ارز دیجیتال

تگ یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

1402/03/02 0

اگر شما هم در بازار رمز ارزها فعالیت و تجربه ارسال تراکنش های این دارایی های را داشته باشید احتمالا عبارت تگ یا ممو را شنیده اید. تگ یا ممو فضایی در تراکنش یک رمز ارز است که به فرستنده اجازه می دهد توضیح خاصی درباره آن را در بلاک چین برای همیشه ذخیره نماید. پیش از هر چیزی لازم است بدانید که این قابلیت برای همه رمز ارزها فعال نیست. در ادامه بررسی خواهیم کرد که اصطلاح تگ یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال به چه معناست و چه کاربردی دارد. با ما همراه باشید.

تگ یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

ممو یا تگ، یک شناسه منحصر به فرد است که در تراکنش گنجانده شده و در برخی از رمزارزها مانند ریپل (XRP)، ایاس (EOS) و استلار (XLM) مورد استفاده قرار می‌گیرد. از memo برای مسیریابی صحیح ارسال یک تراکنش استفاده می‌شود که به ما اطمینان می‌دهد وجوه ارسالی به آدرس گیرنده موردنظر به درستی ارسال شده است. memo در مواردی که شما با حسابی مشترک (کیف‌پول صرافی) طرف هستید و می‌خواهید منابع مالی خود را به شخص خاصی در یک حساب عمومی ارسال کنید، استفاده می‌شود. به عنوان مثال صرافی بایننس برای برخی از رمزارزهای خود یک آدرس کیف‌پول مشترک قرار داده است. از این رو جهت تفکیک تراکنش‌های تک تک کاربران، به هر اکانت یک آدرس memo که شناسه‌ای منحصر به فرد است، اختصاص می‌دهد.

کاربرد تگ در کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

به خاطر غیر متمرکز بودن شبکه رمز ارزها و ناشناس بودن آدرس کیف پول‌ها در آن‌ها، قبل از ارسال وجه باید جوانب احتیاط را رعایت و از صحت آدرس مقصد اطمینان پیدا کرد؛ در صورتی که به آدرسی اشتباه مقداری بیت کوین، اتر، تتر، بایننس کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر واریز کنید، هیچ راه برگشتی وجود نخواهد داشت. علاوه بر آن، یکی دیگر از اشتباهات متداولی که سبب از دست رفتن سرمایه کاربران می‌شود، عدم وارد کردن تگ یا ممو یا وارد کردن اشتباه آن حین انتقال برخی رمز ارزها است. انتقال‌دهنده، بدون توجه به کیف پول یا صرافی مورد استفاده نظیر تراست والت و بایننس، باید از وارد کردن درست تگ یا ممو اطمینان پیدا کند. Memo یا Tag را می‌توان نوعی کد شناسایی منحصربه‌فرد دانست که در برخی صرافی‌ها، به بعضی ارزهای دیجیتال نسبت داده می‌شود. اما چرا در برخی پلتفرم‌ها، باید به منظور دریافت کوین یا توکن مورد نظر، علاوه بر آدرس، یک شناسه کوتاه یا همان تگ نیز ارائه کنید؟ صرافی‌های متمرکزی مثل بایننس و کوین بیس با هدف راحت‌تر کردن مدیریت موجودی‌شان از برخی رمز ارزها، یک آدرس واحد برای تمامی کاربران پلتفرم خود در نظر می‌گیرند. به عبارتی برای ارز دیجیتال X، آدرس دریافت من، شما و تمام کاربران کاملا مشابه است. آن چه سبب تفکیک می‌شود، ممو است. حال این تگ را باید در زمان فرستادن وجه از تراست والت یا هر کیف پول ارز دیجیتال دیگر وارد کرد، در غیر این صورت کوین یا توکن ارسالی به آدرس عمومی متعلق به خود صرافی واریز خواهد شد. در صورت بروز این اتفاق، امکان بازپس‌گیری وجه نامشخص است؛ ممکن است دارایی‌تان برای همیشه گم شود، هر چند احتمال برگرداندن آن وجود دارد.

نتیجه گیری :
اصطلاحات خاصی در بازارهای مالی وجود دارند که برخی از آنها مختص بازار ارزهای دیجیتال است که آگاهی از آنها برای هر شخصی که علاقه‌مند به فعالیت در این بازار و درآمدزایی از آن است، ضرورت دارد. تگ دستینیشن (Destination Tag) یا ممو از جمله اصلاحات مهم بازار کریپتوکارنسی است که باید با آن آشنا باشید. ممو نام کدی متشکل از اعداد یا عدد و حروف است که در نقل‌وانتقال تعداد انگشت شماری از رمز ارزها به آن نیاز داریم. در این مقاله به طور کامل مهم ترین نکاتی که باید درباره اینکه تگ یا ممو چیست و همچنین انتقال رمز ارزها به وسیله آن بدانید را بیان کردیم. و فهمیدیم که همیشه برای انقال تمام رمز ارزها به تگ یا ممو نیاز نداریم. بلکه برای انتقال تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال از جمله BNB، EOS، XLM، XRP، ATOM و چند رمز ارز دیگر که در متن مقاله، لیست کامل آنها را ارائه دادیم به ممو (Memo) یا Destination Tag نیاز داریم.


 

لینک های مفید
بالا