ارز دیجیتال

منظور تدوین استراتژی های سئو چیست؟

1403/02/02 0

اگر به بطور خلاصه بخواهیم توضیح دهیم، تدوین استراتژی های سئو یعنی ایجاد محتوای اصولی و مناسب و سازماندهی آن براساس واژه های پرتکراری که توسط مخاطبان جستجو شده میباشد. به صورت کلی هدف از طراحی و پیادسازی استراتژی سئو، جذب کاربران و بازدیدکنندگان بیشتر است در نتیجه، سبب بالا رفتن نرخ کلیک و کاهش پرش میشود. تدوین استراتژی سئو سایت، اساسی ترین قدم بهینه سایت میباشد. در واقع استراژی سئو سایت به ما نشان می دهد که در کدام سطح، کدام کار را انجام دهیم تا به هدف خود برسیم. تعداد لیک سازی های که باید بین صفحه ها ایجاد شود، کلمه کلیدی های که باید در صفحات استفاده شوند، ترتیب بندی کار بر اساس اولویت روی واژه های کلیدی و سایر اقدامات مورد نیاز، همگی برای پیاده سازی و اعمال نیاز به یک برنامه مدون دارند.

سئو

هدف از طراحی استراتژی سئو چیست؟

به طور کلی در هر کاری، اقدامی یا پروژه ای داشتن یک استراتژی از اهمیت زیادی برخودار است، چرا که به فعالیت شما را منظم و برای بدست آوردن هدف خود، مسیر مشخصی را برایتان ترسیم می کند. فعالیت در سئو و رسیدن به اهداف خود در این زمینه، فرآیند طولانی مدت و مشکلات خاص خود را به همراه دارد، از طرفی نداشتن استراتژی مناسب، رسیدن به موفقیت کمی ناممکن  است. در حقیقت با تدوین استراتژی مناسب در سئو، به جای فعالیت براساس تفکرات یا ذهنیات خود، بر اساس نیاز های کاربران و آنچه در فیلد جستجو آنرا دنبال می کنند، پیش خواهید رفت. از یک طرف با این کار سبب رسیدن سایت شما در مدت کوتاه، به اهداف مورد نظر خود میباشد و از طرفی برای نظارت بر روی عملکرد سایت همواره به شما کمک میکند. به عبارتی دیگر، با نتایج که در هر مرحله از فعالیت بدست آمده را در استراتژی سئو با اهداف تعیین شده مقایسه و عملکرد خود را ارزیابی کنید.

استراتژی سئو

انواع استراتژی های سئو چیست؟

-استراتژی سئو تکنیکال
در زمینه واژه های کلیدی، تنها با داشتن استراتژی سئو نمیتوان رتبه های بالاتر نتایج جستجو را کسب کرد، زیرا باید بهینه سازی های سایت از لحاظ فنی نیز برای موتور های جستجو به انجام برسانید. مشکلات فنی سایت به صورت نامحسوس موانعی هستند که از رشد سایت شما جلوگیری میکنند، بنابراین شاید تلاش بسیاری برای لینک دهی خارجی وب سایت انجام دهید، ولی باز هم قادر به قرار دادن رتبه سایت در سطح های بالاتر را نداشته باشید. نتایجی که در اثر مشکلات فنی برای سایت شما رخ میدهد از جمله خزش نشدن و ایندکس نشدن صفحه ها و اثر منفی که بر تجربه کاربری وب سایت است، در نتایج جستجو مانع رشد سایت شما میشود.
-استراتژی سئو محتوا
کارشناسان سئو بر این باور هستند که یکی از فاکتور های اصلی رتبه بندی در نتایج جستجو، محتوا است که بر سئوی سایت شما، به وسیله این استراتژی مناسب در زمینه محتوا، تاثیر شگرفی دارد. فراموش نکنید که در این زمینه، محتوای شما فقط برای موتور های جستجو ایجاد نشود، بلکه رفع نیاز های مخاطبان، هدف اصلی آن باشد. وقتی که محتوای شما توانایی ایجاد یک تجربه خوب برای کاربر داشته باشد، خواه ناخواه موتور جستجو آن را مورد توجه قرار داده و باعث ارتقای رتبه سایت شما میشود.

استراتژی سئو

نتیجه گیری:
وقتی که از دسته بندی خوشه ای عناوین برای تعیین استراتژی سئو استفاده می کنیم، قادر به یافتن طیف گسترده ای از واژه های کلیدی که زیر شاخه هر عنوان یا موضوعی که هستند، باشیم. تدوین استراتژی مسیری که تضمین دهنده موفقیت هر پروژه سئویی میباشد، لذا زمانی که به تدوین استراتژی می پردازید، در حقیقت شما تصمیم به تعیین اهداف روشن و شیوه دست یابی به آنهارا دارید، با این کار به غیر از مشخص کردن مسیر خود، بلکه همواره عملکرد سایتتان را نیز موردنظر داشته باشید. برای تعیین یک استراتژی خوب بایستی در آن، همه زمینه های سئو خارجی، سئو داخلی، و سئو تکنیکال را داشته باشید.

 

لینک های مفید
بالا