ارز دیجیتال

عامل موثر در تحلیل تکنیکال چیست؟

1403/02/04 0

امروزه راه های بسیاری برای تحلیل بازار های مالی، تجاری و یا حتی ارز های دیجیتال وجود دارد، اما یکی از راه هایی که ما میتوانیم به عنوان یک روش منحصر به فرد و قوی برای تحلیل بازار های الکترونیکی انجام دهیم، استفاده از تحلیل تکنیکال است که اگر قصد دارید در آینده با فعالیت در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال قدم بگذارید باید بگویم که شما باید با این روش و اقدامات و استراتژی های مربوطه آن را بلد باشید. از طریق تحلیل تکنیکال معامله گران می‌توانند با دید منطقی و با اطمینان کامل  خود آن را به انجام برسانند. این پدیده یک شیوه سودآوری و آسودگی بیشتر به ارمغان می‌آورد. پس به طور کلی این مورد در سرفصل ‌های  دوره آموزش بورس همیشه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال چه تفاوتی با تحلیل بنیادی دارد؟

به صورت کلی می‌توان از تحلیل بنیادی (تحلیل فاندامنتال) کمک گرفت تا ارزش ذاتی یک سرمایه یا ارز بهادار را پیدا و با قیمت روز آن را مقایسه کرد. در مقابل، تحلیل تکنیکال طبق روند تاریخچه قیمت، شاخص‌ها و هر چیزی که به قیمت آن نیاز دارد، کمک کرده و رفتار قیمت آن‌ها را پیش‌بینی می کند. گروه های حرفه‌ای از همه شیوه‌های تحلیل تکنیکال بهره می‌برند تا بهترین اقدامات را انتخاب و عملی کنند. برای ارتقای دانش‌ تحلیلگری خود نیاز به هر دو مهارت تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال در کنار یکدیگر باید داشته باشید. بطور کلی این کار زمان بسیار زیادی از شما خواهد گرفت. به همین خاطر بسیاری از سرمایه گذاری ها و معامله گران در صندوق ها را انتخاب می کنند. برای آشنایی با عملکرد های یک صندوق خوب، می‌توانید مقاله «بهترین سرمایه‌گذاری» را مورد بررسی قرار دهید. ممکن است دیده باشید که بدنه موجود در تابلوهای کندل استیک، به دو نوع توخالی و پر تقسیم شده است. به صورت اساسی کندل استیک‌های توخالی، جایی که قیمت بسته‌شدن بالاتر از قیمت افتتاحیه آن، نشانگر فشار خرید خواهد بود. در حالی که کندل استیک‌های پر شده، جایی که قیمت پایین تر از قیمت افتتاحیه باشد، نشان دهنده فشار فروش است. تحلیل تکنیکال کاربردی در راستای تحلیل حرکت قیمت‌ها و پیشنهادات و تقاضا در بازار های مال مانند ارزهای دیجیتال است. در این شیوه، به تجزیه و تحلیل گذشته قیمت‌ها خواهیم پرداخت؛ به عنوان مثال، پایین ترین و بالاترین تاریخ قیمت‌های موجود در عناوین مختلف، رفتارهای گوناگون در حین افزایش یا کاهش قیمت، و دریافت حمایت‌ها و مقاومت‌ها را تا تاریخ، مورد بررسی قرار می‌دهند. پس از آن با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده، سعی دارند پیش‌بینی کنند که حرکت قیمت‌های دارای نظر به کدام یک ممکن است تغییر پیدا کند.

تحلیل تکنیکال

مزایای تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال دارای امکانات چندانی است که از آن استفاده ممکن را میکنند. در زیر برخی از اساسی ترین و موثرترین ترین امکانات تحلیل تکنیکال اشاره می کنیم:
بررسی بر روی قیمت: تحلیل تکنیکال غالبا بر روی تغییرات قیمتی که از نظر منطقی بسیار موثر و مهم هستند را بررسی میکند. با تجزیه و تحلیل بر روی قیمت، تحلیل‌گران توانایی داشتن بهترین تصمیم‌گیری‌ها بر اساس این تغییر داشته و در بازارهای مالی مانند ارز دیجیتال بهتر عمل کنند.
پیشنهاد و استفاده: تحلیل تکنیکال به تجزیه و تحلیل تغییرات در قیمت باز شدن، بسته شدن، بالاترین و پایین ترین قیمت می‌پردازد. این تغییرات به عنوان موارد ارائه دهنده پیشنهادات و تقاضا در بازارهای مالی هستند و داده های اساسی را در اختیار می‌گیرند. حمایت و مقاومت: تکنیکال می‌توان به تشخیص و تعیین محدوده‌های حمایتی و مقاومتی کمک بسزایی کند. این محدوده‌ها در نمودار قیمت قرار دارند که غالباً به عنوان نقاط اساسی و موثر برای تصمیم‌گیری در خرید یا فروش سرمایه ها استفاده کنند. این داده ها شرکت‌کنندگان را در تشخیص و تعیین شرایط ورود و خروج از بازارهای مالی کمک ‌کند.

تحلیل تکنیکال

سخن پایانی:

در این مقاله به بررسی بسیاری از عوامل مختلف که در تحلیل تکنیکال اثر موثری را دارند، پرداختیم و دیدیم که اگر ما معامله گران یا سرمایه گذاران اگر با اصول و منطق اساسی آن آشنا و تسلط کامل بر آنها داشته باشیم می توانیم نتایج بهتری را در عرصه معاملات ارز های دیجیتال و تجربیات بیشتری را در این زمینه کسب کنیم، لذا با بکار گیری این اصول از تحلیل تکنیکال و یا حتی تحلیل فاندامنتال (بنیادی)، میتوانیم به آنچه که در این زمینه انتظارش را داریم به دست بیاوریم.  

 

 

 

لینک های مفید
بالا