ارز دیجیتال

آینده بیت کوین و رقابت های آن چیست؟

1402/08/04 0

اگر کمی فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال داشته باشید یا حتی به آن علاقه‌مند باشید احتمالاً تا کنون سمت پیش بینی وضعیت این رمز ارزها هم رفته‌اید. آینده بیت کوین (Bitcoin) به عنوان یکی از باارزش‌ترین و معروف‌ترین ارزهای دیجیتال برای تمام افراد فعال در این زمینه که مشغول خرید و فروش بیت کوین هستند بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اینکه بیت کوین یک نوآوری انقلابی نوظهور در حوزه پول و دارایی‌ها است، شک و تردیدهای زیادی درباره آینده آن وجود دارد. برخی معتقدند بیت کوین آینده بسیار درخشانی را پیش روی خود می‌بیند و بعضی دیگر آن را کابوس‌وار توصیف می‌کنند. تمام مقالات مربوط به آینده بیت کوین را اینجا بخوانید.

پیش بینی های انجام شده در مورد ۀینده بیت کوین چیست؟

تحلیل‌گران ارز دیجیتال قیمت بیت کوین را در سال‌های آینده به طور کلی دارای روندی صعودی می‌بینند. اما ممکن است در بیان جزئیات کمی اختلاف نظر داشته باشند. به طور مثال یورین تیمر (Jurrien Timmer)، یکی از کارشناسان اقتصادی درباره آینده بیت‌کوین اینگونه می‌گوید:
روند رشد بسیار آرام و پایدار و همراه با رشد عادی بازار رمز ارز همراه است.
اما برخی افراد خوش بین‌تر مثل مارک یوسکو (Mark Yusko)، یک مدیر با سابقه در حوزه سرمایه ‌گذاری هم اعلام کرده است که آینده بیت‌کوین در سال ۲۰۳۰ با ارزشی بالاتر از ۴۰۰ هزار دلار مواجه خواهد بود. او درباره این پیش بینی خود این گونه می‌گوید:
اگر بیت‌کوین به هم ارزی با طلا برسد به این معنا است که کلاهک بازار طلا و بیت‌کوین برابر هستند و این موضوع کاملاً منطقی است.

بیت کویین به موفقیت تاریخی خود باز میگردد؟

اگر روند تاریخی تکرار شود، رویداد هاوینگ بعدی بیت کوین در ماه مه ۲۰۲۴ (خرداد ۱۴۰۳) احتمالاً کاتالیزور اصلی برای شروع بازار صعودی خواهد بود. در دوره‌های گذشته، یک سال قبل از هاوینگ، شاهد رشد جزئی بازار پیش از شروع روند صعودی پس از نصف‌شدن پاداش استخراج بوده‌ایم.

این بازار چه تاثیری در دیگر بازار های دیجیتال دارد؟

از آنجایی که بانک‌های مرکزی پول بیشتری به اقتصاد تزریق می‌کنند، می‌تواند منجر به تورم بیشتر و کاهش قدرت خرید ارزهای فیات شود. در این وضعیت، سرمایه‌گذاران و افراد عادی به دنبال جایگزین‌هایی برای حفظ ارزش دارایی‌های خود می‌روند و برخی ممکن است به ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به عنوان محافظی در برابر تورم روی بیاورند. تزریق پول بیشتر به سیستم مالی و تحولات اخیر در بازار کریپتو (مانند پیروزی ریپل بر SEC، پرونده ETF بلک راک و غیره) می‌تواند سرمایه‌گذاران نهادی را ترغیب کند تا پول خود را به بازار ارزهای دیجیتال تزریق کنند.

آیا بیت کوین سرمایه گذاری خوبی محسوب می‌شود؟

بیت کوین، در حال حاضر در یک ترند صعودی قرار دارد و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
پیش‌بینی‌های انجام شده معمولا محافظه کارانه و در شرایط ایده‌آل امکان پذیر است. عوامل زیادی، مانند رسانه و خبرگذاری‌ها، قوانین غیر منتظره و … می‌تواند این پیش‌بینی‌ها را تحت تاثیر خود قرار دهد. بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در بیت کوین را دارید، باید حواستان به نوسانات شدید قیمتی این رمزارز باشد.
بیت کوین نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال، ریسک کمتری برای سرمایه گذاری دارد ولی همچنان کمابیش رفتاری ناپایدار و غیر قابل پیش‌بینی مثل بازار سهام، از خود نشان می‌دهد.

