ارز دیجیتال

تاثیر برنامه نویسی در سئو چیست؟

1403/02/12 0

همانطور که مشاهده می کنید در این بخش قصد داریم تا کمی در مورد تاثیر برنامه نویسی بر عملکرد سئو سایت و ارتباط این دو موضوع با یکدیگر، گفتگو کنیم. همان طور که میدانید در طراحی سایت چند بخش در  طراحی آن نقش دارند، از جمله بخش سمت سرور، بخش فرانت یا ساختار ظاهری سایت و بخش سئو که هر یک وظیفه مهمی در تولید و عرضه سایت نقش بسزایی دارند و شاید میتوان گفت هر یک از این ها ارتباط غیر مستقیمی دارند. در این بخش میخواهیم تاثیر ساختار سایت چه از نظر فرانت یا بک اند (سمت سرور) نسبت به ساختار سئو سایت بررسی کنیم. اگر مایل هستید که اطلاعات و داده های مهم و اساسی در این زمینه را کسب کنید که این اطلاعات ممکن است تاثیر زیادی برروی حرفه شما در زمینه مرتبط بگذارد، پس مارا تا پایان این مقاله همراهی کنید.

سئو

سئو در برنامه نویسی چیست؟

زبان برنامه نویسی را به صورت ساده می‌توان شامل مجموعه‌ای از کدها و دستوراتی دانست که با بکارگیری آن‌ها برنامه‌نویس می‌تواند یک‌سری الگوریتم‌ها را توضیح دهد. زبان‌های برنامه نویسی متداولی برای طراحی سایت وجود دارد که در هر کدام از آنها شیوه نوشتن کدها، شیوه‌ی قرارگیری آن‌ها در کنار یکدیگر و سرعت ریسپانسیو به درخواست کاربر متفاوت میباشد. می‌توان سایتی را با برنامه نویسی طراحی کرد و سپس آن را در نتایج موتورهای جستجو به نمایش دراورد؛ البته مناسبترین سایت کدنویسی شده سایتی میباشد که براساس اصول سئو برنامه نویسی شده باشد تا بدین‌طریق قادر باشد در زمان کمتری صفحات سایت را در گوگل ایندکس کند و رتبه‌ی برتر را کسب نماید. بنابراین پاسخ به سوال “سئو در برنامه نویسی چیست؟” بسیار اساسی میباشد و باید قبل از برنامه نویسی سایت، آن را بدانیم.

 

تاثیر برنامه نویسی در سئو چیست؟

برنامه نویسی در برنامه سئو، خود به ‌خود تأثیری ندارد اما نکته‌ای که در برنامه نویسی حائز اهمیت است، میزان تجربه و شناخت برنامه‌نویس با اصول سئو سایت میباشد؛ به صورت مثال در زمان کد نویسی، برنامه نویس بایستی تگ های هدینگ را بشناسد و بداند که تگ h1 کجای صفحه افزوده شود و یا تمامی صفحات باید فقط یک تگ h1داشته باشند. پایه و ساختار طراحی هر سایت، برنامه نویسی میباشد؛ درحالی‌که سئو، تکنیک و فرایندی است که روی صفحات گوناگون سایت اعمال می‌شود تا هر صفحه به ‌خوبی در موتورهای جستجو به مخاطبان نمایش داده شود. با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی مثل php، asp.net، java در قسمت سرور سایت، پلتفرمی تولید می‌شود که بر روی وب سرور قرار می‌گیرد. توجه به سئو در برنامه نویسی در برخی از عناوینی مانند سرعت سایت اهمیت بسیاری دارد؛ به همین علت برنامه‌نویس باید از اصول سئو در کد زدنی اطلاع داشته باشد تا بتواند طراحی سایت با برنامه نویسی را براساس سئو انجام دهد.

سئو

نتیجه گیری:
در این بخش تلاش کردیم تا به بهترین شکل ممکن موضوع  تاثیر برنامه نویسی در سئو را به شما توضیح دهیم و گفتیم که برنامه نویسی خودبه خود در سئو تاثیری ندارد بلکه یک سری فوندانسیون ها و گایه های ساختاری سایت است که ارتباط و تاثیرات غیر مستقیمی بر سئو سایت دارد. همچنین در این بخش به ویژگی ها و المان هایی در سئو و طراحی سایت اشتراکات زیادی دارند اشاره کردیم و گفتیم که هر یک از آنها علائم خاص خود را بر ساختار و ویژگی های سئو را در برمیگیرند.

 

لینک های مفید
بالا