ارز دیجیتال

ویژگی یک سایت استاندارد چیست؟

1403/02/05 0

در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه چگونه میتوانیم یک سایت را طراحی کنیم که ویژگی های مناسب را داشته باشد برای مثال در طراحی سایت چه اصول و منتطقی را پیاده سازی کنیم تا سایتی مورد نظری که در اختیار کاربر است از ساختار های مناسب، تنوع مشتری پسند و عواملی از این قبیل در آن برقرار باشد. در این مقاله به آنچه که شما به عنوان یک دیزاینر (طراح) باید برخی قوائد و اصول را در زمینه طراحی سایت رعایت کنید، کدام هستند. شاید این سوال را بکنید که از چه الگوریتمی برای پیاده سازی آنچه که در ذهن خود برای طراحی سایت، درگیر آن هستیم، استفاده کنیم. در این مقاله به راه ها و روش های منحصر به فردی که شما میتوانید با استفاده از آنها به یک نتیجه خوب برسید، گفتگو خواهیم کرد، پس تا پایان این مقاله مارا دنبال کنید.

طراحی سایت

مهم ترین ویژگی های سایت خوب چیست؟

 

ظاهر خوب و جذاب
اگر میخواهید سایتی را که طراحی میکنید با توجه به سلیقه خودتان یک دیزاین خوب و مشتری پسند از کارتان در بیاورید باید بگویم که سایت شما باید از طراحی UI مناسب و جذاب برخوردار باشد تا کاربران که با اولین ورود به صفحه اول، تم و تنوع قالب سایت شما توجه آنهارا به خود جلب کند و آنها نیز با دیدن ساختار زیبا شیفته سایت شما شده و ماندگاری خود را به سایت مورد نظر اعلام کنند. اگر سایت شما از طراحی منحصربه فردی برخوردار باشد میتوانم بگویم که یکی از مهمترین و اساسی ترین عوامل ماندگاری کاربران به ویژگی های طراحی فرانت سایت شما شامل میشود. همچنین با وجود طراحی زیبا و شکیل در سایت شما باعث میشود تا مخاطبان و کاربران زیادی نیز به وب سایت خود جذب کنید.
طراحی سایت ریسپانسیو
با توسعه دستگاه‌های موبایل، طراحی ریسپانسیو به اندازه‌های دستگاه‌های نیاز است. ‌سایت‌ها بایستی به‌ صورت کلی و یکپارچه با اندازه‌های گوناگون صفحه‌نمایش تطبیق داده شوند و از تجربیات ثابت میان دستگاه‌ها مطمئن شوند. بکارگیری اصول طراحی وب ریسپانسیو یا پاسخگو به محتوا این امکان را میدهد تا بتواند اندازه استاندارد را تغییر دهند و به ضرورت های گوناگون کاربران مختلف فراهم کنند. به عنوان نمونه، در طراحی سایت با وردپرس به طور پیش فرض برای اندازه‌های گوناگون مانیتور بهینه می‌شود.

طراحی سایت

امکانات کافی با توجه به ماهیت سایت کدامند؟

برآورد ویژگی های وب سایت برای همگام بودن با هدف سایت خیلی مهم است. این امکانات ‌های تجارت الکترونیک، به عنصر تعامل یا محتوای چندرسانه‌ای تعلق میگیرد، عرضه سرویس های مربوطه که سبب افزایش کاربر می‌شود. درک اهداف سایت و کاربران مورد هدف به ترکیب المان های مناسب کمک می‌کند. از طرفی، پاسخگویی به ضرورت های های افراد و پوشش اطلاعات مربوط به خواسته آنها، تجربه خوبی را برای کاربران به ارمغان می آورد. به عنوان نمونه، یک سایت خرید تور باید سرویس های کامل خرید و یا رزرو تور را ارائه کند و نیاز مخاطب را رفع کند.

طراحی سایت

نتیجه گیری:
در این مقاله تلاش کردیم که شما را با اصول و استراتژی های مختلف در زمینه طراحی سایت آشنا کنیم، اگر میخواهید در این حوزه شروع به فعالیت کنید بایستی یک سری عناوین مرتبط با طراحی و پیاده سازی وب سایت آشنا باشید. هنگامی که به طراحی یک وب سایت می پردازید باید به مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم توجه کنید لذا با داشتن اطلاعات مورد نیاز در طراحی سایت مانند ویژگی های ظاهری، برخورداری از استاندارد های اصولی در پیاده سازی سایت و داشتن محتویات و منابع کافی تا حدی که کاربر به خواسته مورد نظر خود برسد، این عوامل تضمین میکند که وب سایت شما با توجه به ترافیک بیشتر و رتبه بالایی که خواهد داشت، علاوه بر آن اعتبار سایت شما نیز افزایش خواهد یافت.

 

لینک های مفید
بالا