ارز دیجیتال

پشتوانه تتر چیست؟

1403/02/05 0

امروز میخواهیم در مورد ارز دیجیتال تتر در این مقاله صحبت کنیم و اینکه چه نهاد یا ارگان های دولتی آنرا پشتیبانی میکنند و پشتوانه مالی ارز دیجیتال تتر بر اساس چه چیزی می باشد. لطفا مارا تا آخر این مقاله همراهی کنید تا آنچرا که درباره پشتوانه تتر باید بدانید به شما توضیح دهیم. تتر نوعی استیبل‌کوین یا ارز دیجیتال به شمار میرود که هم اکنون یکی از ۱۰ رمز بزرگ در جهان ارزهای دیجیتال می باشد و بکارگیری آن می‌تواند تضمینی برای سلامت دارایی شما در دنیای رمزارزها باشد. برای این که پشتوانه این ازر دیجیتال و علت ثبات قیمت آن چه چیزی است، تا آخر این مقاله همراه ما باشید. حتی اگر در بازار ارزهای دیجیتال تجربه نداشته باشید، شاید اسم بیت کوین، تتر، اتریوم و… به شنیده باشید. آیا میدانید ارز دیجیتال تتر چیست؟ تتر هم مثل بیت کوین نوعی ارز دیجیتال است، اما فرق مهمی با سایر ارزهای دیجیتال دارد.

تتر

چرا رمزارز تتر با ارزش است؟

این رمزارز به دسته ای از ارزهای دیجیتال تعلق دارد که به آنها استیبل کوین می گویند. هدف این دسته از رمزارزها این است که برعکس نوسان رویت شده در رمزارزهای پر طرفداری مانند بیت کوین و ریپل، ارز دیجیتال را ثابت نگه دارد. این خاصیت سبب می شود که به‌جای واسطه‌گری معامله گری سوداآورانه، این آرزو برای مبادله و به‌عنوان روشی برای ذخیره‌سازی سرمایه های دیجیتال به کار گرفته شود.این توکن به آن گروه از استیبل‌کوین‌هایی تعلق میگیرد که آن‌ها را یک ارز فیات آنها را پشتیبانی میکند. یعنی ارز فیاتی مثل دلار آمریکا، یورو یا ین، پشتوانه این ارز یا دیگر رمز ارزها با وثیقه شامل میشود. این ارز با هدف ایجاد واسطی میان ارزهای فیات و رمزارزها تولید شده و ثبات، شفافیت و پایین آمدن هزینه تراکنش، اصلی ترین فایده آن می باشد. این ارز به‌ طور اساسی به دلار آمریکا وابسته میباشد و به ازای هر تتر به ۱ دلار آمریکا است. چگونه می توان این نوع ارتباطی را تکذیب کرد؟ آیا این نسبت به آینده تتر ربطی دارد؟ از نظر ما، در مواقعی تقاضا و درخواست های زیادی برای این رمزارز وجود دارد و قیمت آن از ۱ دلار بالاتر می رود، شرکت توزیع کننده با ارائه تتر جدید به بازار های مالی، این بالارفتن قیمت را در خنثی می کند.
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تتر

پشتوانه برای حفاظت از دارایی دیجیتال

همان گونه که در این مقاله به آن اشاره شد، تتر یک نوع استیبل کوین محسوب میشود که قیمت تتر در بسیاری مواقع ۱ دلار آمریکا/ USD است. این موضوع سبب می‌شود این ارز ضرر و زیان ‌تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال را تا حد امکان پایین بیاورد و سلامت سرمایه های افراد را تضمین کند. پشتوانه آن ارز فیات دلار آمریکا می باشد و علت ثبات قیمت این رمزارز نیز به همین موضوع تعلق دارد. شما با بکارگیری این ارز در معامله گری روی ارزهای دیجیتال را چگونه بیان میکنید؟

تتر

سخن آخر:
در این مقاله ما با اشاره به عناوین مختلفی از پشتوانه تتر و اینکه این ارز دیجیتال به چه صورت توسط سازمان ها و ارگان ها یا نهاد ها پشتبانی و اداره میشود. همچنین به مزیت های آن نیز اشاره کردیم بعلاوه گفتیم که به ازای هر عدد تتر یک دلار آمریکا برای آن ذخیره شده است و گفتیم که توسط ارز های دولتی دیگر به غیر از دلار آمریکا نیز پشتیبان گیری میشودو متخصصان ارز دیجیتال بر این باور هستند، با اینکه تتر ارزش کمی نسبت به سایر ارز های دیجیتال از جمله بیت کوین یا اتریوم دارد اما در آینده نه چندان نزدیک شاهد پیشرفت های بزرگی در ارز دیجیتال تتر خواهیم شد و اینکه در چه جایگاهی قرار خواهد گرفت.

 

لینک های مفید
بالا