ارز دیجیتال

ارز دیجیتال تتر گلد چیست؟

1402/03/10 0

تتر گلد XAUT به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد طلا را به راحتی معامله کنند، اما چقدر در دسترس است؟ تتر با استیبل کوین USDT نامی برای خود دست و پا کرد. اکنون هم به دنبال این است که با عرضه توکن XAUT با پشتوانه طلا به این شهرت ادامه دهد. البته هنوز کارشناسان بازار متقاعد نشده‌اند که یک رمز ارز با پشتوانه طلا ارزش دارد یا خیر. به نظر می‌رسد شما هم به دنبال سرمایه گذاری در ارز دیجیتال تتر گلد هستید.

ارز دیجیتال تتر گلد چیست؟

تتر گلد (XAU₮) یک محصول جدید است که توسط Tether منتشر شده. ایده پشت XAU ₮ داشتن ارز رمزنگاری شده‌ای با پشتوانه طلا است. دارایی که از نظر تاریخی به مرور زمان ارزش خود را افزایش می‌دهد. این ارز امنیت یک دارایی دیجیتالی و ایمنی اتصال به طلا فیزیکی (XAU) را فراهم می‌کند. این آلت کوین در حال حاضر در Bitfinex، در دسترس است. اگرچه تتر گلد اولین ارز دیجیتالی نیست که با پشتوانه طلا ساخته شده است، اما ممکن است یک رقیب جدی برای بازار ذخیره ارزش بیت کوین باشد. Tether در حال حاضر پرکاربردترین ارز رمزنگاری شده است. بنابراین، هر ارز رمزنگاری شده دیگری که توسط تیم Tether پشتیبانی می‌شود احتمالاً شانس خوبی برای پذیرش نیز دارد. بیایید عمیق‌تر به Tether Gold، نحوه عملکرد آن و انتظارات شما از آن بپردازیم.

تتر گلد (Tether Gold) چگونه کار می کند؟

برای این که بدانیم نحوه عملکرد تتر گلد چگونه است از اطلاعات منتشر شده در یک پست وبلاگی در وب سایت Tether استفاده می‌کنیم. طبق ادعای این مقاله، رمز ارز XAUT توسط طلای ذخیره شده پشتیبانی می‌شود. این طلاها در یک انبار امن در کشور سوئیس نگهداری می‌شوند. این توکن روی شبکه‌های اتریوم و ترون ساخته شده است. طبق ادعای شرکت: رمز ارز Tether Gold به‌عنوان یک توکن ERC-20 در بلاک چین اتریوم و به‌عنوان یک توکن TRC-20 در بلاک چین  ترون در دسترس است. خریداران می‌توانند از ارز را از کیف پول خود به آدرس‌های دیگر منتقل کنند. همچنین در این پست بیان شده است که XAUT به‌صورت مستقیم روی ذخیره سازی طلای فیزیکی نظارت می‌کند. این طلاها در یک محیط امن با بهترین تدابیر امنیتی و ضد تهدید نگهداری می‌شود. تتر گلد به‌عنوان محصولی منحصر‌به‌فرد در نظر گرفته می‌شود که بین استیبل کوین‌های دیگر هزینه‌های نگهداری را ارائه می‌دهد. با توجه به این شرایط می‌توان گفت که طلای تتر (Tether Gold) بهترین راه برای خرید و نگهداری از طلا است. نکته: استیبل کوین تتر به دلیل قابلیت حسابرسی‌ای که دارد پیش از این مورد انتقاد قرار گرفته است. طبق ادعای صورت گرفته تنها ۷۴ درصد از استیبل کوین تتر توسط USD پشتیبانی می‌شود. اما استیبل کوین XAUT به‌طور کامل توسط طلا پشتیبانی می‌شود.

بنیانگذاران Tether چه کسانی هستند؟

USDT ( یا همانطور که در آن زمان شناخته می شد، Realcoin) در سال 2014 توسط براک پیرس، ریو کالینز و کریگ سلرز راه اندازی شد. براک پیرس کارآفرین معروفی است که تعدادی از پروژه‌های برجسته را در صنایع رمزنگاری و سرگرمی بنیانگذاری کرده است. ریو کالینز مدیرعامل تتر در دو سال اول تاسیس آن بود. قبل از آن، او چندین شرکت موفق مانند شبکه تبلیغات آنلاین Traffic Marketplace، استودیوی سرگرمی RedLever و وب سایت Pala Interactive را تأسیس کرده بود.  کریگ سلرز به غیر از کار بر روی تتر، بیش از شش سال عضو بنیاد Omni بوده است. پروتکل Omni آن به کاربران اجازه می دهد تا دارایی ها و ارزهای مبتنی بر قراردادهای هوشمند را در بالای بلاک چین بیت کوین ایجاد و معامله کنند. سلرز همچنین در چندین شرکت و سازمان ارزهای دیجیتال دیگر مانند Bitfinex، Factom، Synereo و MaidSafe Foundation کار کرده است.

نتیجه گیری :
ممنون از اینکه تا پایان مقاله “تتر گلد XAUT چیست” همراه ما بودید. اگر سوالی داشتید می‌توانید در بخش دیدگاه سوالات خود را بپرسید. لطفا قبل از هر گونه اقدامی تحقیقات خود را به‌طور کامل انجام دهید تا دارایی خود را برای همیشه از دست ندهید.

بالا