پیش بینی های قیمت بیت کوین در آینده:

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴:

پیش‌بینی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حداقل و حداکثر قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴، ۴۷,۷۹۷ هزار و ۵۸,۳۳۹ دلار خواهد بود. میانگین قیمت معاملاتی آن هم در حدود ۵۱,۵۲۰ هزار دلار پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۵:

بر اساس تحلیل‌های تکنیکال انجام شده توسط کارشناسان بازارهای مالی، انتظار می‌رود حداقل و حداکثر قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۵، در بازه ۷۱ هزار دلار و ۸۶ هزار دلار خواهد بود. میانگین قیمت معاملاتی هم حدود ۷۳ هزار دلار پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۶:

در شرایط ایده‌آل پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۶، با حداقل قیمت ۱۰۰,۹۵۰ هزار دلار و حداکثر ۱۲۲,۶۱۸ هزار دلار، معامله خواهند شد. میانگین معاملاتی بیت کوین نیز حدود ۱۰۴,۶۲۱هزار دلار خواهد بود.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۷:

طبق بررسی‌ها، حداقل و حداکثر این رمزارز با ارزش در سال ۲۰۲۷، به ترتیب، ۱۴۵,۳۱۱ هزار دلار و ۱۷۶,۰۴۰ هزار دلار خواهد بود. متوسط قیمت معاملاتی نیز در حدود ۱۵۰,۵۴۲ هزار دلار گزارش شده است.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۸:

پیش‌بینی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حداقل و حداکثر قیمت در سال ۲۰۲۸، حدودا بین ۲۱۰,۵۷۷ هزار و ۲۵۵,۹۴۴ هزار دلار خواهد بود. همچنین حدود قیمت معاملاتی آن، ۲۱۶,۵۹۹ هزار دلار پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۹:

حداقل و حداکثر قیمت اعلام شده بیت کوین در سال ۲۰۲۹، ۲۹۷,۰۱۳ هزار دلار و ۳۰۵,۶۷۷ هزار دلار خواهد بود. میانگین قیمت معاملاتی هم در حدود ۳۰۵,۶۷۷ هزار دلار خواهد بود.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۳۰:

در سال ۲۰۳۰ حداکثر قیمت بیت کوین، ۵۰۷,۳۷۳ هزار دلار و حداقل قیمتی آن ۴۳۶,۲۴۴ هزار دلار خواهد بود. میانگین قیمت معاملاتی هم در حدود ۴۴۸,۴۷۱ هزار دلار گزارش شده است.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۳۱:

در سال ۲۰۳۱، حداقل قیمت برای بیت کوین، ۶۲۱,۱۷۴ هزار دلار و حداکثر قیمت آن، ۷۴۸,۹۳۸ هزار دلار خواهد بود. میانگین قیمت معاملاتی آن هم در حدود ۶۳۹,۱۱۳ هزار دلار گزارش شد.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۳۲:

در سال ۲۰۳۲، حداکثر قیمت بیت کوین ۱,۰۹۷,۸۵۹.۷۰ دلار و حداقل آن ۹۶۵,۵۰۰ هزار دلارخواهد بود. بنابراین، میانگین قیمت معاملاتی مورد انتظار نیز ۹۹۷ هزار دلار خواهد بود.

جمع بندی:

در این مقاله در مورد موارد تاثیرگذار بر قیمت آینده بیت کوین ، نظرات مختلف تحلیل‌گران در مورد آینده BTC، پیش‌بینی قیمت BTC و بسیاری موارد دیگر پرداختیم. امیدواریم که از این مقاله استفاده لازم را برده باشید.
شما نیز اگر قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، تحلیل و بررسی‌های لازم را قبل از سرمایه گذاری انجام دهید تا احتمال ضررهای احتمالی را به حداقل برسانید.
 

لینک های مفید
بالا