ارز دیجیتال

بهترین جایگزین برای تتر کدام است؟

1402/10/11 0

تتر بزرگ‌ترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال است که مشکلات بسیاری را از پیش روی کاربران بازار ارزهای دیجیتال برمی‌دارد. بااین‌حال، در بازار رمز ارزها، استیبل کوین‌های دیگری هم وجود دارند که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوند. با وجود اینکه هنوز ارزش بازار هیچ استیبل کوینی به تتر نرسیده است؛ اما بعضی از تریدرها و فعالان بازار کریپتو ترجیح می‌دهند از جایگزین‌های تتر استفاده کنند. به همین خاطر، در این مقاله بهترین جایگزین‌های USDT را معرفی می‌کنیم و همچنین توضیحاتی درباره تتر ارائه خواهیم داد.

استیبل کوین غیرمتمرکز دای (DAI)

دای را می‌توان بهترین استیبل کوین جایگزین تتر دانست. این ارز، یک استیبل کوین غیرمتمرکز با پشتوانه رمز ارزها است. استیبل کوین‌های زیادی وجود دارند که پشتوانه کریپتوکارنسی داشته و غیرمتمرکز هستند؛ اما دای در میان همه آن‌ها، بهترین و محبوب‌ترین استیبل کوین است. در برخی موارد، دای بیشترین استفاده را در بین جایگزین‌های تتر دارد. مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، دای هم توسط کاربران اداره می‌شود و شرکت یا کنسرسیوم خاصی در مرکز آن قرار ندارد. فقط شرکت Maker Protocol و سازمان غیرمتمرکز MakerDAO مسئولیت گسترش و توسعه شبکه دای را بر عهده دارند.

استیبل کوین بایننس یو اس دی (BUSD)

بایننس را می‌توان بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا نام برد. با اینکه مدت زیادی از تاسیس آن نمی‌گذرد، با این حال توانسته به یک سیستم بلاک‌چینی بسیار بزرگ تبدیل شود. اکوسیستم صرافی بایننس دارای دو ارز دیجیتال است؛ یکی بایننس کوین (BNB) که رمز ارز اصلی بایننس است و دیگری بایننس یو اس دی (BUSD) که استیبل کوین این سیستم محسوب می‌شود.. قیمت بایننس یو اس دی یک دلار آمریکا است و مانند دیگر رقبای خود، از پشتوانه ارز واقعی برخوردار است. شرکت ارائه دهنده بایننس یو اس دی، به‌طور مستمر وضعیت حسابرسی شرکت را منتشر می‌کند تا سرمایه‌گذاران از امنیت و پشتوانه آن مطمئن شوند.

یو اس دی کوین (USDC)

یو اس دی کوین در سال 2018 با همکاری شرکت‌های سیرکل (Circle) و کوین بیس (Coinbase) راه‌اندازی شد. بعد از تتر، یو اس دی کوین بیشترین سهم را در معاملات روزانه و مارکت کپ بین استیبل کوین‌ها دارد. حجم معاملات روزانه یو اس دی کوین بسیار کمتر از تتر است اما به دلیل پشتیبانی شدن این ارز توسط کوین بیس (بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال آمریکا) از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد. پشتوانه یو اس دی کوین، دلار آمریکا است و قیمت هر USDC، یک دلار آمریکا می‌باشد. شرکت پشتیبان این ارز ادعا می‌کند که به ازای هر یو اس دی کوین یک دلار در حساب‌های بانکی به عنوان پشتوانه ذخیره شده‌اند و گزارش‌های این شرکت از شفافیت کامل برخوردار هستند.

نتیجه گیری:
سرمایه گذاران بازارهای ارزهای دیجیتال، برای جلوگیری از ضررهای لاحتمالی در بازارهای بیریش (bearish)، به دنبال تبدیل کردن پول خود به ارزهای با ثبات هستند که در مقابل نوسانات ثابت باقی بمانند. کوین های استیبل خوب، باید توسط شبکه های بلاک چینی مختلف پشتیبانی شده، تراکنش های شفافی داشته و قیمت آن ها ثابت باقی بماند.
 

لینک های مفید
بالا