ارز دیجیتال

تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا چیست؟

1402/11/28 0

تکنیک محتوای آسمان خراش برای اولین بار توسط برایان دین، موسس سایت backlinko پیاده سازی شد. در سال ۲۰۱۶ برایان دین، با نوشتن مقاله ای توانست ترافیک سایتش را دو برابر کند و تعداد زیادی بک لینک هم به آن صفحه جذب کند. او معتقد بود این موفقیت ها را به سبب نوشتن محتوای آسمان خراش به دست آورده است. در این مطلب، توضیح می دهیم: تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا چیست؟ سپس به سراغ آموزش نوشتن محتوا آسمان خراش می رویم و در ادامه شما را با مزایا و معایب محتوا آسمان خراش و موارد استفاده از آن آشنا می کنیم.

تکنیک آسمان خراش (Skyscraper Technique) در تولید محتوا چیست؟

تحریر محتوایی جامع و کامل که تمام موضوعات فرعی پیرامون خود را پوشش می‌دهد و معمولاً از مقالات دیگر کمی طولانی‌تر است، ساده‌ترین تعریف تولید محتوا با تکنیک آسمان خراش است. این تکنیک اولین بار توسط برایان دین در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. او در وب سایتش مقاله‌ای منتشر کرد و به واسطه آن موفق شد ترافیک و ورودی کل سایت را تغییر دهد. اما این مقاله چه ویژگی‌هایی داشت و چگونه توانست تعداد بسیار زیادی بک لینک جذب کند؟ مقالاتی که در تکنیک آسمان خراش تحریر می‌شوند باید کامل‌ترین محتوایی باشند که در مورد یک موضوع وجود دارد. بنابراین شما باید ابتدا بررسی کنید که در حوزه کاری شما کدام عناوین در موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی با اقبال بیش‌تری مواجه شده‌اند. سپس بررسی کنید که حجم محتوا‌های موجود چقدر است و چه مسائلی را پوشش داده‌اند. پس از این شما باید محتوایی بهتر از چیزی که پیدا کرده‌اید تحریر نمایید. در مرحله آخر هم باید از کسانی که به محتوای اصلی لینک داده بودند بخواهید به محتوای جدید نیز لینک دهند. با توجه به این تعریف می‌توانیم بگوییم آسمان خراش نوعی بازاریابی درونگرا است و اگر به‌درستی اجرا و پیاده سازی شود، می‌تواند در سئو سایت تاثیر گذار باشد و محتوا تبدیل به یکی از نتایج برتر گوگل شود.

یک مثال برای محتوای آسمان خراش

تصور کنید میخواهم یک مقاله در سایتم با موضوع بازاریابی محتوایی بنویسم. در حالت عادی سرفصل های این مقاله اینها هستند:
بازاریابی محتوایی چیست؟
اهمیت بازاریابی محتوا،
نحوه اجرای بازاریابی محتوا در کسب و کار
احتمالا کل این مقاله چیزی بین 1000 تا 1500 کلمه شود. اما اگر بخواهم همین مقاله را با تکنیک آسمان خراش بنویسم، باید برای آن چنین سرفصل هایی تعیین کنم:
بازاریابی محتوایی چیست؟
اهمیت بازاریابی محتوا،
نمونه موردی بازاریابی محتوایی،
تجربه من در بازاریابی محتوا،
مزایا،
معایب،
بودجه لازم برای اجرای بازاریابی محتوا،
نحوه اجرای بازاریابی محتوا در کسب و کار،
پیش بینی آینده بازاریابی محتوا،
و…
احتمالا چنین مقاله ای بین 2 تا چند هزار کلمه متن داشته باشد. همانطور که مشاهده کردید، یک محتوای آسمان خراش، محتوایی کامل و جامع است که تمامی زوایای یک موضوع را بررسی کرده و تمامی سوالات مخاطب در مورد آن را پاسخ میدهد. در ضمن، باید این نکته را هم بدانید که اگر محتواهای چند رسانه ای مثل اینفوگرافیک، ویدیو و صوت در محتوای آسمان خراش بارگذاری کنید، اهمیت و ارزش آن را بالاتر میبرید.

نتیجه گیری:
بازاریابی محتوایی آسمان‌خراش راهی قدرتمند برای رشد تجارت شماست، اگر که درست اجرا شود. فقط یک بازاریاب دیگر که تلاش می‌کند بر روی باندی که از قبل پر شده است بپرد، نباشید. مطمئن شوید که محتوای تولیدی شما مورد علاقه مخاطب مورد نظرتان است به این دلیل که ارزش بیشتری به منافع آن ها می‌افزاید. آیا شما تلاشی جهت استفاده از تاکتیک آسمان‌خراش برای تجارتتان کرده‌اید؟
 

لینک های مفید
بالا