ارز دیجیتال

آینده تتر چیست؟

1402/08/06 0

تتر در جولای ۲۰۱۴ با نام RealCoin راه‌اندازی شد و در نوامبر ۲۰۱۴ به تتر تغییر نام داد. این ارز دیجیتال که در اصل مبتنی بر بلاکچین بیت‌کوین بود، اکنون از پروتکل‌های Omni، اتریوم، سولانا، ترون، آلگورند، EOS، پالیگان، بی‌ان‌بی چین، اوالانچ و بیتکوین کش برای صدور استفاده می‌کند. بد نیست بدانید که بنیاد Tether Limited و صرافی ارز دیجیتال بیت‌فینکس (Bitfinex)، همگی زیرمجموعه شرکت iFinex هستند. در واقع این شرکت در سال ۲۰۱۴ ارز دیجیتال تتر را ابتدا با نام Realcoin به بازار عرضه کرد و پس از مدتی نام آن را به تتر تغییر داد. در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در هنگ‌کنگ مشغول به فعالیت است و اکثر تیم مدیریتی Tether از جمله مدیرعامل، مدیر ارشد استراتژی و مشاور عمومی آن، با صرافی ارز دیجیتال بیت‌فینکس مشترک است. در این مقاله قصد داریم تا حدودی آینده تتر را برای شما شفاف سازی کنیم.

تاریخچه ارز تتر:

قبل از اینکه دلار آمریکا پشتوانه تتر باشد و قیمت 1دلار را برای خود ثابت کند. نوسان قیمت این رمز ارز کمتر از یک صدم دلار تا 2 صدم دلار بود. البته باید بگوییم قیمت تتر به 2 دلار هم رسیده است. آینده ارز تتر با حجم معاملات آن رابطه مستقیمی دارد. افزایش حجم معاملات باعث می‌شود کاربران آرامش بیشتر را تجربه کنند. به دلیل پشتوانه دلاری ارز دیجیتال tether پیش‌ بینی آینده این رمز ارز کار چندان مشکلی نیست. علاوه‌ بر این تا زمانی که تتر روی بلاک‌ چین خود تغییری اعمال نکند. قیمت آن تغییر نمی‌کند. در اینجا باید بگوییم پیش‌ بینی tether فقط به قیمت آن بستگی ندارد بلکه به حجم معاملات و سرمایه‌ گذاری روی این رمز ارز هم بستگی دارد.

اهداف tether:

آن را به عنوان یک ارز تجاری در نظر می‌گیرند.
از tether می‌توان برای سرمایه‌ گذاری مطمئن نیز استفاده کرد.
به عنوان یک ارز با قیمت ثابت برای نقل و انتقالات استفاده می‌شود.
به عنوان یک ارز با قیمت ثابت در فروشگاه‌ های جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در واقع هدف از پروژه‌ tether این بود که از واحد پول سنتی (فیات) در قالب توکن استفاده شود.

پیش بینی آینده تتر:

درباره پیش بینی آینده تتر چه می دانید؟ به جرات می توان گفت در این روزها کمتر کسی وجود دارد که نامی از بازار ارزهای دیجیتال به گوشش نخورده باشد. این بازار به قدری داغ شده و توانسته در سال های اخیر معامله کنندگان خود را ثروتمند کند که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شده است. همان طور که می دانید یکی از اهداف تشکیل دهکده جهانی این است که با استفاده از تکنولوژی و در کسری از ثانیه بتوانیم با هر نقطه از دنیا در ارتباط باشیم. 

