ارز دیجیتال

الگوی تولید محتوا بر اساس رفتار شناسی کاربران چیست؟

1403/02/13 0

برای اطلاع رسانی خدمات و تبلیغات برای مشتریان و کاربران خود تولید محتوا نقش مهم و اساسی در زمینه تولید محتوا دارد، برای جذب حد اکثری و بالاترین میزان مشتریان بایستی تولید محتوا مناسب و بروز در زمینه کار خود را داشته باشید زیرا افراد دائما در جستجوی اخبار، رویداد ها، و اطلاعات جالب و مفید در رابطه با آن موضوع هستند. کد سئو این مسئله را به راحتی برای شما انجام می دهد. اگر شما در فضای مجازی با اینترنت و فروشگاه های آنلاین پروسه یا فرآیند هایی انجام داده و آن ها آشنا شده باشید، تا به حال اسم تولید محتوا را شنیده اید. به صورت خلاصه برای شرح تولید محتوا به معنی ایجاد و انتشار هر نوع محتوای چند رسانه ای مانند تصویر، ویدیو یا محتوای متنی در اینترنت است.

تولید محتوا

الگوی هنجاری تولید محتوا در رسانه ها

سازمان های رسانه ای همواره درصدد این میباشند که چه محتوایی برای آن ها شرایط قدرتمندی بوجود می آورد.(John A. Fortunato, 2008, p 10)  الگوهای هنجاری تولید محتوا که مبتنی بر قوائد و قوانین مختلفی میباشند تنها راه تولید سازمان یافته و منظم محتوا در رسانه ها می باشند. محیط سراسر رقابتی سپهر ارتباطی و سپهر رسانه ای زمینه ساز میشود تا رسانه هایی که می خواهند پیشرو و متفاوت باشند در چگونگی محتوای ارائه شده به کاربران تجدید نظر نمایند. از این جهت مسئله اصلی امروز  رسانه ها، رسیدن به الگوی جدید و بهتری برای تهیه و تولید محتوای موثر در این سپهر پرآشوب است. الگوهای هنجاری تولید محتوا در چیستی و چگونگی تولیدات رسانه ای اثر وضعی دارد اما به علت این که اشخاص به تولید در الگوهای هنجاری جاری، عادت کرده اند،از اهمیت ذاتی آن ها در تولید محتوای موثر دچار غفلت شده اند.

 

رفتار شناسی تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

شیوه رفتار ما در شبکه‌های اجتماعی حتی اگر در حد یک لایک یا یک جمله کوچک باشد، می‌تواند تصویر خصوصیت ما را در نظر سایر افراد تغییر دهد و عواقب مثبت یا منفی آن، در جهانی که هیچ حد و مرزی برای آن تعریف نشده، مطمئنا زندگی‌ ما را خارج از دنیای مجازی نیز مورد اثر قرار خواهد داد. لذا در تولید محتوا نیز اینگونه میباشد. آیا تا بحال به این مسئله فکر کرده‌اید که چه رفتاری در شبکه‌های اجتماعی دارید؟ آیا قادر هستید به راحتی نظر خود را بیان کنید یا از بیان آن واهمه دارید؟ بقیه را تحت تاثیر قرار می‌دهید یا تحت تاثیر قرار می‌گیرید؟ در این متن به دنبال یافتن پاسخ هایی واضح و دسته‌بندی شده برای این سوالات هستیم.

تولید محتوا

سخن پایانی:
در این مقاله سعی کردیم که تا حدودی درباره ویژگی های یک محتوا و اصولی که هنگام طراحی و عرضه محتوا که باید رعایت کنید، بحث و گفتگو کردیم اما شما باید اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش دهید و روز به روز با مبانی و استراتژی های دیگر در زمینه تولید محتوا کسب کنید تا بتوانید نتایج بهتری داشته باشید. در تولید محتوا سایت، شما بیشتر با متنی و پیامی سروکار دارید؛ برای نمونه، صفحه اول محصول، پست بلاگ، خدمات لندینگ. اما به این مورد باید توجه داشته باشید و باید دقت کنید که شما تنها کلمه‌ها را کنار هم نمی‌گذارید! در حقیقت، شما نه تنها بایستی متن را آماده کرده، بلکه عکس ها، فیلمها، اینفوگرافیک یا فایل های صوتی مانند پادکست هم در نظر داشته باشید.

 

لینک های مفید
بالا