییر کرده و معکوس می¬‌شود. از این جهت برخی از معامله‌¬گران، این موضوع را تلخ می‌¬دانند که استاپ هانتینگ به طور مکرر و متعدد در بازارهای مختلف مالی رخ می‌¬دهد و هنگامی که قیمت دارایی مدنظر به حد ضرر می¬‌رسد و امکان فروش برای فرد وجود ندارد، معامله¬‌گر حسی منفی از بازار دریافت می‌¬کند و حس می¬‌کند که یا قربان بدشانسی شده یا مافیا بازار علیه معامله‌¬گران خرد عمل کرده¬‌اند. در برخی موارد فرد با رسیدن به حد ضرر دارایی خود را می¬‌فروشد و ضرر می¬‌کند و این باعث می‌¬شود تا در کل شرایط استاپ هانتینگ برای معامله¬‌گران خرد، چالشی جدی باشد. ایده کلی بازارهای مالی به این شکل است که فردی باید در بازار ضرر کند، تا فرد دیگری سود کند و این موضوع باعث تشدید میزان تشکیک در میان کاربران می‌¬شود. البته باید متذکر شویم که استاپ هانتینگ در هر دو بازار ارزهای دیجیتال و فارکس رخ می¬‌دهد و ما در این مقاله، در مورد هر دو بازار به بحث و بررسی می¬‌پردازیم.

استاپ هانتینگ چگونه اتفاق می افتد؟

همانطور که گفته شد هانتینگ پدیده ای است که بارها اتفاق می افتد و اغلب قیمت دارایی به سمتی که می خواهید حرکت می کند. در قسمت قبل به طور کلی به روند این پدیده اشاره کردیم اما در این قسمت قصد داریم این موضوع را با جزئیات بررسی کنیم. به عنوان یک معامله گر، زمانی که می خواهید سرمایه گذاری خود را انجام دهید، باید نمودارها را بررسی کنید، موقعیت معاملاتی مناسب را انتخاب کنید و پس از مطالعه نمودارها، حد سود و حد ضرر مناسبی را برای شرایط معامله در نظر می گیرید و وارد معامله خواهید شد. شما انتظار دارید بازار به سمتی که می خواهید، یعنی به سمت حد سود حرکت کند و بتوانید از طریق معاملات برای جذب سرمایه تلاش کنید اما ناگهان برخلاف تحلیل قبلی شما، بازار به سمت حد ضرر می رود و شما وارد چالش خواهید شد. در این زمان، وضعیت مالی شما بسته می شود و ناامیدی گریبان شما را می گیرد. این در حالی است که اکثریت مردم این سناریو را پشت سر گذاشته اند و می توان آن را امری عادی دانست.

چگونه از استراتژی استاپ هانت به نفع خود استفاده کنیم؟

اگر شما بتوانید از الگوی استاپ هانت در نمودارها استفاده کنید و برای پیوستن به پول هوشمند برنامه‌ای داشته باشید، قطعا می‌توانید از این نوسانات به نفع خود سود به دست آورید. در واقع شما باید دقیقا مانند موسسات بزرگ و بازیگران کلان بازار قدم بردارید. بازیگران بزرگ بازار، به دنبال نقاطی هستند که نقدشوندگی بالایی دارند و با کمک این نقاط، سفارشات خود را پر می‌کنند. این نقاط، به وسیله خطوط حمایت و مقاومت خیلی راحت قابل شناسایی هستند. حال اگر بخواهیم از استاپ هانت به نفع خودمان استفاده کنیم، باید سطوح حمایت و مقاومت را به همراه چند کندل معکوس کننده در نظر بگیریم. توجه داشته باشید که این استراتژی در تایم فریم روزانه بهترین عملکرد را دارد.

نتیجه گیری :
در این مقاله به بررسی استاپ هانتینگ پرداختیم و بیان کردیم که ممکن است این اتفاق در طول روز رخ دهد و برخی از معامله¬‌گران خرد که از این موضوع آگاهی کامل ندارند، دارایی خود را با ضرر بفروشند. اما شما می‌¬توانید با آگاهی از استراتژی اسپات هانتینگ از فرصت به وجود آمده استفاده کنید و نه‌تنها از ضرر جلوگیری کنید، بلکه سود هم ببرید. در این مقاله بیان کردیم که در هر دو بازار مالی فارکس و ارز دیجیتال این اتفاق در ارتباط با حجم نقدینگی به وجود می‌آید و شما می¬‌توانید از این فرصت استفاده نمایید.

لینک های مفید
بالا