ارز دیجیتال

الگوی شمعدانی در تحلیل تکنیکال چیست؟

1403/02/06 0

امروزه با پیشرفت صنعت مبادلات، معاملات و خرید و فروش دارایی و سرمایه های مختلف استراتژی های توسعه یافته نیز مانند تحلیل نمودارهایی مثل الگوی شمعدانی در ارز دیجیتال به میان آمد که زیر شاخه های تحلیل تکنیکال به شمار میرود. در بسیاری از معاملات سودمند بزرگ ترین عاملی که باعث کسب سود بیشتر میشود، استفاده از استراتژی های قدرتمند و اساسی در بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال میباشد که شما با استفاده از آنها میتوانید نتایج خوبی را در هیته کار خود رقم بزنید. در این قصد داریم که در ورد نمودارهای شمعدانی در تحلیل بازارهای مالی با شما صحبت کنیم و آنچه شما علاقه مند هستید که اطلاعات مفیدی در مورد آن کسب کنید، در اینجا  نتایج مهم و کاربردی را بدست خواهید آورد پس مارا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و مطالب را با دقت و مطالب را مطالعه کنید.

الگوی شمعدانی

الگوی شمعدانی چیست؟

در اینجا یک حقیقت شنیدنی برای شما وجود دارد؛ اکثر پلتفرم ها و خدمات مدیریت نمودار این توانایی را دارند که رنگ ها را برای نمایش این دو نوع عنوان تغییر دهند. می توانید رنگ را از سبز به سفید برای نشان دادن روند افزایشی و از رنگ قرمز به سیاه برای نشان دادن نشان دهید روند کاهشی تغییر دهید. اکنون که به الگوی شمعدانی آشنایی پیدا کرده اید، به بررسی الگوهای شمعدانی می رویم و سعی می کنیم آنها را به درستی درک کنیم. الگوهای ایجاد شده توسط کندل ها، حرکات قیمتی یک سهم خاص می باشد که به عنوان اصل یا معیار برای خرید و فروش در سهام استفاده می شود. این الگوها با استفاده از قیمت تاریخی و حجم سهام، روند آتی قیمت را بررسی و پیش بینی می کنند. آنچه قبلا بیان کردیم، بدنه یک کندل نشان دهنده قیمت افتتاحیه و بسته شدن جلوی یک سهام میباشد. هر چه اندازه شمعدان طولانی تر باشد، روند قیمت ها افزایش میابد. بدنه کندل بلند نشان دهنده روند افزایشی است که قیمت‌ها به سرعت در حال بالارفتن هستند که نشان‌دهنده علاقه مندی زیاد خرید (تقاضا) برای سهام می باشد. بدنه کندل بلند روند کاهشی را نشان می دهد که قیمت ها به سرعت در حال پایین آمدن هستند که نشانه های علاقه مندی زیاد به فروش (عرضه) در حال رشد است.

 

الگوهایی بر اساس طول سایه های الگوی شمعدانی

تصمیماتی که در مقاله قبل از نقشه ها دیده می شد، سایه های کندل نشان دهنده محدوده نوسان قیمت یک سهم استثنائی میباشد. هنگامی که سایه های بالا و پایینی یک الگوی شمعدان طولانی تر باشد، نشان دهنده وجود بی اعتمادی در بازارهای مالی میباشد، به این معنی که سبب می شود خریداران و فروشندگان به شدت به رقابت یکدیگر بپردازند و هیچ یک از طرفین توانایی سلطه بر دیگری را ندارند. سایه‌های بالا‌تر و پایین‌تر شمعدان نشانگر پایداری و استقامت میباشند، می‌دانند خریدار و فروشنده با هم در مدت کوتاهی هستند.طول سایه ها در صورت وجود یک حرکت غالب (افزایشی یا کاهشی) غالبا همیشه کوتاه هستند. از آنجایی که یک فرآیند به طور اساسی میتواند بر دیگری برتری داشته باشد، هیچ گونه ابهامی در روند قیمت یک سهم وجود ندارد.

الگوی شمعدامی

سخن آخر:
در این مقاله در تلاش داشتیم تا شما را با ویژگی های الگوی شمعدانی آشنا کنیم تا شما اطلاعات مورد نیاز در رابطه با الگوی شمعدانی در تحلیل تکنیکال را بدست آورید. همانطور که گفتیم این الگو زیر شاخه ها یا بهتر بگویم نوعی جدول نوسانات قیمت برای تحلیل تکنیکال استفاده میشود. در تحلیل تکنیکال شما با چند نمونه از الگوهای نوسانات قیمت سروکار دارید مانند: الگوی وایکوف و الگوی خطی میباشد که الگوی شمعدانی هم یکی از آنها به شمار میرود. هر یک از این الگو ها مزایا و معایب خودشان را در تحلیل بازارهای مال از جمله بازار ارزهای دیجیتال دارند که این موضوع برمیگردد به میزان پیش بینی آینده با توجه به وضعیت بازار در آن لحظه، که شما باید تصمیم بگیرید که چه الگویی برای تحلیل بازار کاربردی است.

 

لینک های مفید
بالا