تجزیه و تحلیل قیمت Tether:

طبق داده‌های کوین مارکت کپ، قیمت تتر در ماه‌ها و سال‌های اخیر مطابق با اهداف خود عمل کرده و با حداقل تغییرات قیمت ماهانه ۰/۹۹۸ دلار و بالاترین قیمت ۱/۰۰ دلار در نوسان بوده است. با این حال، بهای تتر با چندین ریزش عمده هم روبرو شده است:
در آوریل ۲۰۱۷ این استیبل‌کوین تا محدوده ۰/۹۲۴۴ دلار سقوط کرد. تقریباً در همان زمان، یک منتقد ناشناخته که با آی دی Bitfinex’ed در توییتر فعالیت داشت برای اولین بار این موضوع را به چالش کشید که تتر توسط هیچ چیزی پشتیبانی نمی‌شوند و افزود: چرا این شرکت [تتر] اسناد حسابرسی خود را ارایه نمی‌کند؟
نمونه دیگر نوسانات لحظه‌ای Tether پس از فشار فروش «پنجشنبه سیاه» در مارس ۲۰۲۰ رخ داد. زمانی که بیت کوین با از دست دادن نیمی از ارزش خود تا محدوده ۴۰۰۰ دلار سقوط کرد و شاخص ترس و طمع به نقطه ترس شدید رسید. در پی این اتفاق، تتر به بالاترین سطح خود یعنی ۱/۲۱ دلار رسید. 

شیوه مدیریت تتر:

قطعا برخی از افراد موافق ارزهای دیجیتال هستند و برخی دیگر هیچ پشتوانه ای برای آن نمی بینند و از سرمایه گذاری در این بازار سرباز می زنند. اما در مطالب گذشته ذکر کردیم که پشتوانه تتر، دلار امریکاست. به ازای هر واحد تتر، 1 دلار امریکا در ذخایر بانکی نگهداری می شود تا ارزش آن در طول زمان ثابت باقی بماند. این کار می تواند باعث افزایش نقدینگی تتر نیز بشود و شما به عنوان معامله گر می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، تترهای خود را نقد کنید.
پیش‌بینی آینده ؛ آیا تتر روزی از بین می‌رود؟
پیش‌بینی‌ها در مورد آینده یک کوین مهم‌ترین عامل برای تصمیم سرمایه گذاری است. بسیاری معتقدند که با توجه به سوابق گذشته و ماهیت فعلی آن در بازار می‌توان با اطمینان گفت رمزارز تتر آینده روشنی دارد. تتر توانسته در طول عمر خود اهدافش را محقق کند، موفق‌ترین استیبل کوین بازار کریپتو بوده و احتمالا در آینده نیز همین عملکرد را خواهد داشت. در حال حاضر تتر به راحتی در بسیاری از صرافی‌ها قابل دسترس است و امکان ذخیره آن در بسیاری از کیف‌پول‌های دیجیتال وجود دارد. همچنین استفاده از USDT برای خرید سایر ارزهای دیجیتال بسیار ساده‌تر از دلار و ارزهای فیات است.

جمع بندی:

ما در این مقاله آینده ارز دیجیتال tether را بررسی کردیم و دیدیم که یکی ار بهترین گزینه‌ ها برای سرمایه‌ گذاری، سرمایه‌ گذاری روی ارز دیجیتال تتر است که کاربران حرفه‌ ای حتماً بر روی آن سرمایه‌ گذاری می‌کنند. قطعا اینده تتر هم مانند دیگر ارزهای دیجیتال بسیار روشن است. 
فارغ از اینکه میزان تجربه و دانش شما در مورد دارایی‌های دیجیتال چقدر است، پیش از هر تصمیمی برای سرمایه گذاری باید همه جوانب را بسنجید. تتر یکی از ارزهایی است که توانسته محبوبیت زیادی میان سرمایه گذاران و فعالان ایرانی بازار ارز دیجیتال کسب کند، چرا که علاوه بر کارکرد در نقش دلار آمریکا داخل صرافی‌های رمز ارز، یک سرمایه گذاری و ذخیره ارزش نیز محسوب می‌شود. سرمایه گذاری روی تتر هم دارای مزایا و معایب خاص خود است که قبل از خرید باید تمام آن‌ها را در نظر گرفت.


 

لینک های مفید
بالا