ترند نویسی چیست؟

1402/07/17 0

ترند نویسی یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ می باشد که در سوشال مدیا اعم از اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و توییتر کاربرد بالایی دارد. ترند معادل انگلیسی روند است و در هر رشته ای، معنی تخصصی تری دارد. در شاخه دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای متنی، ترند به معنای مد و فراگیر شدن یک سبک می باشد. برای تولید محتوای ترند می توان موضوعاتی که اکثر مردم به دنبال آن ها هستند را انتخاب کرد و بر روی سوالات احتمالی مخاطبان، مانور داد. جهت آشنایی بیشتر با تولید محتوای ترند با ما در ادامه مقاله، همراه باشید!

تاثیر ترند در تولید محتوا

ترند نویسی یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا می باشد. تولید محتوا با در نظر گرفتن ترند، مخاطبان زیادی را جذب می کند. فرق ترند با مد در بازه زمانی آن ها است، اصولا طول عمر مد بیشتر از طول عمر ترند می باشد. بازه زمانی روی بورس بودن محتوای ترند، فوق العاده کوتاه است و اصولا در مدت زمان کم تر از یک ماه، به پایان می رسد. در همین مدت کوتاه بایستی محتوایی تاثیرگذار و جذاب تهیه شود تا بتواند نظر مخاطبان را جلب کند. در تولید محتوای ترند بایستی نیاز کاربران و موضوعات امروزی مورد توجه قرار گیرند. حرکت در جریان ترند موجب جلب توجه کاربران، جذب مخاطبان جدید، رونق و گسترش کسب و کارهای آنلاین و افزایش فروش محصولات و خدمات می شود.

تاثیر ترند در فضای مجازی

پیش تر هم اشاره شد که عمده کاربرد ترند نویسی در شبکه های مجازی و سوشال مدیا اعم از اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب، توییتر، فیس بوک و لینکدین می باشد. قطعا شما هم در اینستاگرام، موزیک هایی که در فضای مجازی ترند شده اند را مشاهده کرده اید! در هر پیجی می توانید ترندها را مشاهده کنید. کسب و کارهای آنلاین از ترندها استفاده می کنند و بیشتر دیده می شوند. در استفاده از ترندها، بایستی خلاق باشید! ترندها از ایده های جذاب می باشند، شاید ایده شما به قدری جذاب باشد که ترند بعدی گردد. برای ایده گرفتن می توانید از همکاران خارجی خود، کمک بگیرید! تیک تاک امکان ایده پردازی و تقلید را برای شما کاربران فراهم کرده است.

نحوه تولید محتوای ترند چگونه است؟

what-is-trend-writing

توجه داشته باشید که ترندنویسی یا تولید محتوای ترند کار سختی نیست، فقط به تمرکز بیشتری نیاز دارد. برای اینکه بتوانید محتوای ترند تولید کنید و از طریق این روش مخاطبان جدیدی را به سمت کسب و کار خودتان جذب کنید، اول باید دانش و آگاهی خودتان را از حوزه ای که در آن فعالیت می کنید، افزایش بدید. سپس باید موضوع های ترند شده رو پیدا کنید و درباره این موضوع ها محتوا تولید کنید. تولید محتوای ترند می تواند در قالب مقاله های متنی، محتوای ویدیویی یا تصویری، محتوای صوتی و پادکست باشد. در ترندنویسی باید روی موضوع ترند شده تمرکز کنید و مطالب مفیدی رو در اختیار مخاطبان قرار دهید. برای مثال، شما می توانید آهنگ هایی که ترند شده اند را در ویدیوهای خودتان قرار دهید و بعدا آن ها را منتشر کنید. هر ماه چند آهنگ ترند می شوند که می توانید از آن ها بهره ببرید.

ترند نویسی در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی گوناگون از الگوریتم های مختلف برای شناسایی ترندها و موضوعات جدید استفاده می کنند. به عنوان مثال اینستاگرام یکی از برنامه هایی است که در زمینه ترند موفق عمل کرده است. در توئیتر موضوعاتی که در زمینه های مختلف ارسال می شوند و بیشترین بیننده را در یک بازه زمانی و در یک منطقه هستند، به عنوان موضوعات ترند همان منطقه تعریف می شوند. موضوعات ترند در کنار پروفایل افراد همان منطقه مشخص می شود.
مزایای ترند نویسی و توضیحات محصول:
– افزایش نرخ تبدیل
– کاهش سبد خریدهای بلاتکلیف
– کاهش نرخ ارجاع محصولات
– کاهش تماس مشتری برای کسب اطلاعات
– افزایش رتبه سایت در گوگل
ترند نویسی و توضیحات محصول
فروشندگان محصول و صاحبان کسب و کار برای بازدید و فروش بیشتر نیاز به شناخته شدن و اعتماد مشتری دارند. یکی از مهمترین مساله در این باره ایجاد ترافیک رایگان و سئو می باشد. بااجرای سئو سایت در صفحه فروشگاهی سایت خود می توانید ترافیک بالایی را ابه وجود آورید. با استفاده از موضوعات تند و ترند نویسی مناسب می توانید بازدید کنندگان بیشتری را به سایت خود هدایت کرده و در نتیجه فروش بیشتری از محصول خود داشته باشید.

ترند نویسی و ایجاد ذائقه در مخاطب

what-is-trend-writing

نحوه نوشتن شرح محصول، میزان توضیحات، نوع زبان بیان و به دست آوردن رتبه برتر در گوگل توسط ترند نویسی و توضیح محصول می تواند به فروش بیشتر منجر شود. توضیح خوب و مناسب محصول می تواند فروش را تا چندین برابر افزایش دهد. اساسا با شناسایی مخاطبان و نوع جهان بینی آنها می توان با ترند کردن موضوعی ذائقه خاصی در مخاطب ایجاد کرد و آنها را به سمت استفاده و خرید از محصول سوق داد. بنابراین دادن اطلاعات کافی درباره محصول، بیان خصوصیات کلیدی محصول، ایجاد حس نیاز و رضایت در مشتری و در نتیجه کلیک بیشتر برای خرید از وظایف ترند نویسی در توضیح محصول است.

کلام آخر
همانطور که گفته شد، ترند نویسی باعث جذب مشتری می شود و می تواند مشتری ها را به مشتری دائمی تبدیل کند به همین دلیل ترند نویسی یکی از مهم ترین عوامل در تولید محتوا نامیده می شود. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. خوشحال می شویم نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

لینک های مفید
بالا